Gustav34 Skrevet 21. september 2022 Del Skrevet 21. september 2022 (endret) Hei! Vurderer kjøp av en -08 BMW 316i, men er usikker på om det er en oljelekkasje der som gjør at jeg bør være skeptisk. Se bilde. Og om det ikke er en oljelekkasje, hva kan det da være? Endret 21. september 2022 av Gustav34 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. september 2022 Del Skrevet 21. september 2022 Ser ikke noe bilde, men er det BMW kan du egentlig bare gå ut i fra at det er oljelekkasje. Lenke til kommentar
Gustav34 Skrevet 21. september 2022 Forfatter Del Skrevet 21. september 2022 (endret) Da fikk jeg lagt ut bilde. Endret 21. september 2022 av Gustav34 Lenke til kommentar
Mag ne Skrevet 21. september 2022 Del Skrevet 21. september 2022 Kan være søl etter oljepåfylling. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. september 2022 Del Skrevet 21. september 2022 Eller oljelokket som lekker. Lenke til kommentar
Gustav34 Skrevet 21. september 2022 Forfatter Del Skrevet 21. september 2022 Så det er sannsynlig å tro at det ikke er en alvorlig lekkasje når oljen ligger oppå dekselet? Det kan vel ikke være noe annet enn olje? Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 21. september 2022 Del Skrevet 21. september 2022 Er en stund siden motorvask der, så om du får et par bilder av motor uten dekorativ plast skal det være lett å se om det lekker fra toppdekselet noe sted. Dog, rart om det skulle komme seg helt opp dit. Ser ut som søl etter klumsete påfylling. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 21. september 2022 Del Skrevet 21. september 2022 Ser ut som lekkasje fra oljepåfyllingslokket. Kan være uproblematisk, men på en så gammel bil kan man mistenke at dette skyldes trykk i oljesumpen. Kan være feil på stempel/stempelringer, ventiler eller kanalene i blokk/topp. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. september 2022 Del Skrevet 21. september 2022 Jeg vet mange BMW-motorer rundt denen alderen er notoriske for å lekke i påfyllingslokket, toppdekselpakning (ikke det samme som toppakning!) og i alt av o-ringer ifbm. sensorer. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. september 2022 Del Skrevet 21. september 2022 Er det nylig utført oljeskift? Kan være så enkelt som at "gidder ikke lete etter trakt fyller rett fra dunken ojj faen" som jeg selv har gjort noen ganger. Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 21. september 2022 Del Skrevet 21. september 2022 Hva som er på toppen er nesten irrelevant, du vil sannsynligvis finne oljelekkasje uansett, og hvis ikke så kan jeg garantere deg at den bruker olje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå