skygamer Skrevet 19. september 2022 Del Skrevet 19. september 2022 (endret) Idag så fikk en sjåfør nok. Han stanset bussen etter en god del "pling" på de forrige stopp hvor ingen gikk av. Skjedde ca 5-6 ganger på rad... Han sa om ingen meldte seg så gadd han ikke kjøre videre. Sto i godt over 10 minutter. Folk prøvde å diskutere med han men det ville han ikke høre noe av. Så begynner han å kjøre, og halveis til neste stopp så sier noen de skal av. Da kjører han alikevel til neste stopp og slipper de av enda lenger vekke enn der de skulle av. Til info var dette en sånn langt uti helvete buss som var på vei og går lenger ut på landet... Ikke noe bybuss eller buss i Sentrum..Men sånn en gang hver x time type buss ... Den bussen Går vel 10-12 ganger for dagen Anyway back to the story; Til slutt fikk han nok og ringte noen. Deretter går han bak i bussen hvor det satt noen unger som trykket. Han kjeftet på dem. Det kom så en annen fyr på tilsynelatende ikke noen man skulle tenkt over. Men det var en annen sjåfør. Han satt og holdt øye med kidsa og når vedkommende trykka igjen gikk han bak og hev kidden ut Dagen etter så kjørte han forbi samme kidden sitt busstopp Omtrent 12-13 år Kid som har bilett, ja!! Her laget sjåføren veldig mye av lite Endret 20. september 2022 av skygamer Nøkkelord 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg AlpakkaMafakka Skrevet 19. september 2022 Populært innlegg Del Skrevet 19. september 2022 Sjåføren overreagerte klart, men jeg tror det er viktig å forstå at dette er veldig stressende jobber. Han hadde nok en veldig dårlig dag, og gjorde stort ut av noe lite der og da. Men dette kan ha vært den 100. gangen den uka det skjedde. 11 Lenke til kommentar
Populært innlegg The Very End Skrevet 20. september 2022 Populært innlegg Del Skrevet 20. september 2022 (endret) Enig i at bussjåfør overreagerte, men synes faktisk det er en passende straff at de ikke tas med bussen (for en periode) om det er dokumentert (via bussjåfør nr to) at de lager kvalme eller hærverk. Det er mange arenaer du mister tilgangen til om du ikke kan oppføre deg, selv om du har betalt for tilgangen. Endret 20. september 2022 av The Very End 35 Lenke til kommentar
Populært innlegg 1Dr.E Skrevet 20. september 2022 Populært innlegg Del Skrevet 20. september 2022 Har sett en sånn unge bli kasta ut av bussen av en annen passasjer. Drittunge. 26 Lenke til kommentar
Populært innlegg WiiBoy Skrevet 20. september 2022 Populært innlegg Del Skrevet 20. september 2022 21 hours ago, skygamer said: Idag så fikk en sjåfør nok. Han stanset bussen etter et "pling" på forrige stopp hvor ingen gikk av. Han sa om ingen meldte seg så gadd han ikke kjøre videre. Sto i godt over 10 minutter. Folk prøvde å diskutere med han men det ville han ikke høre noe av. Så begynner han å kjøre, og halveis til neste stopp så sier noen de skal av. Da kjører han alikevel til neste stopp og slipper de av enda lenger vekke enn der de skulle av. Til slutt fikk han nok og ringte noen. Deretter går han bak i bussen hvor det satt noen unger som trykket. Han kjeftet på dem. Det kom så en annen fyr på tilsynelatende ikke noen man skulle tenkt over. Men det var en annen sjåfør. Han satt og holdt øye med kidsa og når vedkommende trykka igjen gikk han bak og hev kidden ut Dagen etter så kjørte han forbi samme kidden sitt busstopp Omtrent 12-13 år Kid som har bilett, ja!! Her laget sjåføren veldig mye av lite En merkelig historie. Aldri i verden at han stopper i 10 minutter dersom dette var første "falske" plinget på turen, her er det noe som ikke fortelles. Hvorfor i alle dager skal han stoppe mellom stoppestedene? Dersom noen skal av, så stopper han på neste holdeplass. "Til slutt fikk han nok og ringte noen.".. så langt i historien har det vært et "falsk" pling, og en person som har gått av. Her er det mye som utelates. Det sitter fremdeles en gjeng unger å trakasserer en person på arbeidsplassen hans som har ansvar for X antall mennesker i trafikken. En gjeng unger som må ha barnevakt på bussen. En gjeng unger som selv under oppsyn fortsatt gir F#. Hvem er du i dette? Er du en forelder som ikke har gitt barnet nok oppdragelse, og som nå prøver å legge skylden på alle andre for at ungen din ikke har et snev av folkeskikk og respekt? Det å ta tak i trakassering er ikke "å lage veldig mye ut av veldig lite". 24 1 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 20. september 2022 Del Skrevet 20. september 2022 WiiBoy skrev (8 minutter siden): Hvorfor i alle dager skal han stoppe mellom stoppestedene? Dersom noen skal av, så stopper han på neste holdeplass. Ute på landet så har det aldri vært problem med å få en buss sjåfør til å stoppe mellom stoppe steder for å slippe av. Mulig de har blitt mer striks på det siden jeg sluttet å ta kollektivt. (Ikke testet for å komme på bussen den veien). Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 20. september 2022 Del Skrevet 20. september 2022 Sjåføren skulle vel egentlig hatt høyere lønn, for å gjøre den jobben foreldrene deres tydeligvis ikke gadd ta seg bryet med Joda, han overreagerte litt, men om voksne aldri reagerer mot barn og unge så fortsetter de å tøye grenser. Hvis "vær så snill å slutt" osv. ikke funker, så må man finne på noe. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg knutinh Skrevet 20. september 2022 Populært innlegg Del Skrevet 20. september 2022 The Very End skrev (1 time siden): Enig i at bussjåfør overreagerte, men synes faktisk det er en passende straff at de ikke tas med bussen (for en periode) om det er dokumentert (via bussjåfør nr to) at de lager kvalme eller hærverk. Det er mange arenaer du mister tilgangen til om du ikke kan oppføre deg, selv om du har betalt for tilgangen. Hvis en 12-åring trykker på knappen på pur f så er en advarsel og så kaste ut helt innafor. En 12-åring greier normalt fint å gå fra ett busstopp til et annet. Hvis det gjør at han går glipp av kinoen så er det også en rimelig konsekvens av å sløse med tiden til andre passasjerer og oppmerksomheten til sjåføren. -k 10 Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 20. september 2022 Del Skrevet 20. september 2022 Brother Ursus skrev (4 minutter siden): Sjåføren skulle vel egentlig hatt høyere lønn, for å gjøre den jobben foreldrene deres tydeligvis ikke gadd ta seg bryet med Det hører med til å være ungdom å teste grenser. Det betyr ikke nødvendigvis at foreldrene har gjort noe galt, men it takes a villeage. -k 1 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 20. september 2022 Del Skrevet 20. september 2022 5 minutes ago, knutinh said: Det hører med til å være ungdom å teste grenser. Det betyr ikke nødvendigvis at foreldrene har gjort noe galt, men it takes a villeage. -k Det hører med å teste grenser, men dette bikker over i noe annet. Det å fortsette etter at bussen har stått rolig i 10 minutter, etter at de har fått kjeft av en "fremmed" voksen, etter at det må hentes inn en voksen for å passe på de og under oppsyn fremdeles fortsette å "plinge" for å trakassere. Det er helt blottet for respekt for andre og blottet for respekt for autoriteter. 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Kajac Skrevet 20. september 2022 Populært innlegg Del Skrevet 20. september 2022 Full sympati med sjåføren fra min side. 10 Lenke til kommentar
Populært innlegg :utakt Skrevet 20. september 2022 Populært innlegg Del Skrevet 20. september 2022 (endret) Opplevde noe liknende på en bybuss en gang. Det plinget jevnt og trutt på vei ut fra sentrum, men ingen gikk av. Etter en stund stoppet sjåføren på en holdeplass og ga beskjed om at bussen ikke kjørte videre før noen gikk av. Det ble noen minutter med nervøs latter fra ungdomsgjengen bakerst, men så gikk det av et par stykker, og bussen kjørte videre. Uten plingfest. Helt grei reaksjon det. Endret 20. september 2022 av :utakt 18 Lenke til kommentar
Populært innlegg KalleKlovn Skrevet 20. september 2022 Populært innlegg Del Skrevet 20. september 2022 skygamer skrev (22 timer siden): Her laget sjåføren veldig mye av lite Her tar du feil. 12-13 åringer uten folkeskikk som trakasserer folk på jobb fortjener så mye mer. Din og andres "silkehanske-holdning" legger opp til mer aksept av drittoppførselen. Bra av sjåføren å reagere. 17 2 Lenke til kommentar
Fibonacci Skrevet 20. september 2022 Del Skrevet 20. september 2022 Her er de kidsa om 4-5 år. Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 20. september 2022 Del Skrevet 20. september 2022 (endret) De er kjekke, naar de staar paa bussholdeplassen og du passerer med motorsykkel. Akkurat naar du passerer, later de som om, de kaster noe paa deg. Endret 20. september 2022 av Karltorbj Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 20. september 2022 Del Skrevet 20. september 2022 Husker det var ekstremt morsomt å plinge unødvendig på skolebussen før i tida, siden sjåføren klikka noe inn i granskauen på det. Jeg forstår godt sjåførens sinne, samtidig er det ikke sikkert det bidrar til å bedre situasjonen, da det finnes en jevn strøm av barnslige tenåringer der ute. Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 20. september 2022 Del Skrevet 20. september 2022 Baranladion skrev (10 minutter siden): Husker det var ekstremt morsomt å plinge unødvendig på skolebussen før i tida, siden sjåføren klikka noe inn i granskauen på det. Jeg forstår godt sjåførens sinne, samtidig er det ikke sikkert det bidrar til å bedre situasjonen, da det finnes en jevn strøm av barnslige tenåringer der ute. Jeg tror at vi Nordmenn generelt er for konfliktsky når det gjelder å sette grenser for andre. Og så er det noen få av oss som bikker over i det motsatte (som han mannen som kom med drapstrusler overfor småbarn som ringte på døra). Ved fødestedet mitt for mange år siden så var en bensinstasjon plaget med nasking av skoleungdom. De tok ofte tyvene på fersken og anmeldte men politiet hadde få tiltak å by på. Eieren ble så lei av dette at han heller tok tyvene med seg på bakrommet og gav dem ris på baken. Naskingen sluttet helt. Jeg husker at jeg tenkte på dette som en "rimelig" og "fornuftig" selvtekt, men nå er jeg ikke så sikker lenger. -k Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 20. september 2022 Del Skrevet 20. september 2022 knutinh skrev (13 minutter siden): Jeg tror at vi Nordmenn generelt er for konfliktsky når det gjelder å sette grenser for andre. Og så er det noen få av oss som bikker over i det motsatte (som han mannen som kom med drapstrusler overfor småbarn som ringte på døra). Ved fødestedet mitt for mange år siden så var en bensinstasjon plaget med nasking av skoleungdom. De tok ofte tyvene på fersken og anmeldte men politiet hadde få tiltak å by på. Eieren ble så lei av dette at han heller tok tyvene med seg på bakrommet og gav dem ris på baken. Naskingen sluttet helt. Jeg husker at jeg tenkte på dette som en "rimelig" og "fornuftig" selvtekt, men nå er jeg ikke så sikker lenger. -k De som ble tatt i naerbutikken vaar, maatte sope utsiden av butikken, til spott og spe, kveldstid. Du saa dem aldri igjen. 1 Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 20. september 2022 Del Skrevet 20. september 2022 Hadde en bussjåfør som var irritert fordi noen kids trykket på knappen. Jeg satt der med musikk, så hørte jo selvsagt ikke han rope bakover at han kun ville stoppe om vi sa stopp verbalt til han. Edte opp med å måtte gå 15 min i regnet. "DiN eGeN Feil aT du StEngeR uT omverdenen". Faen for en løk. 2 Lenke til kommentar
Knebla Bruker Skrevet 20. september 2022 Del Skrevet 20. september 2022 Enkelte sjåførar har litt for kort lunta, har sjølv vorte kasta av ein buss får å sitta på innsia av ein så var med og egga på ein annan til å gjera akkuratt da sama, som om eg kunne flytta på meg i ein smekkfull buss utan ståplassar. Var heldigvis berre 2-3min gange frå skulen, men musta litt respekten får bussjåførar då ja. Hjalp heller ikkje med han eine så ikkje takla vanlig skuleborn snakking på bussen og valgte å skjella ut heile bussen og kalla dei for drittungar heller, vist du vil ha eit stille arbeidsmiljø så tar du jobb på biblotek, ikkje bussjåfør stilling. Synst ikkje at han i ditt tilfelle gjorde noko gale før han begynnte å kjøra forbi stopp, den sanksjonen burde vore formiddla til skule og aktuelle foreldre før han vart satt i effekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg