*Magnus* Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 hei kom nettopp hjem fra komplett data, har kjøpt en AMD athlon Xp 2500+ ( barton ) -har ABIT NF7-S v2.0 men...... jeg tar ut hovedkorte fra esken ( nylig fått det ) så tar jeg å åpnet "handtaket" vedsidenav cpuen, setter cpu'en på plass. Så langt, så bra MEN!!! når jeg da igjen skal lukke "handtaket" så vil den ikke igjen.. den blir plutselig nesten umulig å ha den igjen.. men vil ikke presse for hardt heller noen som vet hva som kan være årsaken ? eller må jeg lukke den me makt ? Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Vet ikke om du har satt inn noen CPU'r før, men det hender en må bruke litt makt. Jeg var hvertfall livredd første gang jeg skulle sette inn ram brikker, da de gjerne krever litt mer vold for komme ned i sporet sitt. Ps du har satt den rett vei, det er noen piler å sånn på CPU, hvis ikke er d bare å snu den, og ta en kikk. Lenke til kommentar
artoffiction Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 (endret) hei kom nettopp hjem fra komplett data, har kjøpt en AMD athlon Xp 2500+ ( barton ) -har ABIT NF7-S v2.0 men...... jeg tar ut hovedkorte fra esken ( nylig fått det ) så tar jeg å åpnet "handtaket" vedsidenav cpuen, setter cpu'en på plass. Så langt, så bra MEN!!! når jeg da igjen skal lukke "handtaket" så vil den ikke igjen.. den blir plutselig nesten umulig å ha den igjen.. men vil ikke presse for hardt heller noen som vet hva som kan være årsaken ? eller må jeg lukke den me makt ? Du har antakelig satt den i feil vei. Prøv å snu den rundt litt. Det skal være merker både på cpu og sokkel som viser hvordan den skal stå. pil mot pil tror jeg. Edit: Slimboy var raskere Endret 12. januar 2004 av artoffiction Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Vet ikke om du har satt inn noen CPU'r før, men det hender en må bruke litt makt.Jeg var hvertfall livredd første gang jeg skulle sette inn ram brikker, da de gjerne krever litt mer vold for komme ned i sporet sitt. Ps du har satt den rett vei, det er noen piler å sånn på CPU, hvis ikke er d bare å snu den, og ta en kikk. Det skal ikke under noen omstendigheter brukes MAKT Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Det krever litt trykk å få ned armen. Det viktigste er at CPU'en glir rett ned i sokkelen. Da sitter den rett. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 hmmm den er satt riktig veg det er 2 45 graders vinker på socketen å cpuen så d går bare an å sett den en vei Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 Det krever litt trykk å få ned armen. Det viktigste er at CPU'en glir rett ned i sokkelen. Da sitter den rett. den glir ned med en gang uten problemer men jeg kan nesten bøye handtaket når jeg skal lukke den Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 [ Det skal ikke under noen omstendigheter brukes MAKT Makt er jo et relativt begrep, hvis du er fersk så er det nesten makt å sette i et skjermkort, for ting sklir jo ikke på plass. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 [ Det skal ikke under noen omstendigheter brukes MAKT Makt er jo et relativt begrep, hvis du er fersk så er det nesten makt å sette i et skjermkort, for ting sklir jo ikke på plass. Bare du ikke putter det i PCI-slot'en og brekker det så. Nei huff, beklager, den var litt stygg... Trodde jeg var mer sympatisk enn å ha det moro på andres bekostning. Trådstarter: Du skal ha en viss "seig" motstand i det du klemmer på plass spaken til cpu'en dette fordi du klemmer fast alle beina for optimal kontakt i ZIF-socket'en (ZIF betyr forresten Zero Insertion Force, rimelig latterlig ja?), men hvis den butter VELDIG imot er det noe som ikke stemmer. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 [ Det skal ikke under noen omstendigheter brukes MAKT Makt er jo et relativt begrep, hvis du er fersk så er det nesten makt å sette i et skjermkort, for ting sklir jo ikke på plass. Bare du ikke putter det i PCI-slot'en og brekker det så. Nei huff, beklager, den var litt stygg... Trodde jeg var mer sympatisk enn å ha det moro på andres bekostning. Trådstarter: Du skal ha en viss "seig" motstand i det du klemmer på plass spaken til cpu'en dette fordi du klemmer fast alle beina for optimal kontakt i ZIF-socket'en (ZIF betyr forresten Zero Insertion Force, rimelig latterlig ja?), men hvis den butter VELDIG imot er det noe som ikke stemmer. ja den strammer så mye at jeg kan bøye handtaket men hva kan være galt ? ( hvis det er noe galt da ) Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Regner med du tar håndtaket en liten millimeter eller to ut sidelengs for å klare å klemme det under den "vinkelen" som holder håndtaket på plass? Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Socketen har en liten plast "tupp" som stikker ut for å hindre at låse-armen skal sprette opp, for meg hvar det bare å dytte pinnen lit til siden i det jeg trykket den ned. IKKE BRUK MAKT cpu skal gli nedi.... Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 (endret) her er en liten snodig ting: CPU: Amd athlon xp 2500+ SOCKET A!!!!! HK: ABIT NF-S V2.0 SOCKET A!!!!! MEN:: På cpu socketen så står d SOCKET 634 eller noe i den duren ehhhhhhhhhhhhhhhh? EDIT: ikke 634 men 462 Endret 12. januar 2004 av *Magnus* Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 462 er bare antallet pinner som socket a cpu'ene bruker. ^^ Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 ok takk for alle svar.. jeg tar med Hk å Cpu'en på komplett i morra, å lar dem teste det takk for hurtige svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå