Gå til innhold

Hva syns dere om nintendos nye opplegg?


runela

Anbefalte innlegg

Jeg ble forbauset den dagen jeg så det nye Zelda wind waker som skule komme! Jeg ble først redd at de har ødelakt spillet, men det var et bra spill men likevel tenk hvor bra det kunne ha vært uten den tegneserie grafikken.

 

Jeg har vært nintendofans i alle år, fikk min første da jeg var 5 år og nå er jeg 15 har fulgt utviklingen hele tiden. Men nå har jeg nesten begynt og tvile på dem.

 

Jeg fikk nesten enda større sjok når jeg så at nintendo hade solgt rare ware til microsoft. Det var yndlings produsenten min etter nintendo selv.Og hva med spillene i det siste! De er småe og enkle ta for eksempel Luigis mansion det kunne jeg ha klar før jeg har fått stekt pizzan min i ovnen jeg hadde opp for og spisse mens jeg koste meg med spille.

 

Jeg kunne ønsket at de satte litt mer inisjativ i spillene, eller har de begynt og korte ned spillene og lage flerre og få større intekter på det :scared: De sa jo før at de skulle lage store kvalitets spill... Og ikke musikk donky kong og tegne zelda :cry:

 

Hva syns dere om det nye?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tegne Zelda ? Wind wanker er ikke tegnt, det er modellert som alle andre spill i 3Dstudiomax, maya, lightwave, XSI etc.. og cell shadet som det heter. Er bare materialet / textureringen som er sånn og vet du hva ?

 

Det funker utrolig bra, cell shading er nydelig ihvertfall i wind wanker :)

 

Rare har ikke gitt ut noe de siste årene, rart Nintendo dropper de?

Lenke til kommentar
Tegne Zelda ? Wind wanker er ikke tegnt, det er modellert som alle andre spill i 3Dstudiomax, maya, lightwave, XSI etc.. og cell shadet som det heter. Er bare materialet / textureringen som er sånn og vet du hva ?

 

Det funker utrolig bra, cell shading er nydelig ihvertfall i wind wanker :)

 

Rare har ikke gitt ut noe de siste årene, rart Nintendo dropper de?

De gidde ut starfox adveture og skulle komme ut med donkey kong racing rett etter. Jeg vet det heter cell shading, men syns den orginale grafikken, som var på nintendo 64 var nesten bedre, men det er jo bedre detaljer her da ;)

Lenke til kommentar

Jeg synes du er en tulling, Zx45.

 

Nintendo lager ennå bedre spill en noen annen utgiver. Dessuten har de satt i gang mange nye prosjekter som igjen virker som de setter standard for bransjen, blant annet med å la andre gode utviklere lage klassiske Nintendo titler, som f.eks Segas F-Zero, Capcom GBA Zelda spill, Namcos Star Fox spill, og en del andre prosjekter som ryktes, slik at Nintendo kan lage flere orginale titler. I tillegg så har de uttrykt ønske om å jobbe med andre selskap på andre måter, som f.eks Square Enix og Final Fantasy:Crystal Chronicles, eller Konami og Silicon Knights med Metal Gear Solid: The Twin Snakes.

Så har jo Nintendo laget og gitt ut masse fete spill. Wario Ware er jo det mest sinnsyke spillet noensinne. Zelda var fjorårets definitivt mest gjennomførte spill enn om det ikke var like originalt som OoT. Pikmin og Luigis Mansion er jo sinnsykt fete helt originale spill. Metroid Prime var et av fjorårets aller beste. I tillegg har de sinnsykt høy kvalitet jevnt over, selv om ikke alle spillene er så nyvinnende som Wario Ware eller Metroid Prime.

Og så ga de jo ut Eternal Darkness, som er et av de mest intrikate story-baserte spillene jeg har vært borti.

Og så er det jo dette med Nintendos nye filosofi. Enklere og kortere spill. Noe som faktisk trenges sårt. Spill begynner å bli for kompliserte for sitt eget beste. Blant tilhengerne av denne teorien er blant annet John Carmack.

Jeg kan nevne masse mer, men egentlig grunner det bare ut i at du er en tulling on Nintendo er fortsatt den ledende og mest interessante utgiveren i verden.

Lenke til kommentar
De gidde ut starfox adveture og skulle komme ut med donkey kong racing rett etter. Jeg vet det heter cell shading, men syns den orginale grafikken, som var på nintendo 64 var nesten bedre, men det er jo bedre detaljer her da ;)

Rare er ennå en god utvikler, men det har vist vært veldig mye rot med dem, mange av de har laget nye selskaper, og de greide jo faktisk ikke å gi ut noen spill til sine egne tidsfrister de siste årene. Dessuten var ikke Star Fox Adventures noe stort spill akkurat. Heller et rimelig kjedelig spill til tider.

 

Og hvis du synes N64 Zelda grafikken var penere enn Wind Waker så er du komplett uten noen estetisk sans i det hele tatt. N64 Zelda var stygt.

Lenke til kommentar

Ja det kommer noen kvalitetspill men likevell er det skufende. Men enda har de ikke imponert mine venner, siden de skiftet ledelse :cry: Men vi får håpe på det beste. Men vi kan i alle fall vente på Final Fantasy:Crystal Chronicles og harvest moon. Men likevel er det skufende. Jeg mente vis du tenker tilbake når du spilte ocarina of time fikk du en bedre følelse en wind waker. Tenk hvor bra følelse du kune ha fått av wind waker i den orginale 3d grafikken til zelda spillene men med litt finnere grafikk selfølgelig ;)

Lenke til kommentar
Ja det kommer noen kvalitetspill men likevell er det skufende. Men enda har de ikke imponert mine venner, siden de skiftet ledelse :cry:  Men vi får håpe på det beste. Men vi kan i alle fall vente på Final Fantasy:Crystal Chronicles og harvest moon. Men likevel er det skufende. Jeg mente vis du tenker tilbake når du spilte ocarina of time fikk du en bedre følelse en wind waker. Tenk hvor bra følelse du kune ha fått av wind waker i den orginale 3d grafikken til zelda spillene men med litt finnere grafikk selfølgelig ;)

HÆ?

Den eneste følelsen som manglet fra Wind Waker var følelsen av å spille en ny spillestil for første gang. Hvis de hadde laget det med den grafiske stilen fra OoT hadde det bare blitt verre.

 

Vennene dine er tullinger hvis de ikke er imponert av spill som Metroid Prime og Wario Ware Inc.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar

Jeg synes Zelda WW har en veldig fin grafikk, og jeg må gratulere Nintendo for å ha turt å ta et sånt steg når Cel-Shading fortsatt er så nytt, og til et så stort spill som Zelda! Zx45, det er ikke barnslig å tro at grafikken til Zelda er bra, faktisk er det mer voksent. :p

Lenke til kommentar
Tenk hvor bra følelse du kune ha fått av wind waker i den orginale 3d grafikken til zelda spillene men med litt finnere grafikk selfølgelig ;)

Det er her snakk om øyet som observerte i samspill med hjernen som maler gyldne rammer rundt minnene fra den tiden du spilte spillet. Dermed sammenlikner du automatisk enhver spillopplevelse du har i dag med denne utopiske fremstillingen av din ultimate spillopplevelse. Det er en sykdom som mange lider av; de husker et flere år gammelt spill, og klager over at ingen spill i dag når opp til det gamle møllspiste beistet i spillbarhet. Men det de egentlig husker er en helt subjektiv oppfatning av spillet, inntrykkene spillet gjorde på en uskyldig, ren og mottagelig hjerne, som ikke allerede var fylt opp med tanker og ideer om hvordan drømmespillet skulle være.

 

Det er en bieffekt av å bli eldre og mer erfaren. Den eneste kuren som fungerer er å gi slipp på alle forhåpninger og forventninger, og utforske hvert nytt spill du får med barnlig glede og lyst.

Lenke til kommentar
Vennene dine er tullinger hvis de ikke er imponert av spill som Metroid Prime og Wario Ware Inc.

Nå er jo ikke jeg en venn av han, men jeg ble IKKE imponert av Metroid Prime. En kamerat av meg hypet dette spillet såpass at jeg kjøpte meg en GC (også andre grunner).

 

Personlig synes jeg Metroid Prime er et helt standard FPS uten det helt store. Kan ikke forstå hva som er så fantastisk, og ja, jeg har spilt de gamle spillene. Uansett, en måned etter var GC'en solgt. Jeg hadde da kjøpt en haug med spill, men ingen av dem var noe bra synes jeg.

 

Skal også legges til at jeg har PC og X-Box. Kvaliteten her er så uendlig mye bedre enn på Gamecuben, på alle områder. Ikke rart de må dumpe prisen på den for å få solgt noe.

Endret av Swag
Lenke til kommentar
Og så er det jo dette med Nintendos nye filosofi. Enklere og kortere spill. Noe som faktisk trenges sårt. Spill begynner å bli for kompliserte for sitt eget beste. Blant tilhengerne av denne teorien er blant annet John Carmack.

Det er jeg fryktelig uenig i. De fleste spill i dag virker som om de er laget med det mål at en 5-åring skal kunne spille gjennom dem på en kveld. De er latterlig korte og krever hverken utvikling av 'skill' eller særlig tankevirksomhet for å komme seg gjennom dem.

 

Og å si at John Carmack er tilhenger av dette er ikke akkurat noe godt argument. Han er ikke akkurat kjent som noen stor spilldesigner. Ett geni når det gjelder programmering og utvikling av spillmotorer, ja, men det er ikke akkurat revolusjonerende ting som har kommet fra id når det gjelder spillmessige innovasjoner i de siste årene. De har ikke gjort stort annet enn å kverne ut nye fps-motorer siden Romero forlot dem.

 

Det finnes heldigvis fremdeles spill som gir kjøperen mer enn en helgs underholdning (Morrowind f.eks.) men de blir sjeldnere og sjeldnere.

Endret av Zork
Lenke til kommentar
Vennene dine er tullinger hvis de ikke er imponert av spill som Metroid Prime og Wario Ware Inc.

Nå er jo ikke jeg en venn av han, men jeg ble IKKE imponert av Metroid Prime. En kamerat av meg hypet dette spillet såpass at jeg kjøpte meg en GC (også andre grunner).

 

Personlig synes jeg Metroid Prime er et helt standard FPS uten det helt store. Kan ikke forstå hva som er så fantastisk, og ja, jeg har spilt de gamle spillene. Uansett, en måned etter var GC'en solgt. Jeg hadde da kjøpt en haug med spill, men ingen av dem var noe bra synes jeg.

 

Skal også legges til at jeg har PC og X-Box. Kvaliteten her er så uendlig mye bedre enn på Gamecuben, på alle områder. Ikke rart de må dumpe prisen på den for å få solgt noe.

her er jeg enig, metroid prime ble ødelagt av dårlig kontrollsystem (hadde funket bedre på xbox med halo-oppsett) og mye backtracking gjennom fiender som respawner...

Lenke til kommentar
Ja det kommer noen kvalitetspill men likevell er det skufende. Men enda har de ikke imponert mine venner, siden de skiftet ledelse :cry:  Men vi får håpe på det beste. Men vi kan i alle fall vente på Final Fantasy:Crystal Chronicles og harvest moon. Men likevel er det skufende. Jeg mente vis du tenker tilbake når du spilte ocarina of time fikk du en bedre følelse en wind waker. Tenk hvor bra følelse du kune ha fått av wind waker i den orginale 3d grafikken til zelda spillene men med litt finnere grafikk selfølgelig ;)

HÆ?

Den eneste følelsen som manglet fra Wind Waker var følelsen av å spille en ny spillestil for første gang. Hvis de hadde laget det med den grafiske stilen fra OoT hadde det bare blitt verre.

 

Vennene dine er tullinger hvis de ikke er imponert av spill som Metroid Prime og Wario Ware Inc.

Jeg har altid sett Zelda som et serøst spill med en god historie. Jeg vet om mange som har gledet seg til dette spillet skulle komme. Og da de første bildene hvordan de nye spillene skulle se ut i 1999 - 2000 ble vi meget skuffet da vi fikk se wind waker og cell sading grafikken. Og jeg synes zelda skulle ha fortsettet med 100% seriøs grafikk. Og ikke sett ut som en tegnefilm :cry:

Endret av Zx45
Lenke til kommentar
Jeg har altid sett Zelda som et serøst spill med en god historie. Jeg vet om mange som har gledet seg til dette spillet skulle komme. Og da de første bildene hvordan de nye spillene skulle se ut i 1999 - 2000 ble vi meget skuffet da vi fikk se wind waker og cell sading grafikken. Og jeg synes zelda skulle ha fortsettet med 100% seriøs grafikk. Og ikke sett ut som en tegnefilm :cry:

Har du spilt de gamle spillene? Hva er seriøst med en bonde med DIGERT GULT hode, og teit bart? Eller feer som ser ut som horer?

Wind Waker er minst like seriøst som noe tidligere Zelda spill.

 

Det er jeg fryktelig uenig i. De fleste spill i dag virker som om de er laget med det mål at en 5-åring skal kunne spille gjennom dem på en kveld. De er latterlig korte og krever hverken utvikling av 'skill' eller særlig tankevirksomhet for å komme seg gjennom dem.

 

Og å si at John Carmack er tilhenger av dette er ikke akkurat noe godt argument. Han er ikke akkurat kjent som noen stor spilldesigner. Ett geni når det gjelder programmering og utvikling av spillmotorer, ja, men det er ikke akkurat revolusjonerende ting som har kommet fra id når det gjelder spillmessige innovasjoner i de siste årene. De har ikke gjort stort annet enn å kverne ut nye fps-motorer siden Romero forlot dem.

 

Det finnes heldigvis fremdeles spill som gir kjøperen mer enn en helgs underholdning (Morrowind f.eks.) men de blir sjeldnere og sjeldnere.

det er flere designere som er enige. Warren Spector snakker hele tiden om viktigheten av å forenkle systemene(Og han skryter hele tiden av Wario Ware Inc). Hvis man hadde greid å lage gode nok spill med enklere kontrollsystemer, og enklere spill-mekanikk, så kunne man kanskje slippe å ha spill som så lite vanskelige at 5-åringer kan spille igjenom dem på en kveld. Super Monkey Ball er et glimrende eksempel. Wario Ware Inc. også. Begge er spill man kan spille enn om man er 5 år eller 80 år, men det er sinnsykt vanskelige å mestre likevel.

FPS sjangeren derimot er det ikke alle som kan spille, fordi selve spillmekanikken og kontrollene er for vanskelige og kompliserte for de aller fleste å spille.

 

Morrowind er et glimrende eksempel på et spill som er så komplisert at enn hvor mye arbeid man putter inn i det, så får man ikke like mye glede tilbake. Jeg brukte over 200 timer med Daggerfall, og sikkert rundt halvparten med Arena før det. Morrowind brukte jeg rundt 60 timer på, og så var jeg lei. Det er rett og slett et hakk for komplisert, og et hakk for primitivt, og det gir deg aldri nok tilbake.

 

Vennene dine er tullinger hvis de ikke er imponert av spill som Metroid Prime og Wario Ware Inc.

Nå er jo ikke jeg en venn av han, men jeg ble IKKE imponert av Metroid Prime. En kamerat av meg hypet dette spillet såpass at jeg kjøpte meg en GC (også andre grunner).

 

Personlig synes jeg Metroid Prime er et helt standard FPS uten det helt store. Kan ikke forstå hva som er så fantastisk, og ja, jeg har spilt de gamle spillene. Uansett, en måned etter var GC'en solgt. Jeg hadde da kjøpt en haug med spill, men ingen av dem var noe bra synes jeg.

 

Skal også legges til at jeg har PC og X-Box. Kvaliteten her er så uendlig mye bedre enn på Gamecuben, på alle områder. Ikke rart de må dumpe prisen på den for å få solgt noe.

PC og X-box? Er ikke det som smør på flesk?

 

Og de dumper prisene fordi de har råd til det. X-box derimot taper ufattelige summer på hver eneste boks som blir solgt. Noe som er bra en liten stund, men som kommer til å få store ringvirkninger etterhvert.

 

Og hvis du synes Metroid Prime var et standard FPS har du gått glipp av noe.

 

her er jeg enig, metroid prime ble ødelagt av dårlig kontrollsystem (hadde funket bedre på xbox med halo-oppsett) og mye backtracking gjennom fiender som respawner...

DU har iallefall gått glipp av noe.

Lenke til kommentar

PC og X-box? Er ikke det som smør på flesk?

 

Og de dumper prisene fordi de har råd til det. X-box derimot taper ufattelige summer på hver eneste boks som blir solgt. Noe som er bra en liten stund, men som kommer til å få store ringvirkninger etterhvert.

 

Og hvis du synes Metroid Prime var et standard FPS har du gått glipp av noe.

 

her er jeg enig, metroid prime ble ødelagt av dårlig kontrollsystem (hadde funket bedre på xbox med halo-oppsett) og mye backtracking gjennom fiender som respawner...

DU har iallefall gått glipp av noe.

Nintendo har absolutt ikke råd til å dumpe prisene slik de har gjort. De gjorde det fordi konsollen solgte begredelig, det vet alle som har fulgt med litt. Microsoft taper også på X-Box, men det har vel ingeting med denne diskusjonen å gjøre?

 

Smør på flesk? Nei, synes ikke det. Synes det er genialt med en mediaplayer samt spill som Soul Callibur II.

 

Jeg synes faktisk Metroid Prime var ganske middelmådig, som spill, ikke bare som FPS. Det er min mening, jeg respekterer deg for din.

 

Enig med at kontrollsystemet er helt bak mål.

Endret av Swag
Lenke til kommentar
Nintendo har absolutt ikke råd til å dumpe prisene slik de har gjort. De gjorde det fordi konsollen solgte begredelig, det vet alle som har fulgt med litt. Microsoft taper også på X-Box, men det har vel ingeting med denne diskusjonen å gjøre?

 

Smør på flesk? Nei, synes ikke det. Synes det er genialt med en mediaplayer samt spill som Soul Callibur II.

 

Jeg synes faktisk Metroid Prime var ganske middelmådig, som spill, ikke bare som FPS. Det er min mening, jeg respekterer deg for din.

 

Enig med at kontrollsystemet er helt bak mål.

Selvom de solgte begredelig(Vel, bedre enn X-boxen i alle fall) så var nok priskuttet planlagt. Husk GC'en hadde to priskutt mindre enn X-boxen på det tidspunktet(Selvom de ble utgitt samtidig). Trodde du Nintendo planla å la prisen forbli det samme ut hele konsollens livstid eller noe?

Hvis du tenker på det at Nintendo la ut sine første tap på børsen i år, så var det fordi at de mistet masse penger på å veksle penger med den ustabile kursen.

De er likevel den nest mest tjenende utgiveren i verden.

Tør ikke tenke på hvor mye X-box taper. Særlig fordi de alltid har ligget på siste plass i salgstall, i tillegg til å tape hauger med penger for hver konsoll de selger, OG måtte betale hauger med penger for de fleste av sine ekslusive spill. Den orginale planen til Microsoft var å begynne å tjene penger på X-boxen rundt fire år etter den kom ut. Nå ser det ut som de ALDRI kommer til å tjene penger på den. Slikt gjør investorer sure. Forvent deg helt andre ting fra X-box 2.

 

Soul Calibur er fetere med Link enn med Spawn.

 

Og jeg bryr meg ikke om det er din MENING at Metroid Prime er middelmådig. Din mening suger. Og jeg respekterer deg ikke for den. Det å si at Metroid Prime er middelmådig blir like teit som å si at Halo eller Ocarina of Time var middelmådig. Noen spill er i en annen klasse enn de fleste spill, både teknisk, kunstnerisk, og spillmessig. Metroid Prime var blant disse. Det går fint ann å ikke like det(Det er bare ditt tap), men det var på ingen måte middelmådig likevel.

Lenke til kommentar

Cel Shading fungerer flott på tww! Utvikleren er tøff som tørr og tenke nytt. synnest ellers det kom mest fornuft utav Nimsi og Niskivara :yes: Hvordan går det ann og mislike spill som Metroid Prime og Zelda Tww :love: Begge drar kreftene ut av GameCuben`s lille grafikkbrikke med stil :thumbs: Starfox er også ett flott spill, for å ikke snakke om Resident Evil og RE zero. Kjempespill. Men skal si meg enig at Link ser råflott ut i Soul Calibour II. Tenk dere en slags stor remake av den gamle SNES klassikeren: The legend of zelda A link to the past i strålende Soul Calibour II grafikk :green:

 

----P4 3ghz 512ddr Ati9800Pro Uedition GameCube`n----

----Yamaha R1 1000cc KICK----

Lenke til kommentar

Husk att Metroid Prime og The Wind Waker har begger vunnet titler som "game of the year" verden rundt, eks gamespot.com. Er det en grunn til det eller hva?????????? Dere må bare mene hva dere vil, men at Metroid Prime er ett gjennomsnittsspill er desverre bare F**k. Heller ikke Tww :love:

Disse to er blant di beste spillene jg har spillt, ingenting slår DeusEx da :yes:

Ikke en sjans i ######!! :devil:

 

----P2 350mhz 32sdr Riva128(Jevli bra) Nokia 2110(Gudd)----

Lenke til kommentar
bla, bla, bla....

Gamecuben lå lenge under X-Box'en når det gjelder salgstall. Jeg vet ikke hvordan det er nå. Men, jeg bryr meg egentlig lite om det. Er fornøyd med det jeg har.

 

JEG må vel få lov til å mene at Metroid Prime var middelmådig. Det er smak og behag. DU kan mene det motsatte, helt i orden. Synes du svarer på en svært infantil måte når du bestemmer at det er bra, og at det skal gjelde for alle andre. Sånn er det ikke. Maken til fanboy har jeg aldri sett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...