Gå til innhold

Hva syns dere om nintendos nye opplegg?


runela

Anbefalte innlegg

jeg er veldig interessert i å se hvor mange GC, PS2, Xbox er blitt solgt etter jul, litt over 1 måned før desember annonserte Nintendo at de hadde grodd no voldsomt etter priskuttet, fra 5% til 25% (markedsandel) hvis jeg ikke tar helt feil. Men kan være et PR-stunt, vet ikke.

bump!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Desember i USA:

X-box - 990 000

Gamecube - 1100 000

Ps2 - ?

 

Dette er fra Nintendo og Microsoft sine pressemeldinger. NPD salgstallene kommer først senere. England og Japan tallene må du sette sammen selv fra de ukentlige rapportene. Norge og resten av Europa er det veldig vanskelig å finne tall på.

Lenke til kommentar

Jeg har også vært fan av Nintendo helt siden jeg fikk min første NES, i 1987.

Jeg har hatt mange gode stunder, både med NES (som er den beste), SNES(donkey kong, genial grafikk) og N64. og fra NES til N64 har Nitnendo tapt seg stort. Gamecube har jeg ikke engang vurdert å kjøpe.

 

Det var en gang at grafikken ikke telte, og nintendo var kongen. Så ble grafikken bedre og bedre, og krevde større og større plass. og så kommer ^bump^ Zelda The wind walker. Spillet har nydelig musikk, men Shiguero Myamoto (noe sånt ca) har tatt hatten og gått til masseproduksjonen. Etter Majoras mask, hadde jeg ikke noe til overs for Nintendo. Mulig det var fordi ejg hadde skyhøye forhåpninger etter Ocarina of time. Men Majora strøk på alle punkter untatt grafikk og musikk. Tragisk? Ja, for jeg liker(likte) Nitnendo. Zelda wind waker ser helt teit ut, selv om det er cell shader. Teksturer gir mye bedre stemning. Se på XII, den kom dårlig ut, og den hadde også cell shader. Det ser mye dårligere ut. Det ser ikke ekte ut.

 

Og Rareware har laget noen av de beste spillene, selv om de ahr vært treige. Valve har også alltid vært treige, men de leverer. Det gjorde Rare også. se på cobra Triangle, RC pro am, Perfect dark, Conkers bad fur day. Klassikere alle sammen.

 

Og om noen er i tvil, så taper Nintendo store summer ved å dumpe Ncube boksen..de har nemlig noe nytt i gryta...

 

|Hitman

Lenke til kommentar
Zelda wind waker ser helt teit ut, selv om det er cell shader. Teksturer gir mye bedre stemning. Se på XII, den kom dårlig ut, og den hadde også cell shader. Det ser mye dårligere ut. Det ser ikke ekte ut.

Kanskje fordi folk ikke er vant til cell shading ennå? Ser ut som Viewtiful Joe har blitt kjempepopulært tross at det er cell shadet? Hva sier det?

Lenke til kommentar
Jeg har også vært fan av Nintendo helt siden jeg fikk min første NES, i 1987.

Jeg har hatt mange gode stunder, både med NES (som er den beste), SNES(donkey kong, genial grafikk) og N64. og fra NES til N64 har Nitnendo tapt seg stort. Gamecube har jeg ikke engang vurdert å kjøpe.

 

Det var en gang at grafikken ikke telte, og nintendo var kongen. Så ble grafikken bedre og bedre, og krevde større og større plass. og så kommer ^bump^ Zelda The wind walker. Spillet har nydelig musikk, men Shiguero Myamoto (noe sånt ca) har tatt hatten og gått til masseproduksjonen. Etter Majoras mask, hadde jeg ikke noe til overs for Nintendo. Mulig det var fordi ejg hadde skyhøye forhåpninger etter Ocarina of time. Men Majora strøk på alle punkter untatt grafikk og musikk. Tragisk? Ja, for jeg liker(likte) Nitnendo. Zelda wind waker ser helt teit ut, selv om det er cell shader. Teksturer gir mye bedre stemning. Se på XII, den kom dårlig ut, og den hadde også cell shader. Det ser mye dårligere ut. Det ser ikke ekte ut.

 

Og Rareware har laget noen av de beste spillene, selv om de ahr vært treige. Valve har også alltid vært treige, men de leverer. Det gjorde Rare også. se på cobra Triangle, RC pro am, Perfect dark, Conkers bad fur day. Klassikere alle sammen.

 

Og om noen er i tvil, så taper Nintendo store summer ved å dumpe Ncube boksen..de har nemlig noe nytt i gryta...

 

|Hitman

Helt eni... :thumbs:

Lenke til kommentar
Noen misliker Cel Shading fordi de er redd for å like noe "barnslig". Andre misliker det fordi de ikke har sett nok av det. Cel Shading i seg selv er bare en måte å få spill til å se penere ut(Som brukes med variabelt hell).

Cell shading har ingen ting med barnseli og gjøre! Men det minder mer om cartoon network en et spill :p Når vil vi se zelda på cartoon i cell shading da? :roll:

Lenke til kommentar
Jeg synes at du Niskivara burde utdype litt mer hva du mener med at det ikke er noe samenheng mellom dopaminutslipp i hjernen og grafisk realisme i et spill!

:laugh::laugh:

Hva med at du først kommer med bevis for at det er en sammenheng mellom dem først. En link, kanskje. Det var jo du som tok det opp.

Lenke til kommentar
Hva med at du først kommer med bevis for at det er en sammenheng mellom dem først. En link, kanskje. Det var jo du som tok det opp.

 

Tja, jeg kan ta et konkret eksempel: hvis du spør noen om de vil spille et helt tilfeldig spill på lav oppløsning eller høy oppløsning, vil vedkomede sannsynligvis velge høy oppløsning (høy oppløsning minner mer om virkeligheten enn lav oppløsning). Hjernen vil hele tiden prøve å belønne seg selv med dopamin (det er fakta, for ellers ville vi for lengst ha vært utdødd), og når vi ser at en person foretrekker å spille med høy oppløsning, betyr det at hjernen vil få mer dopamin enn hvis vedkomede skulle ha spillt med lav oppløsning.

Dette er et helt konkret eksempel på at det er en samenheng mellom dopaminutslippet og hvor mye spillet minner om virkeligheten (grafikk, realisme osv.). Jeg har ikke nevnt i hvilken grad de to påvirker hverandre, jeg sier bare at det er helt logisk at det er en samenheng. Man kan til og med finne det ut av egen erfaring. Men hvis du ikke tror meg kan jeg gjerne tenke meg å høre din hypotese, hvis du kan bevise at det ikke er noen samenheng.

Lenke til kommentar
Hva med at du først kommer med bevis for at det er en sammenheng mellom dem først. En link, kanskje. Det var jo du som tok det opp.

 

Tja, jeg kan ta et konkret eksempel: hvis du spør noen om de vil spille et helt tilfeldig spill på lav oppløsning eller høy oppløsning, vil vedkomede sannsynligvis velge høy oppløsning (høy oppløsning minner mer om virkeligheten enn lav oppløsning). Hjernen vil hele tiden prøve å belønne seg selv med dopamin (det er fakta, for ellers ville vi for lengst ha vært utdødd), og når vi ser at en person foretrekker å spille med høy oppløsning, betyr det at hjernen vil få mer dopamin enn hvis vedkomede skulle ha spillt med lav oppløsning.

Dette er et helt konkret eksempel på at det er en samenheng mellom dopaminutslippet og hvor mye spillet minner om virkeligheten (grafikk, realisme osv.). Jeg har ikke nevnt i hvilken grad de to påvirker hverandre, jeg sier bare at det er helt logisk at det er en samenheng. Man kan til og med finne det ut av egen erfaring. Men hvis du ikke tror meg kan jeg gjerne tenke meg å høre din hypotese, hvis du kan bevise at det ikke er noen samenheng.

Har Zelda dårligere oppløsing enn andre konsoll spill?

 

Nei, det har det ikke.

 

Spill som Super Monkey Ball gir langt større kick enn nesten samtlige realistiske FPS spill, selvom det ikke er grafisk realistisk. Så lenge grafikken greier å representere det den skal representere på an god måre spiller det liten rolle om spillet er "realistisk" eller ikke. I Super Monkey Ball har man en glimrende fartsfølelse, en kontroll som føles perfekt, og bane design som tiltider er fryktinngytende. Hjertet ditt er langt oppi halsen på deg det meste av tiden du spiller, og kickene når du greier det er helt sinnsyke. Og det er ikke bare jeg som mener det. Jeg har greid å få flere fans av "realistiske" skytespill til å kjøpe Gamecube på grunn av Super Monkey Ball.

 

Har du spillt mot noen av slutt-bossene i Wind Waker? De kicker også. Grafikken der er så utrolig god at man blir skremt selv om de egentlig ikke er noe vanskelige(Ikke i forhold til Ocarina i alle fall). De fleste jeg har sett slåss mot blomster bossen i WW sier bare "ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆHHHHHHH!!!!!!" gjennom hele kampen.

 

Amped 2 derimot føles kjedelig og treigt enn hvor realistisk det er. Samme med bakkeoppdragene i Rebel Strike. Eller de fleste FPS spill de siste årene. To av de FPS spillene som har kicket mest de siste årene er Timesplitter 2 og Serious Sam, som begge er mindre realistiske enn de fleste FPS spill.

 

Jeg prøver ikke å si at det ikke finnes noen sammenheng mellom grafisk gjenkjennelighet og dopamin utslipp(Eller hva pokker det kalles). Men... Du har nok kraftig misforstått noe om den sammenhengen. Det er ikke realismen det kommer ann på, det er hvor mye hjerne kan gjenkjenne, og hvor godt det representerer de effektene som gir oss dopaminkick eller adrenalin kick. Ikke grafisk realisme, men emosjonell realisme. Føles det ekte, så kicker hjernen på det.

 

Bare se på Deus Ex 2. Det har bedre fysikk og grafikk enn de fleste spill, men veldig mange klaget likevel, enkelt og greit fordi spillets oppførsel ikke er i samsvar med den grafiske realismen. Ting oppfører seg rart i forhold til hvordan det ser ut til at de skal oppføre seg. Dette gjør at det kicker mindre.

Wind Waker har ikke en like god fysikk motor som Deus Ex 2, men ingen klaget over den, fordi den oppfører seg på en måte som passer til grafikken, og er med på å øke gleden av å spille spillet.

 

Så.... Har du en link nå?

Lenke til kommentar
her er jeg enig, metroid prime ble ødelagt av dårlig kontrollsystem (hadde funket bedre på xbox med halo-oppsett) og mye backtracking gjennom fiender som respawner...

DU har iallefall gått glipp av noe.

Spilte omtrent halve Metroid Prime, likte det ikke, og føler i hvert fall ikke noe savn!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...