Gå til innhold

Oppgradering

Yidaki

Anbefalte innlegg

Her en en liste over 1 av mine maskiner, og lurte på om dere kunne gi noen råd om eventuelle oppgraderinger.

Hovedkort: Gigabyte 7Vaxp

Cpu: Amd ATHLON XP1700 (1,5)

Minne: Oem 3200-400mhz 512mb

Skjermkort: Hercules Radeon 9800 Pro

Lyd: Integrert Realtek ac97

Monitor: Hitachi 19"

Hd: Western Digital 80 gb

Kjører XP, med nyeste drivere på som kan legges drivere på.

Vet jeg trenger ny cpu antagelig, noen gode råd å erfaringer fra dere. Bør jeg fortsette med AMD eller Bevege meg over på Pentium siden? Vil jeg merke stor ytelsesforskjell med ny CPU? (mellom 1500-2000 kr

Vet det er masse forum ute her om dette, men har selv aldri spurt om slike råd, og vil ha personlige råd og erfaringer, enn kun å lese tester...Så hvis noen noen skulle reagere på denne tråden, vennligst spar dere unødvendige kommentarer.

På forhånd mange takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkortet ditt, Gigabyte V7AXP, har KT400 chipsett og støtter inntil Athlon 3000+ med nyeste bios, så ny CPU burde være både en billig og bra oppgradering. (mye mer for pengene enn å kjøpe nytt hovedkort og CPU samtidig)

Athlon XP 3000+ (barton) koster fra ca 1500kr

Athlon XP 2800+ (barton) koster fra ca 1100kr

Athlon XP 2700+ (barton) koster fra ca 1000kr

Athlon XP 2600+ (barton) koster fra ca 850kr

Athlon XP 2500+ (barton) koster fra ca 750kr

Ergo: Jeg ville enten ventet til 3000+ ble billigere eller valgt en av de billigere modellene. Dette er jo uansett en veldig rimelig oppgradering så om du har mer penger som "brenner" i lommeboka så ville jeg spart de til en større oppgradering senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...