Gå til innhold

Hva syns dere om nintendos nye opplegg?

runela

Anbefalte innlegg

bla, bla, bla....

Gamecuben lå lenge under X-Box'en når det gjelder salgstall. Jeg vet ikke hvordan det er nå. Men, jeg bryr meg egentlig lite om det. Er fornøyd med det jeg har.

JEG må vel få lov til å mene at Metroid Prime var middelmådig. Det er smak og behag. DU kan mene det motsatte, helt i orden. Synes du svarer på en svært infantil måte når du bestemmer at det er bra, og at det skal gjelde for alle andre. Sånn er det ikke. Maken til fanboy har jeg aldri sett.

Du har LOV til å si hva du vil. Og da har jeg LOV til å si hva jeg vil om det du sier. Det er slik det fungerer, vet du.

Og Gamecube'n lå aldri under X-boxen i salg verden over. Microsoft SA at den lå over, men det var feil både i forhold til Sony og Nintendos rapporter, og i forhold til alle salgstall man har fått etterpå. De har ligget veldig nærmt hverandre uansett, men det med at X-boxen lå foran var bare PR bullshit fra Microsoft. De er flinke til sånt.

Og du har ikke sett noen større fanboy enn meg?

Vel, takk! Jeg prøver mitt beste! :laugh:

det hadde vært fint med litt mer utfordring da, siden de fleste X-box fanboyene her ikke vet mer enn det som står i reklame broshyren for X-boxen

Og Vamp069: ja, Deus Ex er helt konge. Gleder meg til å få installert nummer 2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og Gamecube'n lå aldri under X-boxen i salg verden over. Microsoft SA at den lå over, men det var feil både i forhold til Sony og Nintendos rapporter, og i forhold til alle salgstall man har fått etterpå. De har ligget veldig nærmt hverandre uansett, men det med at X-boxen lå foran var bare PR bullshit fra Microsoft. De er flinke til sånt.

Og du har ikke sett noen større fanboy enn meg?

Vel, takk! Jeg prøver mitt beste! :laugh:

det hadde vært fint med litt mer utfordring da, siden de fleste X-box fanboyene her ikke vet mer enn det som står i reklame broshyren for X-boxen

Og Vamp069: ja, Deus Ex er helt konge. Gleder meg til å få installert nummer 2.

Hehe. Godt å se at du engasjerer deg.

Men, kan du dokumentere det utsagnet? Hører ut som det er bare noe du finner på fordi du ikke kan tåle at noen er eller har vært bedre enn din kjære konsoll. Dokumenter det og jeg skal gjerne tro deg.

Bare for å legge til så er jeg egentlig ikke fanboy av noe som helst, så jeg velger hele tiden det produktet som passer meg best, enten det gjelder intel/amd eller microsoft/nintendo.

Lenke til kommentar
Hehe. Godt å se at du engasjerer deg.

Men, kan du dokumentere det utsagnet? Hører ut som det er bare noe du finner på fordi du ikke kan tåle at noen er eller har vært bedre enn din kjære konsoll. Dokumenter det og jeg skal gjerne tro deg.

Bare for å legge til så er jeg egentlig ikke fanboy av noe som helst, så jeg velger hele tiden det produktet som passer meg best, enten det gjelder intel/amd eller microsoft/nintendo.

Dokumentere og dokumentere, fru Blom. Her er en qoute fra The-magicbox.coms forum. Det er fra i sommer\tidlig høst:

All-time Console Sales Worldwide..

In millions:

Gameboy - 118.42

Playstation - 98.20 (23.86M PS One)

Playstation 2 - 62.63

NES - 61.78

SNES - 49.02

GB Advance - 42.15

Genesis - 34.32

N64 - 32.92

Saturn - 14.46

Dreamcast - 11.00

GameCube - 10.45

Game Gear - 10.43

Xbox - 9.40

Nintendo:

Gameboy (GB & GBC) - 118.42

NES - 61.78

SNES - 49.02

GB Advance - 42.15

N64 - 32.92

GameCube - 10.45

Total - 314.94

Sega:

Genesis - 34.32

Saturn - 14.46

Dreamcast - 11.00

Game Gear - 10.43

Total - 69.21

Sony:

Playstation - 98.20 (23.86M PS One)

Playstation 2 - 62.63

Total - 160.83

Microsoft:

X-Box - 9.40

Total - 9.40

Dette quoted stemmer med salgstallene gitt i Microsoft, Sony, og Nintendos pressemeldinger fra den tiden. Hvis du vil lese de, må du finne dem selv.

Og så fant jeg dette:

Worldwide Console Sales Update

Here is an update on the overall console sales worldwide, courtesy of the BBC. The total units sold are listed below:

PlayStation 2 - 51,200,000

GameCube - 9,550,000

Xbox - 9,400,000

Sony is still in the lead, and it looks obvious they won't be caught. In spite of poor sales in the US, the GameCube continues to outsell the Xbox in the other markets, but only has a slight overall lead. Price drops and another upcoming Christmas season may change things, but the only battle will be between Nintendo and Microsoft for 2nd place honors.

link

Disse tallene stemmer ikke helt med tallene fra sommerens pressemeldinger, og jeg aner ikke om siden er pålitelig. Men siden de kom på nettet den 1.November kan man trygt si at det var før Nintendos priskutt kom i effekt, slik at man kan også trygt si at de ligger litt lenger foran nå.

De eneste markedene hvor X-box ligger foran er USA(Med litt under en million) og England samt et par andre Europeiske land. I Europa til sammen ligger GC'en foran X-boxen så vidt jeg vet(Det har i alle fall vært pressemeldinger om det). Igjen, du må søke selv hvis du vil finne det. Pressemeldinger er altfor treige i kikke igjennom.

Lenke til kommentar

I alle artikler jeg har lest ligger Xbox foran Gamecube på hele kloden, bortsett fra selvsagt Japan. Og siden det finnes meget mange japanere så er det nok mulig GC tipper over Xbox hvis man bruker "wordwide" solgt tittelen :) Xbox selger nemlig dårlig i Japan.

Antall solgte konsoller blir vel offentliggjort nærmere sommeren fra alle produsentene, siden det så vidt jeg vet ikke finnes noen nyere statistikk om det enn fra en god stund før jul i fjor.

Lenke til kommentar

Er nok mulig at jeg ikke har tenkt på Japan ja. Det jeg har lest er nok for Europa og US'en. Tar selvkritikk for den. Men, for meg spiller det egentlig liten rolle. Er fornøyd med X-Box'en min og PC'en, og så lenge Nintendo nesten bare pumper ut resirkulert materiale er nok ikke det noe for meg.

Men, jeg vil ha sagt det en gang for alle slik at det ikke blir noe mas: jeg har ingenting imot GC! Den passet bare ikke for meg, det gjorde heller ikke Metroid Prime.

Lenke til kommentar
I alle artikler jeg har lest ligger Xbox foran Gamecube på hele kloden, bortsett fra selvsagt Japan. Og siden det finnes meget mange japanere så er det nok mulig GC tipper over Xbox hvis man bruker "wordwide" solgt tittelen :) Xbox selger nemlig dårlig i Japan.

Antall solgte konsoller blir vel offentliggjort nærmere sommeren fra alle produsentene, siden det så vidt jeg vet ikke finnes noen nyere statistikk om det enn fra en god stund før jul i fjor.

Link, vær så snill?

Gamecuben har ikke mer enn 1,6 millioner forsprang i Japan(Ved årsslutt i fjor), og X-boxen leder over GC'en noe sinnsykt i Australia og Stor-Britannia, og har nesten 1 million fler solgte i USA(Før priskuttet), så det kan ikke være så veldig mange andre steder X-boxen selger mer enn GC'en hvis det er rett slikt Nintendo og Sony sa i sommer at GC ligger på andre plass.

Lenke til kommentar
Jeg ble forbauset den dagen jeg så det nye Zelda wind waker som skule komme! Jeg ble først redd at de har ødelakt spillet, men det var et bra spill men likevel tenk hvor bra det kunne ha vært uten den tegneserie grafikken.

Jeg har vært nintendofans i alle år, fikk min første da jeg var 5 år og nå er jeg 15 har fulgt utviklingen hele tiden. Men nå har jeg nesten begynt og tvile på dem.

Jeg fikk nesten enda større sjok når jeg så at nintendo hade solgt rare ware til microsoft. Det var yndlings produsenten min etter nintendo selv.Og hva med spillene i det siste! De er småe og enkle ta for eksempel Luigis mansion det kunne jeg ha klar før jeg har fått stekt pizzan min i ovnen jeg hadde opp for og spisse mens jeg koste meg med spille.

Jeg kunne ønsket at de satte litt mer inisjativ i spillene, eller har de begynt og korte ned spillene og lage flerre og få større intekter på det :scared:  De sa jo før at de skulle lage store kvalitets spill... Og ikke musikk donky kong og tegne zelda :cry:

Hva syns dere om det nye?

Kan ikke få blitt mer ENIG med deg!!! Nintendo har ødelagt alt nå eneste "virkelig gode" spillet som de har gitt ut hittil er "Super Smash Bros Meele" Var også helt knust sønder og sammen når jeg så hva de hadde gjort med Zelda spillet, synest det er helt latterlig at de i det hele tatt kunne komme på å gi ut et spill med en så "TEIT" grafikk som det!!! :realmad: Håper de forandrer grafikken tilbake til slik den var!!! :cry:

Ps: Kjøpte ikke spillet i ren protest, ikke at det vill si noe men...

Lenke til kommentar
Tegne Zelda ? Wind wanker er ikke tegnt, det er modellert som alle andre spill i 3Dstudiomax, maya, lightwave, XSI etc.. og cell shadet som det heter. Er bare materialet / textureringen som er sånn og vet du hva ?

Det funker utrolig bra, cell shading er nydelig ihvertfall i wind wanker :)

Rare har ikke gitt ut noe de siste årene, rart Nintendo dropper de?

Du er tydeligvis ikke noen Zelda fan!!! :mad:

Lenke til kommentar
Har noen lagt merke til at de fleste som ikke liker Wind Waker grafikken ikke har spilt Wind Waker?

Tullinger.

Den der likte jeg ikke, Jeg har klart det to ganger! :mad:

Legg merke til ordene "de fleste" som tilfeldigvis havnet i setningen min. Tenk godt over ordenes betydning. Hmmmm.....

Lenke til kommentar
Tegne Zelda ? Wind wanker er ikke tegnt, det er modellert som alle andre spill i 3Dstudiomax, maya, lightwave, XSI etc.. og cell shadet som det heter. Er bare materialet / textureringen som er sånn og vet du hva ?

Rare har fulgt nintendo i alle år!!! Det er ikke uten tvil at de har laget noen av de beste spillene i historien som banjo kazooie, jet force jamini , golden eye , perfekt dark, star fox adventure og en god del spill til nes og snes som jeg ikke gidder og gå inn på!!!!!

Lenke til kommentar
Har noen lagt merke til at de fleste som ikke liker Wind Waker grafikken ikke har spilt Wind Waker?

Tullinger.

Legg merke til ordene "de fleste" som tilfeldigvis havnet i setningen min. Tenk godt over ordenes betydning. Hmmmm.....

Undskyld da!!! :blush:

Lenke til kommentar

Tullinger.

Undskyld da!!! :blush:

Unnskyldning godtatt. :love:

Lenke til kommentar

jeg er veldig interessert i å se hvor mange GC, PS2, Xbox er blitt solgt etter jul, litt over 1 måned før desember annonserte Nintendo at de hadde grodd no voldsomt etter priskuttet, fra 5% til 25% (markedsandel) hvis jeg ikke tar helt feil. Men kan være et PR-stunt, vet ikke.

Lenke til kommentar

Rare har fulgt nintendo i alle år!!! Det er ikke uten tvil at de har laget noen av de beste spillene i historien som banjo kazooie, jet force jamini , golden eye , perfekt dark, star fox adventure og en god del spill til nes og snes som jeg ikke gidder og gå inn på!!!!!

Nøkkelordet er, som du selv sier, LAGET. Rare i dag er bare en skygge av det Rare var for mange år siden, og kommer nok aldri til å klare å nå gamle høyder. De fleste som jobbet i Rare i gullalderen har forlengst forlatt firmaet.

De spillene Rare har i produksjon nå, ser i beste fall middelmådig ut. Kameo var en gedigen skuffelse da jeg prøvde det på E3 ihvertfall, og Conker er gjort om til et dårlig deathmatch-spill med Pyton-humor. Det gjenstår å se hva de får ut av Perfect Dark 2, som fortsatt har potensiale. Wil Overtons concept art hintet ihvertfall om noe annet enn en generisk FPS (men Xbox-fansen begynte selvsagt å protestere med en gang, for Joanna Dark blir kanskje cel-shaded, og det er jo for barnslig for modne 14-åringer å spille et spill som ser ut som en tegnefilm).

Lenke til kommentar

[offtopic]

Banjo Kazooie: Morsomste og mest underholdende spillet eg har prøvd til dags dato. Golden eye er også ein av dei beste da så klart. ;)

[/offtopic]

Lenke til kommentar

Zelda the wind waker er et spill som kunne ha vært bedre dersom nintendo ikke hadde brukt cell shading. Helt objektivt sett så var faktisk Ocarina of time et teknisk bedre spill enn The wind waker med tanke på hvor godt spillet utnytter resurssene til konsollen. Jeg har set grafikk på gamecube som er mye bedre enn på The wind walker (f.eks. Rouge squadron 2 og 3), og jeg synes rett og slett at cell shadingen er med på å gjøre omgivelsene mindre realistisk ved at f.eks. det blir brukt mindre polygoner på ulike figurer som vannbølger, gress osv. Dessuten er det for liten oppløsning på teksturene. Det er åpenbart at cell shading gjør spillet mindre realistisk, og det har sine konsekvenser: det er en klar sammenheng mellom dopaminutslippet i hjernen (gleden ved spillet) og spillets evne til å gjenskape universets matematiske mønster (altså det å ivareta fysikkens lover som vi er godt kjent med i dagliglivet). Dette kan ingen nekte for, og det er fordi at når man spiller vil man kople seg ifra alt annet og ta seg inn i spillenes verden. Men dette vil ikke gi noe glede dersom vi ikke kan samenligne spillet og de erfaringene vi har opplevd i den fysiske verden. Dermed spiller spillets troverdighet i forhlold til fysikkens lover, en avgjørende rolle for hvor stor glede vi får av å spille spillet. Når jeg igjen sier at cell shading er "mindre troverdig" enn en annen type grafikk, som er mer optimalisert for å ivareta fysikkens lover, må det bety at det hadde vært bedre dersom nintendo hadde hold seg til noe annet enn cell shading.

Lenke til kommentar
Zelda the wind waker er et spill som kunne ha vært bedre dersom nintendo ikke hadde brukt cell shading. Helt objektivt sett så var faktisk Ocarina of time et teknisk bedre spill enn The wind waker med tanke på hvor godt spillet utnytter resurssene til konsollen. Jeg har set grafikk på gamecube som er mye bedre enn på The wind walker (f.eks. Rouge squadron 2 og 3), og jeg synes rett og slett at cell shadingen er med på å gjøre omgivelsene mindre realistisk ved at f.eks. det blir brukt mindre polygoner på ulike figurer som vannbølger, gress osv. Dessuten er det for liten oppløsning på teksturene. Det er åpenbart at cell shading gjør spillet mindre realistisk, og det har sine konsekvenser: det er en klar sammenheng mellom dopaminutslippet i hjernen (gleden ved spillet) og spillets evne til å gjenskape universets matematiske mønster (altså det å ivareta fysikkens lover som vi er godt kjent med i dagliglivet). Dette kan ingen nekte for, og det er fordi at når man spiller vil man kople seg ifra alt annet og ta seg inn i spillenes verden. Men dette vil ikke gi noe glede dersom vi ikke kan samenligne spillet og de erfaringene vi har opplevd i den fysiske verden. Dermed spiller spillets troverdighet i forhlold til fysikkens lover, en avgjørende rolle for hvor stor glede vi får av å spille spillet. Når jeg igjen sier at cell shading er "mindre troverdig" enn en annen type grafikk, som er mer optimalisert for å ivareta fysikkens lover, må det bety at det hadde vært bedre dersom nintendo hadde hold seg til noe annet enn cell shading.

Der fikk du sakt det!!! :thumbup:

Kunne ikke blitt mer enig!!!!

Endret av Zx45
Lenke til kommentar

:laugh::laugh::laugh: ¨

Du får 10 poeng for innsats og 0 poeng for innhold.

Jeg gleder meg til å se linken til forskningsrapporten som slår fast en sammenheng mellom grafisk realisme og dopamin utslipp.

Synes det er fint at du nevner Rebel Strike. Dopamin nivået mitt gikk virkelig berserk under de grafisk realistiske bakkekampene, altså..... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...