stamkunde Skrevet 18. september 2022 Del Skrevet 18. september 2022 Når jeg bremser så bremser ikke bilen normalt, men vaiende og hakkete. Finner ikke bedre ord, men finnes sikkert riktig ord man skal si om det. Hva kan det være? Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 18. september 2022 Del Skrevet 18. september 2022 Ujevn nedbremsing? Som om du pumpet når du bremser? Sånn umiddelbart tenker jeg veldig rustne skiver eller tromler. Eventuelt kast i en bremseskive. Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 18. september 2022 Del Skrevet 18. september 2022 stamkunde skrev (1 time siden): Når jeg bremser så bremser ikke bilen normalt, men vaiende og hakkete. Finner ikke bedre ord, men finnes sikkert riktig ord man skal si om det. Hva kan det være? Er det ABS'en, de blokkeringsfrie bremsene, som kopler seg inn? Har du bare skivebremser? Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 18. september 2022 Forfatter Del Skrevet 18. september 2022 Den bremser ikke jevn når jeg bremser. Men i bølger. Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 18. september 2022 Del Skrevet 18. september 2022 stamkunde skrev (1 minutt siden): Den bremser ikke jevn når jeg bremser. Men i bølger. Paa svak, lett bremsing, ogsaa? Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 18. september 2022 Del Skrevet 18. september 2022 (endret) stamkunde skrev (2 timer siden): Når jeg bremser så bremser ikke bilen normalt, men vaiende og hakkete. Finner ikke bedre ord, men finnes sikkert riktig ord man skal si om det. Hva kan det være? Hvor mye vet du om bil? Vet du forskjellen paa skive og trommelbrems? ABS bremsesystem? Jeg er ikke noen bilmekaniker da. Endret 18. september 2022 av Karltorbj Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 18. september 2022 Forfatter Del Skrevet 18. september 2022 Karltorbj skrev (29 minutter siden): Paa svak, lett bremsing, ogsaa? Ja Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 18. september 2022 Forfatter Del Skrevet 18. september 2022 Karltorbj skrev (16 minutter siden): Hvor mye vet du om bil? Vet du forskjellen paa skive og trommelbrems? ABS bremsesystem? Jeg er ikke noen bilmekaniker da. Det er ikke relevant hvor mye jeg vet om bil. Men beskriver unormalt ved bremsing. Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 18. september 2022 Del Skrevet 18. september 2022 Vil si, det er relevant, for raadgivere her inne, aa vite, hvor mye du forstaar og hvilke bremser du har. Dette var paa ingen maate, ment som haan, latterliggjoering eller noe. Vi har alle forskjellige interesser. Har du skivebremser freks, saa kan det kanskje vaere noe i det, Sydvest skrev. 1 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 18. september 2022 Del Skrevet 18. september 2022 Karltorbj skrev (31 minutter siden): Jeg er ikke noen bilmekaniker da. Hvis du opplever bilen som trafikkfarlig, da kjører du den til verksted for diagnostisering og reparasjon. 1 Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 18. september 2022 Forfatter Del Skrevet 18. september 2022 Jeg vil høre erfaring fra andre. Det er en symptom som ikke er normalt og har ikke vært forut. Jeg tror ikke bremseklossene er slitt. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 18. september 2022 Del Skrevet 18. september 2022 (endret) Kan være at bremseskiven har slått seg. Kjørt mye med dette i min tid. Var veldig vanlig på eldre Ford at de slo seg. Pulsering i pedlanen og hele bilen ristet om man bremsa litt hardt. Endret 18. september 2022 av Complexity Lenke til kommentar
TwoFace Skrevet 18. september 2022 Del Skrevet 18. september 2022 Høres ut som luft har kommet inn i bremseslangene. Få det sjekket hos et autorisert verksted. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 18. september 2022 Forfatter Del Skrevet 18. september 2022 TwoFace skrev (3 timer siden): Høres ut som luft har kommet inn i bremseslangene. Få det sjekket hos et autorisert verksted. Ja, jeg får gjøre det. Høres riktig ut at det har kommet luft i slangene. Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 18. september 2022 Del Skrevet 18. september 2022 stamkunde skrev (33 minutter siden): Ja, jeg får gjøre det. Høres riktig ut at det har kommet luft i slangene. Ikke samme symptom jeg fikk da jeg hadde luft i bremsesystemet. 1 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. september 2022 Del Skrevet 18. september 2022 TwoFace skrev (4 timer siden): Høres ut som luft har kommet inn i bremseslangene. Få det sjekket hos et autorisert verksted. Skeptisk, luft kan komprimeres men ikke væske. Luft i systemet gjør at bremsepedalen får lengre vandring og systemet mister bremseeffekt. 1 Lenke til kommentar
TwoFace Skrevet 18. september 2022 Del Skrevet 18. september 2022 Cocola skrev (3 minutter siden): Ikke samme symptom jeg fikk da jeg hadde luft i bremsesystemet. Det kan være flere symtomer om man får luft i bremsesystemet da. Null respons på pedalen, null bremseeffekt, hard pedal/svak/kraftig brems. div, div, div. Er nok lurest å ta en sjekk hos verksted, og å skifte bremsevæske og flushe systemet litt. Bremseegenskaper bør man ta ytterst alvorlig uansett, og ikke la personer over ett nettforum diktere hva som bør gjøres. 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. september 2022 Del Skrevet 18. september 2022 TwoFace skrev (2 minutter siden): og ikke la personer over ett nettforum diktere hva som bør gjøres. Vi har da veldig mange autoriserte bilmekanikere her i huset. Dog bør man holde seg til disse. Lenke til kommentar
TwoFace Skrevet 18. september 2022 Del Skrevet 18. september 2022 Jarmo skrev (1 minutt siden): Skeptisk, luft kan komprimeres men ikke væske. Luft i systemet gjør at bremsepedalen får lengre vandring og systemet mister bremseeffekt. Hva skjer når bremsevæske tar til seg fuktighet? Da kan det dannes luft i bremsesystemet. Har jobbet på bilverksted selv og tatt service på bremser før i min ungdom, så jeg har en liten smule peiling på dette. Men, som du ser, så sier jeg ikke at det er det, men at jeg tror at dette kan være årsaken. Men det er vel ingen som vil diskutere på at denne bilen bør ha seg en tur innom verksted å få dette sjekket?, så vi kan vel legge denne diskusjonen omkring luft i bremser død. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå