Melita Skrevet 26. september 2022 Del Skrevet 26. september 2022 Hei..noen som vet om dette skiltet ⛔️gjelder for veien rett fram eller veien til venstre??!! Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 26. september 2022 Del Skrevet 26. september 2022 Skilt står vel generelt til høyre for veien de gjelder for, så vil tro det gjelder for den smale veien. 3 Lenke til kommentar
Melita Skrevet 26. september 2022 Forfatter Del Skrevet 26. september 2022 Det var slik jeg og tolket det!! Har spurt flere jeg kjenner og der var det forskjellige svar å få!! Litt kjipt å stryke på denne🙈 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. september 2022 Del Skrevet 26. september 2022 (endret) Skiltet er montert for høyt til å gjelde for veien til høyre. Skiltet er vinklet mot venstre. Endret 26. september 2022 av Dubious 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 26. september 2022 Del Skrevet 26. september 2022 Det må gjelde Gamle Prestegårdsvei. Både fordi skiltet skal stå til høgre for vegen det gjeld for, høgda skiltet er montert i, og kanskje viktigast at det heilt klart er den gata som ikkje er brei nok for tovegstrafikk. Det eg undrer meg mest over er at etter ein kjapp kikk i streetview så kan eg ikkje finne det tilhøyrande påbodsskiltet om einvegskøyring i andre enden av gata. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. september 2022 Del Skrevet 26. september 2022 Er nok sånn at de som bor i den andre enden ikke må kjøre hele den trange gaten for å komme ut. Det er et innkjøring forbudtskilt vi ser på bildet. De som har kjørt inn fra andre enden kan i teorien kjøre ut på andre enden, om de klarer å snu. 1 Lenke til kommentar
Melita Skrevet 26. september 2022 Forfatter Del Skrevet 26. september 2022 The Avatar skrev (25 minutter siden): Det må gjelde Gamle Prestegårdsvei. Både fordi skiltet skal stå til høgre for vegen det gjeld for, høgda skiltet er montert i, og kanskje viktigast at det heilt klart er den gata som ikkje er brei nok for tovegstrafikk. Det eg undrer meg mest over er at etter ein kjapp kikk i streetview så kan eg ikkje finne det tilhøyrande påbodsskiltet om einvegskøyring i andre enden av gata. takk for svar!! Jeg har heller ikke funnet skiltet for enveiskjøring!! Har også brukt streetview men fant ingen enveisskilt ..derfor ble jeg sykt usikker på hva som er rett her??!! Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 27. september 2022 Del Skrevet 27. september 2022 (endret) Forbudsskilt skal stå på høyre side, evt begge sider. Innkjøring forbudt betyr ikke enveiskjøring eller påbudt kjøreretning for trafikanter som allerede er på veien. Det kan være der for å begrense gjennomgangstrafikk, samtidig som trafikanter som allerede er på veien fint har lov til å kjøre i begge retninger. Endret 27. september 2022 av MailMan13 1 Lenke til kommentar
Melita Skrevet 28. september 2022 Forfatter Del Skrevet 28. september 2022 Takk for svar alle sammen😊 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå