JenkaRiPS Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Fant link til denne artikkelen på Hard[OCP] http://www.theinquirer.net/08030205.htm Får vel ikke akkurat fler folk til og kjøpe IBM etter deres berømte 75GXP-serie... -- Tommy H. Lenke til kommentar
Novec Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Ser ikke bra ut... Derfor blir jeg bare mer og mer glad for at jeg har kjørt mine to 30GB 75GXP 24/7 siden august 2000 uten antydning til problem. Lenke til kommentar
JenkaRiPS Skrevet 9. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2002 Har selv en 30gb 75GXP i min maskin nr.2. Har fungert prikkfritt i snart 2 år.Har nok vært heldig med den. Kjenner flere som har hatt problemer med sine disker. Ved neste utbytting av disk, blir det garantert ikke en IBM :smile: -- Tommy H. Lenke til kommentar
haakon_d Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Offm jeg har ikke noe annet en dårlig erfaring med IBM harddisker, flere jeg har brukt har gått istykker.. Den siste IBM'en min gikk etter 4-5dager, FLETT ny... det er ikke moro hardisker, jeg går nå for seagate eller Western Digital.. Har noen testet partisjonerings programmet til seagate ? Det ruler, partisjonerer og formaterer en 60gig på ca 30-40sek. Lenke til kommentar
GaLiHaLen Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Det er nok ikke en fullstendig formatering. Det programmet lyver for deg. Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Det er sikkert like mange som ikke har hatt problemer med IBM diskene sine, som de som har hatt problemer med dem. Ikke at det er noe positivt. Mens disken min var inne til "reparasjon", så fikk jeg låne en shabby 45GB IBM disk av en kompis. Den fungerte ikke i følge han, men ved å formatere den med ntfs filsystemet så fungerte den! I hvertfall ei lita stund :sad: Quote: On 2002-03-10 12:40, haakon_d skrev:Har noen testet partisjonerings programmet til seagate ? Det ruler, partisjonerer og formaterer en 60gig på ca 30-40sek. Fete greier. Det skal jeg ha! Lenke til kommentar
brukernamn Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 hmm, min western digital 4,79 gb har stått og gått i 3,5 år før eg formaterte den nå for noen veker siden.... harddisk problem virker veldig ukjent for meg Lenke til kommentar
b-real Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Quote: brukernamn skrev (2002-03-11 15:03):harddisk problem virker veldig ukjent for meg Heldig du da Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Jeg har 2 stk. GXP75 på 30G og en GXP60 på 60G. Disse har det ikke vært noen som helst problemer med av noe slag (annet enn støy), men så får de god kjøling også. På jobben har vi brukt mange GXP75 og GXP60 disker i arbeidsstajonene og disse har det heller aldri vært problemer med. Og til dere som formaterer, ofdisk.exe og oformat.exe er noe av det raskeste som dere kan få fatt i. Dette er OEM utgavene av fdisk.exe og format.exe som kommer fra Microsoft. Jeg har aldri tatt tiden, men det går uhyre raskt og formatere en 30G med oformat c: /Q. Tar ikke mange sekundene. Lenke til kommentar
kjekay Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 jeg har opplevd problemer med diskene mine jeg og ! hadde en IBM 60GXP 40 gig som gikk til helvete etter ca 8 dager. :sad: fikk ny harddisk da.. men det er IBM det og ! se hvor lenge denne holder !! har også en Quantium Fireball 40 gig som har holdt i snart 2 år ! extremt bra ( litt dyre kanskje ) :smile: :smile: Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Dette er hva Tweakup.dk fikk i svar fra IBM, etter at de sendte de en mail og spurte: "The 333 monthly 'Recommended power-on hours' stated in the Deskstar 120GXP data sheet should not be taken as an indication that the drive has this as an upper limit. It is just a reflection of typical useage in a desktop environment where we anticipate the majority of these drives will be used. This drive range is suitable for 24/7 operation should your application require it." Uansett...jeg kommer aldri til å kjøpe meg en IBM disk! Har hørt om altfor mange som har problemer. Holder meg til WD jeg Lenke til kommentar
brukernamn Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Western Digital og Seagate ruler Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 14. mars 2002 Del Skrevet 14. mars 2002 Quote: brukernamn skrev (2002-03-13 14:45):Western Digital og Seagate ruler Hva sier dere? Skal vi starte en skikkelig fjortisdiskusjon a-la forum.gamer.no? Er Seagate eller Wd best? Og så trenger vi masse fanboys som sitter å gauler dritt om den andre parten. Kom til å tenke på nVIDIA vs ATI, og Intel vs. AMD... :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå