Maverick2000 Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 (endret) Etter en gjenoppretting av harddisken min, har enkelte av mp3-filene mine en tendens til å skifte sang. f. eks. hvis jeg jeg spiller "coldplay - clocks", så skifter sangen over til "bruce springsteen - atlantic city". dette til tross for at mp3-spilleren fortsatt viser at jeg spiller coldplay. har noen hatt det samme problemet? er det mulig å få fikset på filene? (svar "enkelt", om dere kan, for jeg har ikke så vanvittig god peiling på slikt....) Endret 12. januar 2004 av Maverick2000 Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Dæven, det var et snodig problem jeg ikke har vært borti før. Likevel indikerer problemet heller en feil med spilleren enn med filene, vil jeg tro. Har du forsøkt dem på en annen spiller, evt en ekstern spiller, eller hos noen kamerater? At de skulle "blande" seg slik som du beskriver kan jeg vanskelig forestille meg. Gjelder det kun enkelte filer burde det vel gå greit å få tak i kopier av disse. bfisk Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Hvilken spiller har du? Jeg lurer på om jeg har opplevd noe lignende på min egen (Asono EMP-Z) i et enkelt tilfelle. Men jeg har ikke hatt tid til å sjekkeom det bare var filen som var skadet (det var lastet ned fra kazaa tross alt liksom). -Stigma Lenke til kommentar
Maverick2000 Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 (endret) Kjører mp3 i winamp 5. prøvde også med quintessential, men det var også samme resultat... Endret 12. januar 2004 av Maverick2000 Lenke til kommentar
Tatern Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Har vært borti noe liknende med winamp. Når jeg kjører cpu på max load (ripper til xvid o.l) , så får jeg samme prob. i winamp. Hvis det er winamp du bruker så kan det jo hende at winamp ikke greier å henge med når det blir litt mye å gjøre for cpu. Eller så kan det joe være at det har skjed noe med filsystemet ditt når du fjenopprettet hd. Feil i noen tabeler ellerno. Mvh Tatern Lenke til kommentar
Maverick2000 Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 Jeg har rett og slett ikke peiling, men det er mest sannsynlig at selve filene er skadet. Hadde ikke dette problemet før systemet klikket. Det var ikke jeg som sto for gjenopprettinga, så jeg har litt vanskelig for å uttale meg nøyaktig om hva som har skjedd, men slik jeg forstod det, har filene mine blitt konvertert fra fat32 til ntfs, og mp3-filene har sannsynligvis ikke greid å "overleve" dette. (høres dette logisk ut?) Lenke til kommentar
vihovde Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Etter en gjenoppretting av harddisken min, har enkelte av mp3-filene mine en tendens til å skifte sang. f. eks. hvis jeg jeg spiller "coldplay - clocks", så skifter sangen over til "bruce springsteen - atlantic city". dette til tross for at mp3-spilleren fortsatt viser at jeg spiller coldplay. har noen hatt det samme problemet? er det mulig å få fikset på filene? (svar "enkelt", om dere kan, for jeg har ikke så vanvittig god peiling på slikt....) Brenn dem ut på en dvd eller på cdr, formater harddisken din å legg dem inn på nytt Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Prøv error-checking.. my computer -> høyreklikk på harddisken -> properties -> tools -> error-checking. kanskje den finner en hel haug av index feil. da retter den evt. opp igjen det som måtte være feil. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Vil bare si at jeg har opplevd det samme selv. Ble svært forvirret da en annen sang plutselig dukke opp inni den jeg drev å hørte på. Fjernet problemet ved å fjerne hele fila og "lastet" ned en ny en Lenke til kommentar
Cybermantix Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Jeg har opplevd det samme problemet på min Creative MuVo 128MB Mp3-spiller. Her var det rett og slett feil på USB-minnet som førte til korrupte filer som ga samme symptomer som du beskriver. Nå har den tatt til å korrupere filer så de blir uleselige.... arg... nå går den i retur til komplett.... Men i ditt tilfelle ville det som andre har nevt; kjøre disk-sjekker osv. Desverre kan det hende at du må rippe inn filene på nytt Lenke til kommentar
Maverick2000 Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 Jeg skal prøve å få sjekka disken litt seinere. Takk for at dere tok dere litt tid på denne posten. Lenke til kommentar
ilex Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 mistet partisjons tabellen for en del år siden, eneste som var å gjøre var å bruke Teramisu (nå ontrack easyrecovery) for å få kopiert over data til en annen disk. mye video og mp3 ble fucka som en følge av dette, bl.a. mp3 ble "mixet" sammen som du beskriver. jeg hadde og noen tilfeller der mp3 ble speedet up. intet annet å gjøre enn å slette og anskaffe på nytt. Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Hadde det samme problemet med min MSI mp3-spiller midt under avspillinga av en fil, hoppet den 1-2 sec over til en annen sang, og så fortsatte den med sangen. og når det kom til den sangen jeg hadde hørt klipp av i 1-2 sec, så hørte jeg de 1-2 seca jeg gikk klipp av i den andre sangen. [/forvirring] Lenke til kommentar
Ever Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Har vært borti dette problemet, da var det filsystemet som hadde "mista oversikten". Det arta seg som regel som en forskyvning av hele musikksamlinga, og ikke tilfeldig blanding, men tror det bare har med at disken var lite fragmentert da ting gikk på tryne... Om du bare begynnte på en sang og hørte på musikken uten å se på filnavna kunne alt høres ok ut i opp til en times tid avspilling. Men seff, helt andre sanger enn de som jeg "på papiret" spillte - og ikke en eneste mp3 starta i begynnelsen av en sang. Ganske fascinerende faktisk, men var bare å slette å legge inn pånytt. :/ Lenke til kommentar
fAight Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Ja, jeg ble også fascinert i begynnelsen, men etter hvert ble det litt kjipt å ta av med kOrn og plutselig skriker Chris de Burgh: "Lady in reeeeeed! Is dancing witch me!" .... Lenke til kommentar
caluna Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Hvilken spiller har du? Jeg lurer på om jeg har opplevd noe lignende på min egen (Asono EMP-Z) i et enkelt tilfelle. Men jeg har ikke hatt tid til å sjekkeom det bare var filen som var skadet (det var lastet ned fra kazaa tross alt liksom). -Stigma Ser du har Asono spilleren. Lurer på å skaffe meg denne, er du fornøyd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå