103 Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Hardisken min har begynt å lage en høyfrekvent "kvine lyd" Det er en WD 80 gb 8mb disk, den er ca 1,5 år gammel. Hva er galt, den var stillere før! Jørgen Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 WD hardisker har altid vært slik vist det er noen trøst hadde en nøyaktig lik disk.Solgte den til en kamerat som hadde en server og trengte en rask disk til å sette i raid,han dreit i støyen... men så stod den dog i kjelleren som linux cs-server.. ja forresten det er ingen ting galt med disken det bare er sån Lenke til kommentar
103 Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 Nei, det virker jo ikke som det er noe galt med den. Den fungerer helt fint ,det er bare det at den lager en slik høyfrekvent lyd! Har ikke lagt merke til den lyden før. Tror du det hjelper å henge den opp i strikk eller lignende?? Jørgen Lenke til kommentar
notarget Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Den lyden, høres det ut som en slik hakkete lyd, kommer vært annet sekund. Høres ut som den prøver å lese noe.. Lenke til kommentar
103 Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 Ja det virker som om lyden øker og avtar i styrke. Den går i "bølger"! Den oppfører seg slik hele tiden, selv om den bare står på stand by. Vurderer nå å kjøpe ny hd. Har dere noen forslag, rundt 120-160 gb! Er lei av bråket! Lenke til kommentar
Oseantic Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 vis du vil ha en ny hd anbelfaler jeg sterkt seagate barracuda 7200.7 s-ata (vis du har kobling for det) eller en samsung spinpoint de er kjent for æ være veldig stille og ganske raske! Er den heldige eier av en seagate barracuda selv,angrer ikke et sekund! Lenke til kommentar
vegham Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 Mitt forslag høres riskabelt men det funker: Senk hele HD nedi en liten beholder med vann, vannet fjerner all støyen er herlig Ja, har testa dette Lenke til kommentar
103 Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2004 Kan du si litt mer om hvordan du puttet hardisken i vann. Den er jo ikke akkurat vanntett! Lenke til kommentar
vegham Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Synd eg ikke har noe anna enn et webcam og ta bilder med, det er så dårlig kvalitet at ingen vits. Først må du finne deg en vanntett beholder, så finner du deg vanntette poser (minst 2 helst 3), så må du teste posene før bruk: Tøm vann oppi dei og se etter om dei er heilt tett (gjør med alle posene) er litt lurt og bruke forsjellige poser vist fks, dei skal vere av dårligkvalitet (hadde en sånn pose du får data deler til innerste pose). Så er det bare og fulle ISkaldt vann oppi beholderen ta HDD nedi dei TØRRE posene. Eg har exprimentert med dette kor mangen poser som er best og sånt, Mista en HDD på det, men det var en gammal WD på 800MB (test HDD). Hadde eg vert deg ville eg testa med en dårlig og billig harddisk sånn at du ser kor bra dette funker og om du tørr og ta kjansen på det. Billigere og lettere måte finst vell ikke ? Resultatet er fantastisk så lenge HELE harddisken er nede i vannet Til slutt Lykke Til Lenke til kommentar
koks Skrevet 19. januar 2004 Del Skrevet 19. januar 2004 Hva med matolje e.l., det leder vel ikke strøm heller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå