Bentaulin Skrevet 23. september 2022 Del Skrevet 23. september 2022 (endret) Hei, Jeg har hørt flere snakke om at lønn som grensejeger i førstegangstjenesten er litt høyere enn vanlig lønn i andre tjenester. Dette er nok fordi risikonivået er høyere her, og man er svært nærme den russiske grense. En vanlig årslønn i førstegangstjenesten ligger vel per nå på rundt 60-70 tusen. Er det nærliggende å tenke at denne samme lønnen er 80 tusen som grensejeger? Kan dette stemme, eller er jeg helt på vidden? Endret 23. september 2022 av Bentaulin Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 23. september 2022 Del Skrevet 23. september 2022 Det tviler jeg på, men at de får mer etter endt førstegangsteneste det gjør de nok, men det er ikke lønn, det kalles tenestetilegg og det finner du her: https://www.forsvaret.no/soldater-og-ansatte/soldat/okonomi-permisjon-og-andre-gode 1 Lenke til kommentar
Bentaulin Skrevet 23. september 2022 Forfatter Del Skrevet 23. september 2022 Var nettopp inne der å leste om tjenestetillegg. Fant dessverre ingenting om grensejeger, men stemmer nok at man har et risikotillegg ved grensen vil jeg tro. Takk for svar! Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 23. september 2022 Del Skrevet 23. september 2022 Tror alle grensejegere er menige, så de får +825 kroner i måneden. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 23. september 2022 Del Skrevet 23. september 2022 Om det er lønn en er ute etter så bør en vell Holde seg unna forsvaret😅 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 23. september 2022 Del Skrevet 23. september 2022 Salvesen. skrev (8 minutter siden): Om det er lønn en er ute etter så bør en vell Holde seg unna forsvaret😅 60k i måneden er vel bra? Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 23. september 2022 Del Skrevet 23. september 2022 Hvorfor heter det grensejegere? Hva jakter de på? Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 23. september 2022 Del Skrevet 23. september 2022 Dubious skrev (1 minutt siden): 60k i måneden er vel bra? Men de får jo bare en tolvtedel av det. Ganske dårlig etter mitt syn! Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 23. september 2022 Del Skrevet 23. september 2022 (endret) Dubious skrev (10 minutter siden): 60k i måneden er vel bra? Det er vell de færreste om ingen som har dette i førstegangstjenesten? Edit ser jeg skrev forsvaret, det jeg mente var førstegangstjeneste Endret 23. september 2022 av Salvesen. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 23. september 2022 Del Skrevet 23. september 2022 ITtraktor skrev (8 minutter siden): Hvorfor heter det grensejegere? Hva jakter de på? De jakter ikke på noe, de er utdannet jeger i forsvaret og jobber på grensen, derav navnet, å være jeger i forsvaret innebærer at du har fått litt tøffere opplæring enn ellers. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 23. september 2022 Del Skrevet 23. september 2022 ITtraktor skrev (19 minutter siden): Men de får jo bare en tolvtedel av det. Ganske dårlig etter mitt syn! Salvesen. skrev (11 minutter siden): Det er vell de færreste om ingen som har dette i førstegangstjenesten? Edit ser jeg skrev forsvaret, det jeg mente var førstegangstjeneste Som Salvesen retter på her, så skrev han forsvaret, og i forsvaret så har de bra lønn. Mulig til å få masse støtte/lønn i førstegangstjensten om du vet å ta nytte av systemet. Forsvaret betaler alle utfgifter du har mens du er i tjeneste. Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 2. oktober 2022 Del Skrevet 2. oktober 2022 Ut i fra denne https://regelverk.forsvaret.no/view/doccard/document:34752 så ser det ut til at man får 198 kr pr dag i førstegangstjenesten og man får i tillegg 63 kr pr dag som grensevakt. Men det tillegget ser det ut til at man kun får for dager med aktiv grensevakt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå