Znoopy Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Hei. Kan noen forklare meg hvordan jeg deler adsl forbindelsen min med søstra på rommet ved siden av please ? Jeg har en HP pc med to nic installert, og jeg kjører WinME. Jeg har strukket en krysset nettverkskabel inn til hennes laptop med W2k. Jeg kobler meg til Telehor med RASOPPPE... Jeg har satt opp internett connection sharing på min pc med WinMe. Det går jo ikke ann å bruke den disketten som da blir lagd på pc'er med W2k. :sad: Det hadde sikkert gjort saken enklere...? eller? Jeg har satt det opp slik at vi begge tilhører "mshome" og vi kan begge se pc'en til hverandre i "mine nettverkssteder" så vi kan dele filer og skrivere...men..... Hvordan i huleste får jeg logget meg på internett fra søstera sin pc med W2k ? Setter pris på all mulig hjelp til dette. Thx. Znoopy Lenke til kommentar
555 Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 sett din ip som dns og gateway på søstra di sin pc Lenke til kommentar
Tukun Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Du må nok gjøre det anderledes p.g.a Telenor. I din pc så MÅ du ha 2 nettverks kort. Ja, du hørte riktig, 2 nettverks kort. Det ene nettverks kortet er koblet på ADSL modemet også er det andre nettverks kortet kobla på den kabelen som fører til søstra di. Det er egentlig best at begge pc`ene har Windows 2000 da den har ferdig instalert sharing greier. Dessuten nåt du skal dele internett forbindelsen så må den pc`n som har internett stå på for at den andre skal få internett. Høre det vanskelig ut? Ja, det er mye styr og mas. Alt for å ikke kjøpe en ADSL router som deler forbindelsen på 4 pc`er. Den gjør all jobben for deg, og du trenger ingen kryssa tp kabel. Hvis man kobler på en switch på denne så kan man faktisk dele internetten opptil 256 pc`er adressen er som følger: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...ID=&GrpID=&s=sr Lenke til kommentar
spiff105 Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 det funker ikke dele adls forbindelse med telenor adls uten at man betaler for denne tjenesten. de gjør alt for å trekke penger ut av kundene!!"#¤# eller man kan ha adsl på begge stedene MEN en om gangen. nextgentel leverer en tjeneste som kalles NAT.dette gjør at man kan ha opp til 5 pcer/macer oppe samtidig på samme linje.GRATIS Lenke til kommentar
[E.T]SomEThinG Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 D du tenker på er å koble begge pc'ene på den innebygde 10mbits hub'en på ADSL-modemet, og ja, da går d bare å koble opp den ene av pc'ene mot internett om gangen... Men, har du en xDSL-router (som jeg har) som nevnt i ID 3, går d fint... Den samler alle pc'ene i nettverket til en ip som den sender til ADSL-modemet ditt, dermed tror nokia'n at du bare bruker en pc... Just that simple :razz: Lenke til kommentar
hurst Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Tukun: Les posten før du svarer . Han skriver faktisk at han allerede HAR to NIC i sin pc.. Spiff105: Noen har da misforstått endel ting.. Jeg har inett på to maskiner med telenor og betaler bare standard pris Gjør som 555 sier, det SKAL virke. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Quote: spiff105 skrev (2002-11-12 22:17):det funker ikke dele adls forbindelse med telenor adls uten at man betaler for denne tjenesten. de gjør alt for å trekke penger ut av kundene!!"#¤#eller man kan ha adsl på begge stedene MEN en om gangen. nextgentel leverer en tjeneste som kalles NAT.dette gjør at man kan ha opp til 5 pcer/macer oppe samtidig på samme linje.GRATIS ***** Bare du kjøper deg en svitsj eller hub, kan du ha så mange du bare vil på ett NGT-modem. Dette fordi modemet er en ruter i samme slengen. Det vil si at mot internett har den en unik IP-adresse, men mot hjemmenettverket har den så mange IP-adresser den bare vil! Telenor har ikke ruter i sitt modem, så derfor må du enten kjøpe en ruter med svitsj/hub eller sette opp en gammel pc som brannmur brannmur/ruter mellom pc og hub/svitsj. Skjønner? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå