Gjest c34ea...03f Skrevet 22. september 2022 Del Skrevet 22. september 2022 Hei. Jeg er litt hypokonder og sliter veldig med pusten for tiden. Prøver å gjøre pusteøvelser som man skal gjøre når man har panikkangst, men det virker bare som om det blir verre når jeg puster dypt. Jeg er så redd for at dette ikke er angst, samtidig har jeg selvinnsikt nok til å se at jeg sannsynligvis innbiller meg dette. Blir bare så redd når ting som egentlig skal fungere mot panikkangst ikke fungerer, for da tenker jeg at det kanskje er noe mer alvorlig. Som regel klarer jeg å jobbe meg ut av det, men nå sliter jeg litt. Noen som har noen tips? Anonymous poster hash: c34ea...03f Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 22. september 2022 Del Skrevet 22. september 2022 Kom deg til legen. Du vil mest sannsynlig utføre en lungekapasitet test hos lege. Veldig rett frem øvelse/test: Du får et munnstykke med måleinstrument i andre enden og du trekker pusten godt inn, for så å blåse alt ut hardest mulig. Er det mistanke om redusert kapasitet vil det bli utbredet, gjerne røntgen av lunger osv. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 22. september 2022 Del Skrevet 22. september 2022 Dra til legen Lenke til kommentar
Letterboxd Skrevet 22. september 2022 Del Skrevet 22. september 2022 Her er noen ting du kan spørre legen om: Skjev nesevegg/deviated septum Søvnapne, gir pusteproblemer Tror de som har hatt korona at noen kjenner pusteproblemer etter? Men høres ut som angsten kommer først, så pusteproblemene? Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 22. september 2022 Del Skrevet 22. september 2022 Dra til legen. Det ene utelukker ikke det andre, nødvendigvis, og begge deler kan legen hjelpe deg med! Det er jo ikke uvanlig at man ser økt angst hos de som har ulike lungelidelser, selv om angst alene kan gi symptomer på lungelidelser når det ikke foreligger noe fysisk galt. Skulle det vise seg å være en lungelidelse, så kan kan det være nødvendig å behandle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå