Ludvig86 Skrevet 25. september 2022 Del Skrevet 25. september 2022 Hei! Jeg kjøpte en eldre tilhenger, hvor det hadde blitt byttet lys, og de fungerte ved kjøp. Men jeg var litt rask ved å hekte av hengeren, men ledningen fremdeles var koblet til bilen, så jeg dro løs ledningene fra kontakten. Søkte opp diverse koblingsskjema på nett og tenkte at det var en smal sak, men nå sliter jeg litt. Enten så lyser kun skilt-lysene, og kanskje ene blinklyset (lyser hele tiden) og når jeg trykker på bremsen så slutter alt å lyse, eller så er det ingenting som lyser. Jeg har en 7-pin kontakt, men ser jeg bare har 5 ledninger ( Rød, sort, hvit, gul og grønn) De skjemaene jeg har sett så går der en brun ledning som skal vere til baklys høyre, og den sorte baklys venstre. Men jeg har ingen brun ledning. Og hva er egentlig opp og ned på kontakten? Takker for svar! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. september 2022 Del Skrevet 25. september 2022 (endret) Husk at hvis du har tegning på bil-siden av kontakten så vil det være speilvendt i forhold til på hengerkontakten. https://www.respotilhenger.no/no/koblingsskjema-for-kontakt/koblingsskjema-for-7-pins-kontakt Endret 25. september 2022 av sedsberg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå