Deechon Skrevet 20. september 2022 Del Skrevet 20. september 2022 Jeg har sett en del kamera i det siste i oslo som står montert oppe på selve lyset i lyskryss, jeg lurer egentlig på om noen vet hva dette er? Er det snakk om ATK måling i form av fart eller rødlyskjøring? Jeg har prøvd å google litt selv men finner ikke noen informasjon om dette. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 20. september 2022 Del Skrevet 20. september 2022 (endret) Tenker du på de svarte, runde kameraene, gjerne med en lite rød diode på? Dette er kamera/sensorer som ser om det er kjøretøy i krysset, for (mer eller mindre) intelligent styring av lys-intervallene. Endret 20. september 2022 av Skavold Lenke til kommentar
Deechon Skrevet 20. september 2022 Forfatter Del Skrevet 20. september 2022 Det var litt vanskelig å se det i farta, men de så mer ut som typiske overvåkningskameraer bare i mindre skala. Så de var ikke runde nei. Lenke til kommentar
Eskove Skrevet 20. september 2022 Del Skrevet 20. september 2022 Dette er sensorer som oppdager om det kommer biler eller ikke. Enkelt å greit en bevegelses-sensor. Disse brukes til å automatisere krysset. Før brukte dem mangnetsøyfer i asfalten, men dette går dem bort fra pga vedlikeholdet er for komplisert å dyrt. Mye enklere med de nye sensorene som er lette å bytte. Lenke til kommentar
Deechon Skrevet 20. september 2022 Forfatter Del Skrevet 20. september 2022 Det så omtrent ut som på dette bildet, men dere har nok rett. Det er visst nytt sensorsystem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå