Datata Skrevet 17. september 2022 Del Skrevet 17. september 2022 Jeg finner noen varer jeg kunne tenkt meg å handle fra det engelske firmaet Fruugo. Men dessverre er hjelpesidene så godt som ubrukbare, synes jeg. Noen som har erfaringer med å handle fra dette firmaet? Det jeg først og fremst vil vite er om jeg må betale toll på det jeg handler ved innførsel, altså om firmaet er VOEC-registrert for eksport til Norge. Det forteller hjelpesidene ingenting om, ei heller opplyser de heller ikke en epostadresse det går an å bruke; jeg vil kalle nettstedet deres for kundefientlig, altså til å bli frustrert over! Kan noen hjelpe meg i gang? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 17. september 2022 Del Skrevet 17. september 2022 Selskaper som ikke tilbyr kontaktinformasjon bør du styre unna. Det pleier å vise seg senere hvorfor de ikke vil at du skal nå tak i dem. Typisk at du føler for å klage. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 17. september 2022 Del Skrevet 17. september 2022 Fruugo er VOEC registrert. https://www.skatteetaten.no/person/avgifter/kjop-fra-utlandet/nettbutikker-og-e-markedsplasser-som-er-registrert-i-voec-registeret/ Lenke til kommentar
Datata Skrevet 17. september 2022 Forfatter Del Skrevet 17. september 2022 :utakt skrev (9 minutter siden): Fruugo er VOEC registrert. https://www.skatteetaten.no/person/avgifter/kjop-fra-utlandet/nettbutikker-og-e-markedsplasser-som-er-registrert-i-voec-registeret/ Denne lenken var særdeles nyttig, vil jeg si. 😋 Mange takk! 1 Lenke til kommentar
Datata Skrevet 17. september 2022 Forfatter Del Skrevet 17. september 2022 vidor skrev (26 minutter siden): Selskaper som ikke tilbyr kontaktinformasjon bør du styre unna. Det pleier å vise seg senere hvorfor de ikke vil at du skal nå tak i dem. Typisk at du føler for å klage. Nja, de tilbyr fysisk adresse og telefonnummer, men altså ikke epostadresse. Det er litt svakt. Bl a så handlet jeg en del fra cdon.no før, men da de ikke oppgir noen epostadresse eller telefonnummer har jeg sluttet å handle fra CDON. Fruugo har jeg tenkt å gi en sjanse selv om jeg vet at å reklamere på et kjøp fra utlandet ofte er fånyttes, det vet man kan være en kalkulert risiko. Lenke til kommentar
CecilieO Skrevet 26. oktober 2022 Del Skrevet 26. oktober 2022 Fruugo er helt forferdelig. Skulle kjøpe en høstkranst til døren - fikk en julekrans (i plast fra Kina) etter 6 uker. Ingen muligehte for å komme i kontakt med kundeservice, ingen angrerett grunnet Fruugo sin rolle som formidler av forhandlere og jeg er kr 349 fattigere. ALDR MER FRUUGO. Cecilie Lenke til kommentar
Datata Skrevet 30. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2022 Nå har jeg fått hjem alt fra min første bestilling. Jeg bestilte fire varer, det kom i fire forsendelser med Helthjem, alt fra Kina. Fruugo bare formidler salg, de har ikke varer på lager i England hvor de holder til. Fornøyd? Sånn passe, litt under middels. Var lite fornøyd med kvaliteten på tre av varene, den fjerde var helt topp. Problemet med Fruugo for mitt vedkommende var at beskrivelsen av varene var ganske så dårlig, bare enkeltord på «Google-engelsk» gir dessverre ikke den grundigste beskrivelsen. Og det tok vel litt lang tid. Varene var heller ikke spesielt billige. Bestille fra dem igjen? Det tviler jeg på, men har ikke helt stengt døra for dem. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 30. oktober 2022 Del Skrevet 30. oktober 2022 Like greit å bestille direkte fra AliExpress eller eBay.co.uk Blir som regel både billigere og litt raskere enn å gå via et tredje selskap som bare legger på prisen og pakker om. 1 Lenke til kommentar
Svein.T Skrevet 10. november 2022 Del Skrevet 10. november 2022 (endret) Fruugo: Fikk omsider varen; "Regnfrakk, herre, lang". Elendig kvalitet: ingen produktinformasjon; plastlignende materiale med hvite, simple trykknapper. Feil størrelse. Bestilte XXXL, for å være sikker. Men altfor liten, etter norske mål. Ingen returskjema. Og umulig å logge seg inn på hjelpesidene for å betille returskjema. Bare feilmeldinger. Ingen telefonnr. eller annen kontaktinfo. Endret 10. november 2022 av Svein.T Lenke til kommentar
vidor Skrevet 11. november 2022 Del Skrevet 11. november 2022 Dårlige leverandører leverer ofte størrelser som er -1 eller -2 i forhold til hva folk forventer (XXL/XL). Fatter ikke at de gidder, når alle andre klarer å forholde seg seriøse. Husk at dette er videresendere som er satt opp på en slik måte at de ikke skal håndtere problemer, så sånn sett ber du problemer. Som regel har du en høvelig grei support med f.eks AliExpress, men om selger holder på med svindel (som f.eks å gjenbruke sporenr for frakt) sliter de også. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 16. november 2022 Del Skrevet 16. november 2022 Alltid betale med kredittkort, så kan dere få igjen pengene. Lenke til kommentar
Datata Skrevet 17. november 2022 Forfatter Del Skrevet 17. november 2022 Svein.T skrev (På 10.11.2022 den 12.22): Fruugo: Fikk omsider varen; "Regnfrakk, herre, lang". Elendig kvalitet: ingen produktinformasjon; plastlignende materiale med hvite, simple trykknapper. Feil størrelse. Bestilte XXXL, for å være sikker. Men altfor liten, etter norske mål. Ingen returskjema. Og umulig å logge seg inn på hjelpesidene for å betille returskjema. Bare feilmeldinger. Ingen telefonnr. eller annen kontaktinfo. Jo, de oppgir telefonnummer: +44 161 938 0150 Lenke til kommentar
Svein.T Skrevet 24. desember 2022 Del Skrevet 24. desember 2022 Fikk etter mye om og men returskjema med navn på kinesisk firma og framgangsmåte for retur. Returnerte varen med nødvendig porto og tolldeklarasjon for Kina. Har ingenting hørt etter 1,5 mnd, og nå vil Klarna ha betaling. Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 10. mars 2023 Del Skrevet 10. mars 2023 Bare svindel og bedrag bestilte Mini-VCI J2534 og Toyota Techstream dessverre så var platen som skulle inneholde Techstream og driver for OBD2 kabelen tom for innhold 600,- kostet dette styr unna Lenke til kommentar
Vidar g Skrevet 31. juli 2023 Del Skrevet 31. juli 2023 Hold dere langt unna fruugo. I dag er det 31. juli, og jeg har enda ikke fått vare som ble bestilt og betalt 23. april. Ikke mulig å oppnå kontakt med dem heller. Vidar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå