stoffix Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Jeg synes det blir litt feil å sammenligne mennesker med dyr når det gjelder drifter og holdninger. Det er liksom en av tingene som skal skille mennesker fra dyrene. Mennsker kan tenke rasjonelt, og skal kunne greie å overstyre følelsene og urinstinktene. At damene i en art ikke går rundt og puler alle og enhver har muligens også noe med undertrykkelse å gjøre. Kvinner har alltid vært "det svake kjønn" - og så blant mennesker. Om de fremdeles er det er en annen sak. Jeg synes likevel det blir litt feil av en mann å uttale seg om at menn har et større behov for å ****** rundt enn kvinner. Hva vet han om kvinner har eg reelt behov for å ****** med alle og enhver? Kanskje vi er flinkere til å undertrykke dette behovet fordi vi anser andre ting som "viktigere" og mer rasjonelt. Btw. Hvis du først skal sammneligne dyr med mennesker, så synes jeg forresten også at du bør tenke på at det også finnes andre dyrearter som er monogame. tydelig at du har misforstått her... jeg ville bare påpeke at det er naturlig (til en viss grad), og at det skjer andre steder også.. og så noe positivt for jenter... det var sansynligvis jentene som oppfant språket. jenter tåler mer smerte enn gutter. og... ehh... husker ikke mere fra tv programmet nå.. men gutter tåler mer alkohol uten å bli full. gutter låser håndleddet når de kaster, det gjør ikke jenter. gutter er flinkere til å se èn ting, mens jenter heller ser "alt"... dette ble testet på 6åringer... hvis jeg husker riktig. da lot de det regne penger fra lufta. guttene klarte i gjennomsnitt å få tak i 6 eller tre sedler, mens jentene i gj. snitt bare fikk tak i null sedler. dette har da sammenheng med de forskjellige kjønnenes rolle i fortiden. men jeg tviler på at utroskap var en narurlig rolle, utroskap er sikker noe som kommer av bejær, som faktisk er natulig. alstå bejær er naturlig, ikke utroskap. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Litt off topic: Er det noen jenter/kvinner som er moderator på disse forumene? Lenke til kommentar
Raggi Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Litt off topic: Er det noen jenter/kvinner som er moderator på disse forumene? Adawen! on topic: har ikke lest hele tråden så jeg vet ikke om flere har sagt dette. Grensen for hva en person synnes er utroskap ER utroskap! Ingen er like og man forventer/krever forskjellige ting fra partneren sin! noen synnes att å rote vil vere utroskap, noen mener ikke det! Dette kan jo og variere på forskjellige situasjoner. som sagt, ingen er like! og alle har forskjellige grenser! Lenke til kommentar
morten2101 Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 hmmm.. masse meninger her..jeg har aldri vært forelska.. selvsagt har jeg jo likt jenter... men aldri forelska etter den/de definasjonen(e) som var her i en tidligere tråd... forresten, så er det en dyreart hvor det omtrent bare er incest som "sex" mens moren er ute, så kommer en hann "ilder"(eller 'no) og kn***** alle jente unga, og så forblir de befruktet inntil de er store nokk til å bli gravide, og da blir de gravide,... så incest er jo noe naturlig også... selv om det er helt motbydelig i den menneskelige verden... Hvilken dyreart er dette ?? Høres rart ut, men...skal aldri si aldri Lenke til kommentar
fAight Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 ...stor jo "ilder". kan jo legge til at inavl er veldig vanlig blant dyr i fangenskap. det bl.a derfor man må sende bort og i verste fall drepe unger som blir født i fangenskap Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 husker ikke hvilken.. men unga var bare noen dager/uker gamle på de bildene de viste på tv2.. men jeg synes de lignet på brune ildere... Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 hmmm.. masse meninger her..jeg har aldri vært forelska.. selvsagt har jeg jo likt jenter... men aldri forelska etter den/de definasjonen(e) som var her i en tidligere tråd... forresten, så er det en dyreart hvor det omtrent bare er incest som "sex" mens moren er ute, så kommer en hann "ilder"(eller 'no) og kn***** alle jente unga, og så forblir de befruktet inntil de er store nokk til å bli gravide, og da blir de gravide,... så incest er jo noe naturlig også... selv om det er helt motbydelig i den menneskelige verden... Hvilken dyreart er dette ?? Høres rart ut, men...skal aldri si aldri En forbrytelse kan kun finnes sted når det finnes en lov du ikke har fulgt. Hvis det ikke hadde vært en lov mot incest så hadde ikke det heller vært en forbrytelse.Lov eller ikke lov.så føler vel de fleste at det er helt jævlig. Hva vet vi om ikke det også for disse apekattene at det er helt jævlig med incest? Og som en skrev ovenfor så blir det inavl som fører til lidelse.Og tror du en apekatt vil ha denne lidelsen?Vil dyr misshandles?Kan det ha seg slik at heller ikke apekatten har erkjent at et annets liv er like viktig som hans eget liv.At apekatten lever i den menneskelige illusjon at bare JEG eksister og alle andre apekattene er ikke levende. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 (endret) Jeg vil i grunn tro at "apekatter" - det være seg sjimpanser eller andre underarter av betegnelsen "ape" ikke helt skjønner hva innavl vil si. Muligens er det noe som får dem til å la være å pare seg med sin egen mor/søster/bror/far - men det er vel heller tvilsomt at de lar være på grunn av deres viten. Forskere har forsket på om fysisk/psykisk tiltrekning har noe sammenheng med dna og kompabilitet mellom to personer/dyr - og det har blitt hentydet at det er store muligheter for at dette spiller inn når det gjelder tiltrekning. Det vil si at to personer som har gener som "matcher" hverandre i forhold til det at de vil få sunne og friske barn vil tiltrekkes av hverandre. Selvfølgelig er menneskesinnet mye dypere og mer komplisert enn dette, men dette kan kanskje være en grunn til at de fleste dyrearter ikke ønsker å pare seg med en av nærmere slektning? Endret 15. januar 2004 av darkness| Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 tydelig at du har misforstått her...jeg ville bare påpeke at det er naturlig (til en viss grad), og at det skjer andre steder også.. Det har jeg full forståelse for. Jeg tenkte bare at jeg skulle dele min mening om saken. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 da er vi (så vidt jeg har forstått) enige... tilbake til saken(e) de har testet (feromon) på tvillinger, og den som brukte dette stoffet fikk mye mer oppmerksomhet i en pub... dette er lukt greier.. det er også noe andre lukt greier som er slik at de som "lukter likt" ikke har like stor sansynlighet for å bli sammen.. dette hadde visst med imun forsvaret å gjøre... (og merkelig nokk, så skal visst kvinner tiltrekkes av menn som lukter likt som fedrene sine, dette kan de ikke forklare, da det er bedre å få seg en mann som ikke lukter som faren sin.) det finnes sikkert også mange flere lukt greier, men man opplever ikke "aha, hun har akkurat passe imunforsvar for at avkomet skal ha god sanynlighet for å klare seg..". Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 (endret) tilbake til saken(e)de har testet (feromon) på tvillinger, og den som brukte dette stoffet fikk mye mer oppmerksomhet i en pub... dette er lukt greier.. Feremoner er ikke bevist å virke da. Og at den tvillingen som brukte det fikk mer oppmerksomhet kan ha noe med at den tvillingen hadde en "bedre" utstråling. Endret 15. januar 2004 av darkness| Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 innavl er da ganske vanlig i dyreverden, og var ganske vanlig blant mennesker også for noen titalls tusen år siden. Men mennesket oppdaget at innavl førte til sykdommer og skavanker og sluttet derfor med det ved å opprette gruppeekteskapet (man fører slekta rundt mora, da man alltid vet hvem mora er, ikke faren). Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Det er jo logisk at kvinner velger en mann som lukter som far: Feromoner er duftstoffer vi ikke kan beskrive, men som bare "er der" Om en mann lukter som far, betyr det at han kanskje har de samme genene, og om kvinnen husker hvordan far lukter, betyr det at han har tatt seg av henne, og det er positivt for henne, da en med liknende gener kanskje vil ta seg av hennes barn. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 Det er jo logisk at kvinner velger en mann som lukter som far: Feromoner er duftstoffer vi ikke kan beskrive, men som bare "er der" Om en mann lukter som far, betyr det at han kanskje har de samme genene, og om kvinnen husker hvordan far lukter, betyr det at han har tatt seg av henne, og det er positivt for henne, da en med liknende gener kanskje vil ta seg av hennes barn. Hva om far ikke har tatt seg av henne men derimot slått henne og voldtatt henne? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 tilbake til saken(e)de har testet (feromon) på tvillinger, og den som brukte dette stoffet fikk mye mer oppmerksomhet i en pub... dette er lukt greier.. Feremoner er ikke bevist å virke da. Og at den tvillingen som brukte det fikk mer oppmerksomhet kan ha noe med at den tvillingen hadde en "bedre" utstråling. ingen av dem visste hvem som fikk hva da... den ene fikk bare vann eller noe... og såvidt jeg forstod, så kjenner man ikke luktene bevisst, det er underbevisst. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Det er jo logisk at kvinner velger en mann som lukter som far: Feromoner er duftstoffer vi ikke kan beskrive, men som bare "er der" Om en mann lukter som far, betyr det at han kanskje har de samme genene, og om kvinnen husker hvordan far lukter, betyr det at han har tatt seg av henne, og det er positivt for henne, da en med liknende gener kanskje vil ta seg av hennes barn. Hva om far ikke har tatt seg av henne men derimot slått henne og voldtatt henne? akkurat det samme, du ser jo stadig på tv at det er mange (bør taes med en klype salt) damer som hele tiden "søker" frem like menn, og aldri får den de vil ha.. UNDERBEVISST! veldig mye underbevisst her i verden. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 15. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2004 Det er jo logisk at kvinner velger en mann som lukter som far: Feromoner er duftstoffer vi ikke kan beskrive, men som bare "er der" Om en mann lukter som far, betyr det at han kanskje har de samme genene, og om kvinnen husker hvordan far lukter, betyr det at han har tatt seg av henne, og det er positivt for henne, da en med liknende gener kanskje vil ta seg av hennes barn. Hva om far ikke har tatt seg av henne men derimot slått henne og voldtatt henne? akkurat det samme, du ser jo stadig på tv at det er mange (bør taes med en klype salt) damer som hele tiden "søker" frem like menn, og aldri får den de vil ha.. UNDERBEVISST! veldig mye underbevisst her i verden. Og alt dette handler om feremoner! I don't believe it. I just don't believe it! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 guttene klarte i gjennomsnitt å få tak i 6 eller tre sedler, mens jentene i gj. snitt bare fikk tak i null sedler. Gjennomsnittlig null sedler? Noen fikk tak i tre, noen fikk tak i minus tre? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 15. januar 2004 Del Skrevet 15. januar 2004 Gjennomsnittlig null sedler? Noen fikk tak i tre, noen fikk tak i minus tre? Mmm. Logikk er en fiin båt. Sånn rent bortsett ifra argumentasjon av det mannlige kjønns konkurransefortrinn ved innsanking av X antall sedler, så... nei, man får se på det som humor da. På samme måte som denne "natur-forklaringen" av undertrykkelse sånn tidlig i vårt århundre tok utgangspunkt i at kvinner hadde mindre hjernevolum enn menn, og derfor måtte være mindre intelligente. Jaja. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 En mann er et menneske med to testikler på. En kvinne er to eggstokker med et menneske på. Dette var innstillingen for et par hundre år siden... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå