SirHartge Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Utroskap er når man gjør noe med en annen partner som en føler galt. Man bør tenkte, hvordan hadde jeg reagert om hun hadde gjort det mot meg? Er man utro så er det også noe man rent følelse messig vergrer seg for å si til partneren. Lenke til kommentar
morten2101 Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Utroskap er når man gjør noe med en annen partner som en føler galt. Man bør tenkte, hvordan hadde jeg reagert om hun hadde gjort det mot meg? Er man utro så er det også noe man rent følelse messig vergrer seg for å si til partneren. Enig med SirHartGe Lenke til kommentar
DevN Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Utroskap er når man gjør noe med en annen partner som en føler galt. Man bør tenkte, hvordan hadde jeg reagert om hun hadde gjort det mot meg? Er man utro så er det også noe man rent følelse messig vergrer seg for å si til partneren. Hva hvis man ikke har følelser? Lenke til kommentar
Term Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Utroskap er når man gjør noe med en annen partner som en føler galt. Man bør tenkte, hvordan hadde jeg reagert om hun hadde gjort det mot meg? Er man utro så er det også noe man rent følelse messig vergrer seg for å si til partneren. Good words. Tipper de fleste som har vært utro ikke har sagt i fra selv. Det skal mye mot til det da Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Utroskap er når man gjør noe med en annen partner som en føler galt. Man bør tenkte, hvordan hadde jeg reagert om hun hadde gjort det mot meg? Er man utro så er det også noe man rent følelse messig vergrer seg for å si til partneren. Hva hvis man ikke har følelser? DA er du sammen med feil dame. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 (endret) ...dama mi rota med en ****** forpult dritt jaevel type da hun var på klasse tur på Malta (shuh der fikk jeg sagt det). Det var for 3 år siden, og nå bor vi sammen. Ho har angret som bare det og gjort alt for meg så jeg ikke skulle gå fra henne......Så ja det går an å tilgi Endret 13. januar 2004 av ridgea Lenke til kommentar
CFD Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 får å si det enkelt og greit, grensa går når du ligger med en anna person HVa er utroskap? Vell.. Mange sier at det er sex og slike ting , og jeg er forsåvidt enig ,men en ting som betyr mye for meg er hva damen synes om han og deg.. Greit nok at ting kan såre en ,men utroskap..jaja.. vet ikke helt. Jeg snakker nå bare teori ,og ville nok blitt "litt" sur om jeg ville ha funnet en viss person sammen med en mann på gaten mens du småklinte litt osv.. Hvis det ville blitt noe mer ville det nok ikke vært så greit og vært noen av de personene.. Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Mennesker, særlig menn styres av drifter. Derfor er jeg villig til å se på "utenom-forhold (hva kalelr man det?) sex som noe nødvendlig. Hvis det derimot er følelser i bildet er det utroskap. Mannen er i utgangpunktet polygam, og bør ha større spillerom en kvinner på det området er min høyst personlig og upolitisk korrekte mening. Regenr med å bli kjeppjagd av Ottar nå. Du kan virkelig diskriminere du. Trodde vi hadde passert det synet. Men,for all del..det er jo din mening.. Lenke til kommentar
DevN Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 får å si det enkelt og greit, grensa går når du ligger med en anna person HVa er utroskap? Vell.. Mange sier at det er sex og slike ting , og jeg er forsåvidt enig ,men en ting som betyr mye for meg er hva damen synes om han og deg.. Greit nok at ting kan såre en ,men utroskap..jaja.. vet ikke helt. Jeg snakker nå bare teori ,og ville nok blitt "litt" sur om jeg ville ha funnet en viss person sammen med en mann på gaten mens du småklinte litt osv.. Hvis det ville blitt noe mer ville det nok ikke vært så greit og vært noen av de personene.. Det der skjønte jeg ikke stort av. Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 For meg så henger utroskap sammen med holdninger,innstillinger og felleskap. Menneskelige kvaliteter,gode sosiale egenskaper,menneskelig forståelse og selvinnsikt,målrettet og samhørighet forteller meg at "VI" er på rett vei. Når den andre "part" begynner å dvele med andre muligheter eller vil forlyste seg..så befinner forholdet seg på ville veier. Så for meg er forholdet over før noe har hendt... At vi er glad i,elsker,beundrer andre er helt naturlig.Det er naturlig å elske flere.Det blir feil for meg når vi elsker med flere... Å kjenne seg tiltrukket av mange av et annet kjønn er naturlig.. Jeg tilgir,men det jeg aksepterer det ikke. Det blir mere naturlig at vi da går hver vår vei... Lenke til kommentar
DevN Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 For meg så henger utroskap sammen med holdninger,innstillinger og felleskap.Menneskelige kvaliteter,gode sosiale egenskaper,menneskelig forståelse og selvinnsikt,målrettet og samhørighet forteller meg at "VI" er på rett vei. Når den andre "part" begynner å dvele med andre muligheter eller vil forlyste seg..så befinner forholdet seg på ville veier. Så for meg er forholdet over før noe har hendt... At vi er glad i,elsker,beundrer andre er helt naturlig.Det er naturlig å elske flere.Det blir feil for meg når vi elsker med flere... Å kjenne seg tiltrukket av mange av et annet kjønn er naturlig.. Jeg tilgir,men det jeg aksepterer det ikke. Det blir mere naturlig at vi da går hver vår vei... Men det er ikke naturlig å kjenne seg tiltrukket av samme kjønn? Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 (endret) Vinkling nr 1:Ville det ikke såret deg mer om en du var sammen med hadde følelser for en hun pulte på si, enn at hun pulte en fyr just for the sex? Nei. Hadde hun vært tro, men sagt sannheta, hadde jeg kanskje blitt såra, ja, men ikke så veldig som om hvis hu skulle gått å hatt seg med en fyr bak ryggen min. Ellers om topic, så er jeg ikke helt enig med Sirhartge. Selv om du synes at det du gjør er helt greit, betyr ikke det at partneren din synes det. Dette gjelder spesielt for oppførselen i fylla. Endret 13. januar 2004 av TorgeirS Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 hmmm.. masse meninger her.. jeg har aldri vært forelska.. selvsagt har jeg jo likt jenter... men aldri forelska etter den/de definasjonen(e) som var her i en tidligere tråd... forresten, så er det en dyreart hvor det omtrent bare er incest som "sex" mens moren er ute, så kommer en hann "ilder"(eller 'no) og kn***** alle jente unga, og så forblir de befruktet inntil de er store nokk til å bli gravide, og da blir de gravide,... så incest er jo noe naturlig også... selv om det er helt motbydelig i den menneskelige verden... Lenke til kommentar
DevN Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 (endret) Lurer på om det er noen homofile som aldri har sett ei jente de har likt. Endret 13. januar 2004 av zalo Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 (endret) Jeg synes det blir litt feil å sammenligne mennesker med dyr når det gjelder drifter og holdninger. Det er liksom en av tingene som skal skille mennesker fra dyrene. Mennsker kan tenke rasjonelt, og skal kunne greie å overstyre følelsene og urinstinktene. At damene i en art ikke går rundt og puler alle og enhver har muligens også noe med undertrykkelse å gjøre. Kvinner har alltid vært "det svake kjønn" - og så blant mennesker. Om de fremdeles er det er en annen sak. Jeg synes likevel det blir litt feil av en mann å uttale seg om at menn har et større behov for å ****** rundt enn kvinner. Hva vet han om kvinner har eg reelt behov for å ****** med alle og enhver? Kanskje vi er flinkere til å undertrykke dette behovet fordi vi anser andre ting som "viktigere" og mer rasjonelt. Btw. Hvis du først skal sammneligne dyr med mennesker, så synes jeg forresten også at du bør tenke på at det også finnes andre dyrearter som er monogame. Endret 13. januar 2004 av darkness| Lenke til kommentar
DevN Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Jeg synes det blir litt feil å sammenligne mennesker med dyr når det gjelder drifter og holdninger. Det er liksom en av tingene som skal skille mennesker fra dyrene. Mennsker kan tenke rasjonelt, og skal kunne greie å overstyre følelsene og urinstinktene. At damene i en art ikke går rundt og puler alle og enhver har muligens også noe med undertrykkelse å gjøre. Kvinner har alltid vært "det svake kjønn" - og så blant mennesker. Om de fremdeles er det er en annen sak. Jeg synes likevel det blir litt feil av en mann å uttale seg om at menn har et større behov for å ****** rundt enn kvinner. Hva vet han om kvinner har eg reelt behov for å ****** med alle og enhver? Kanskje vi er flinkere til å undertrykke dette behovet fordi vi anser andre ting som "viktigere" og mer rasjonelt. Btw. Hvis du først skal sammneligne dyr med mennesker, så synes jeg forresten også at du bør tenke på at det også finnes andre dyrearter som er monogame. Wow, lærte mye av det. *klappe for det lille foredraget* Er 100% enig. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) Wow, lærte mye av det. *klappe for det lille foredraget* Er 100% enig. Var det et forsøk på å dra "herr ironi" inn i diskusjonen? Endret 14. januar 2004 av darkness| Lenke til kommentar
DevN Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Wow, lærte mye av det. *klappe for det lille foredraget* Er 100% enig. Var det et forsøk på å dra "herr ironi" inn i diskusjonen? Nope, "wow" i sammehengen fikk kanskje folk til å tenke på Mr. Ironi. Men var seriøst et bra "foredrag". Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Synes det er mange som setter sexuell aktivitet=rituell handling. Det er ikke gitt fra naturen og etter mitt syn heller ikke fra noen gud at sidesprang=utroskap. I tradisjonen er sidesprang og utroskap nærmest det samme. Dette dreier seg i utgangspunktet like mye om praktiske forhold, maktstruktur i familie/slekt/samfunn, allianser, arv og formuefordeling som noe annet. Når partneren begår sidesprang mister man kontroll over partneren og derigjennom mister man også endel muligheter. Over tid er dette nedfelt i samfunnsmoralen og også i lovverket. Vi lever i en tid der tradisjoner og samfunnsmoral etterprøves både grundig og vel, og det må vel være opp til det enkelte par i sitt partnerskapsprosjekt å sette rammene for hva som er grensene for akseptable handlinger. Men den som gjør sidespranget bør jo kanksje tenke på om det er : Et symptom på at de følelsesmessige båndene i partnerskapet er svekket. Mulig at sidespranget skader partneren følelsesmessig. Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Vårt gamle syn om at menneske er et midpunkt i universet har forandret seg med tiden,Slik også i forhold til det levende liv som er her på jorda. Et etisk problem har oppstått da vi etterhvert opptager at dyr og mennesker har mere tilfelles enn man først trodde.Og at dyra lever for sin egen del og har sin egenverdi utenfor menneske.Mitt tips blir at også vårt fangenskap av husdyr og kjæledyr blir vurdert på nytt. Vårt syn på ekteskap/partnerskap blir også nå sett på i et annet lys.Før har det vært enn felles tolkning av hva utroskap er og ikke er.Nå er det mere på hva forholdet selv oppfatter som utroskap.Og det tilslutter jeg meg 100 prosent til. Da vil forhold bli en personlig kontrakt og ikke en religion/samfunnskontrakt. Det vil etter mitt skjønn bli mere viktig å finne utav seg selv og hva den enkelte kan leve med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå