Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
<!--

// Page is coded and designed by ExliptiC

// © Copyright 2003-2004 to ExliptiC.

// Stealing and ripping images/content is not allowed !

// All rights reserved by ExliptiC from Supreme Design.

-->

:roll:

*kremt, kremt* Hva med å lese littegrann? :ermm:

Ingen har sagt det er direkte rip. Har har copyrighten på sin side. Han har bare blitt _litt_ for inspirert. :roll:

Dårlig gjort å ikke kunne kode siden sin selv, når man driver med design. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Er siden endret nå, eller er de sidene som er nevnt helt forskjellige? (den ene blå, den andre lysbrun (litt stygg) farge?

Hvis det er rippoff, så er jo alle sider rippoff. Det store fellestrekket ligger jo i layoutet som er standard opplegg?

Rippoffen må i så fall ligge i koden.

Lenke til kommentar

Lo litt når jeg leste gjennom hele tråden..

- Diskuter sak, ikke person. Ikke vits å negynne å kalle noen bare fordi de kommenterer siden du har bedt om å få kommentert.

- 'Dårlig gjort å ikke kunne kode siden sin selv, når man driver med design' - Tja. Når man først er pirkete med språket; En handling kan være dårlig gjort. Det er kanskje dårlig at man ikke kan å kode sin egen side, men det er vel ei dårlig gjort ovenfor noe eller noen..? Ser heller ikke poenget med å komme med dette. Trenger ikke være kodeguru for å lage en side. Det finnes plenty med WYSIWYG programmer på markedet. En som lager webdesign, trenger vel heller ikke å kunne koding. Han lager som oftest grafikken, ikke alt kodearbeidet.

Litt OT, men.

Edit: Litt dårlig formulert, men jeg skylder på lite søvn og tragiske lærere.

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Updated..plz check:)

http://www.s-design.tk

supreme, hmm. det er et ganske kraftig uttrykk og jeg synes ikke denne siden holder mål i den sammenhengen. den er riktignok ok, men ikke super. liker forresten ikke bakgrunnsfargen på siden, en litt mørkere blåfarge med gråskjær i hadde nok gjort seg.

ellers er siden grei, fine bilder ( i lite format), i stort format ser de uklare ut og ikke fult så bra..

den logo saken, er nok henten rett ut av en tutorial om jeg ikke tar feil, ikke at det er noe gale i det, men en logo, hvertfall til et webdesign firma bør være kreativ for å vise kundene at dere har skills..

forumet ser ikke bra ut, en reklame som flasher på høyresiden, og hva skal forresten en bedrift med et forum? :roll:

men et godt utgangspunkt. litt mørkere bakgrunn så tror jeg det kommer seg

Lenke til kommentar
....Han lager som oftest grafikken, ikke alt kodearbeidet. ....

Tjaa joaa.. en designer skal bygge opp sida, struktur, layout og grafikk. Derfor synest eg at en (proff) designer skal kunne skrive validert html, og veldig, veldig gjerne CSS også.

Dette i tillegg til å lage grafikk såklart..

PoleCat: Erm, ikkje for å vere slem men...*kremt* på tide å skrive sider sjøl istede for frontpage? ;)

Lenke til kommentar
PoleCat: Erm, ikkje for å vere slem men...*kremt* på tide å skrive sider sjøl istede for frontpage? ;)

skrive selv? funker ikke programmer som Fp og DW? eller skal en skrive alt i f.eks. notepad?? det ville jo gjøre alt sammen mye vanskeligere.. jeg ville heller brukt hjelpemidler som DW og heller sjekket over kodingen etterpå om noe skulle vært feil.. :yes: men men

Jeg sa aldri at det var mitt eget sa jeg?...

Jeg sa at jeg hadde oppdatert på Supreme Design...

om du skal få noe igjen fra forumet og ønsker å bidra med noe her hadde kanskje en annen tone gjort seg.. flisespikking kler ikke en webdesigner ;)

Endret av Smidt
Lenke til kommentar

Slik det ligger an med resultatene til PoleCat kunne han ha laget dem i Word for min del.. ;) Greit nok at koden ikke blir optimal når man bruker FrontPage, men det funker, og er ganske enkelt og brukergrensesnittet er lavt. Nå i tillegg resultatene til PoleCat blir så ekstreme så kan han få lov til å bruke WYSIWYG progs isteden for å kode selv. Det hadde kanskje blitt optimalt med egenkoding, men han kan vel egentlig få bestemme selv. ;)

Lenke til kommentar

Jeg så ikke den forige versjonen, men jeg synes den likner veldig mye nå også.. :roll:

Når det er sagt, så synes jeg ikke siden er spesielt fin heller.

Splash/banner/logo er ikke direkte vakker. Den støvballen ser veldig tutorial ut. Jeg vil tillate meg å kalle den direkte stygg.

Når det gjelder skrifta i logoen (logotypen) er ikke denne heller spesielt vakker. Helt vanlig pixelskrift med dropshadow. Hvit til og med.

Siden har forøvrig mange designmessige "feil", som at banneren er bredere enn resten av siden, bildene er i helt annen stil og farge, høyre sidekolonne er bredere enn venstre etc.

Om dette hadde vært en personlig webside hadde det kunne fått gå. For "a website with web designs" er det altfor dårlig.

Endret av Mikka
Lenke til kommentar

Tjoja.. Du er inne på noe der, absolutt. Tanken har streifet meg opptil flere ganger, iallefall når jeg har dette forumet, og satyrium og enden som kontakter i min msn til å hjelpe meg i prosessen.

Men det har liksom blitt med tanken. Når jeg ser at sidene mine faktisk fungerer slik de skal og ser ut slik jeg vil de skal se ut, har jeg ikke enda helt forstått nødvendigheten av det når jeg driver med wds på det nivået jeg gjør. Klart, det åpner helt sikkert for mange muligheter, men de mulighetene har jeg enda ikke hatt behov for. Seffers hadde det vært übert å kunne kode sidene helt selv, ingen tvil om det.

Til trådstarter; Les innlegget til Mikka over. ^^ Les det flere ganger.

EDIT: @ Marvil; Ble nesten litt :blush: av å lese innlegget ditt.

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar

Har endra på siden nå.

Mikka:

Splash/banner/logo er ikke direkte vakker. Den støvballen ser veldig tutorial ut. Jeg vil tillate meg å kalle den direkte stygg.

Beklager, er nok ingen tutorial.

Jeg bruker heller ikke FrontPage, jeg bruker CuteHTML eller notisblokk.

Men, men her er adressen: http://www.s-design.tk

Endret av rajiv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...