arne22 Skrevet 17. september 2022 Del Skrevet 17. september 2022 Synes at WolframAlpha hadde vært mye mer anvendelig, dersom man først kunne initiere variabler og tilordene verdier, og så regne med dem, for eksempel: a=2 b=4 c=5 d=(a+b+c) Altså først tilordne verdier til variabler, og så bruke variablene til å regne ut en hvilken som helst regneformel. Dette er et eksempel på noe som ikke fungerer. (Regne ut strømmen i en 3-fase motor.) Finnnes det noen "riktig måte" slik at man faktisk kan legge verdier inn i variabler og regne med dem? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 18. september 2022 Del Skrevet 18. september 2022 Ja. https://www.wolframalpha.com/input?i=P%3D250+U%3D230+F%3D0.74+n%3D0.65%2C+P%2F(Sqrt[3]*U*F*n) 1 Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 18. september 2022 Forfatter Del Skrevet 18. september 2022 Super fantastisk! Holdt på med dette så lenge uten å få det til. Ser at det faktisk bare var et komma som jeg manglet for at syntaksen skulle bli rett. Men neimen om jeg fant ut av det på egen hånd. Mange takk! Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 18. september 2022 Forfatter Del Skrevet 18. september 2022 Etter at jerg fikk det til å virke, så fant jeg ut at det fungerer bedre med å endre innhold i variablene, hvis man snur litt på rekkefølgen. Slik som dette. (Det fungerte ikke med å endre innhold i variablene uten å snu innholdet på denne måten.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå