Gå til innhold

Fremtidens MMORPG

Anbefalte innlegg

MMORPG's er som en ny boom i spill bransjen, jeg gleder meg til en hel del titler. Men jeg vil gjerne få oversikt over flest mulig MMORPG's. Jeg mener da stortitler og ikke gratis online-spill med NES grafikk.

De jeg vet om som kommer snart:

Matrix-Online Are you in the matrix? Jeg kommer til å prøve ut denne, men jeg vet ikke om jeg kommer til å like det. Store forventninger, men gjenstår å se, spill basert på film lisenser suger vanligvis.

World Of Warcraft - Blizzard - Blizzards storsatsing når det kommer til MMORPG's, de er kjente for å fullføre spill til det perfekte, intet halvferdig kommer ut av Blizzard. Derfor er nok de fleste mest interessert i dette online spillet enn de andre. Ifølge Blizzard kommer spillet i Beta-versjon i år, så får vi se hvordan resten går.

Lineage II - Et MMORPG det er store forventninger til. Lineage I har også vært på markedet en stund, men det ble visstnok bare veldig populært i Korea, men med Lineage II håper NCSoft å tjene mer på markedet utenfor Asia. Ser faktisk veldig spennende ut, må sjekke det når det kommer ut! (2 millioner abonnenter i Korea aleine)

Final Fantasy XI - Ikke kommet til Europa enda, men kan bestilles fra USA. Er blitt ganske populært blant FF fans, når jeg så på demoen så det litt "standard" ut.

Shadowbane - Dark age fantasy spill, med 0 historie, så jeg tror ikke dette spillet blir attraktivt for rollespillere. Forskjellige characters som for eksempel, folk med vinger, menn med ku-hoder andre med 4 bein osv.

Atriarch - Vet ikke så veldig mye om dette spillet, ser ok ut. De konsentrerer mye på historien (allerede 4 "episodes" før spillet har kommet i beta)

Dark And Light - Ser faktisk veldig bra ut! Grafikken ser ikke helt topp ut da :roll:

Dark Horizon: Lore - Science Fiction, litt altfor sci-fi'ish kanskje. Ser ut som en MMORPG av Mechwarrior :D

Darkfall Online - Veldig pen grafikk, bra story, ser ut som det kan bli et spennende spill.

Dragon Empires - Se video!

Warhammer Online - Ja, du skjønner vel hva det er.

Ultima X: Odyssey - Ultima Online var verdens første MMORPG (??) med både betaling per måned og kapasitet til flere enn 100 folk samtidig på(??)

Gjetter at det er maaaaange flere, men jeg tror jeg fikk med de viktigste (WoW, Matrix On, Lineage II, FF XI?

Kom med flere

EDIT: Glemte et par store titler!

Endret av Nimsi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gleder meg enormt til World of Warcraft... hadde ikke store forventninger, men etter å ha sett litt videoer, og hørt litt av musikken fra spillet er jeg solgt. Skal skaffes på dagen det kommer :p

ellers så lages det et spill som heter Guildwars av folk som har sluttet i blizzard og dannet et eget selskap... ligner litt på WoW, men hovedattraksjonen er vel at det er gratis å spille.. :thumbup:

Lenke til kommentar
du glemte star wars galaxies og dark age of camelot... må bare si at star wars galaxies er helt kongebra!

Han snakker om tittler som kommer, ikke som er ute allerede.

Og som de fleste vet, har både DAOC og SWG vært ute en god stund, spesielt DAOC.

Lenke til kommentar
MMORPG's er som en ny boom i spill bransjen, jeg gleder meg til en hel del titler. Men jeg vil gjerne få oversikt over flest mulig MMORPG's. Jeg mener da stortitler og ikke gratis online-spill med NES grafikk.

De jeg vet om som kommer snart:

Matrix-Online Store forventninger, men gjenstår å se, spill basert på film lisenser suger vanligvis.

World Of Warcraft - Blizzard - STORE forventninger

Lineage II - Et MMORPG det er store forventninger til

Final Fantasy XI (Kommet ut i Norge?)

Shadowbane

Atriarch

Dark And Light - Ser faktisk veldig bra ut!

Dark Horizon: Lore - Science Fiction

Darkfall Online

Dragon Empires - Se video!

Gjetter at det er maaaaange flere, men jeg tror jeg fikk med de viktigste (WoW, Matrix On, Lineage II, FF XI?

Kom med flere

Bra utgangspunkt. Legger til følgende titler som mangler:

Tabula Rasa - (NCSoft) - Richard Garriot's store MMORPG prosjekt som som kan ha enormt potensiale. Foreløpig ikke mye informasjon som er sluppet, men sentralt i dette spillet er at man blir en liten gruppe spillere som sammen skal utforske en stor verden - det vil si mye bruk av instancing. I tillegg vil man når som helst kunne hoppe over i en sentral verden med tusenvis av spillere.

http://www.ncsoft.com

Everquest 2 - SoE - et av spillene som muligens kan dytte Kongen Everquest ned fra tronen. Går sannsynligvis i beta nå til våren, og lansering høsten 2004.

http://everquest2.station.sony.com/

Dungeons & Dragons Online - (Turbine Games) - MMORPG basert på D&D regelsettet. Vil i stor grad fokusere på grupper som samarbeider i en stor verden.

http://www.turbinegames.com/products/index.php?section=dnd

Middle-Earth Online - (Turbine Games) - trenger ikke noen større presentasjon etter 3 LOTR filmer. Spørsmålet er om Turbine kan få det til, og om publikum vil ha mer.

http://www.turbinegames.com/products/index.php?section=meo

Mythica - (Microsoft) - Stor satsing hvor man dør ved spillets begynnelse og blir en slags Gude-aktig person.

http://mythica.com/

SigilQuest - (Sigil Games) - SigilQuest er kun en arbeidstittel. Dette er det nye selskapet til Brad McQuaid, mannen bak det opprinnelige Everquest. Dette spillet har på mange måter store muligheter til å bli den neste store greia. Microsoft er publisher og satser store beløp på dette prosjeket som skal annonseres i løpet av februar/mars måned.

http://www.sigilgames.com

Listen er ikke helt komplett enda, men nå er i hvertfall de viktigste titlene som kommer tatt med.

Lenke til kommentar
du glemte star wars galaxies og dark age of camelot... må bare si at star wars galaxies er helt kongebra!

Han snakker om tittler som kommer, ikke som er ute allerede.

Og som de fleste vet, har både DAOC og SWG vært ute en god stund, spesielt DAOC.

Riktig det. Men kommer jo ut nok en ekstrapakke til DAoC i februar (Trials of Atlantis), som blant gir en real oppstrammer grafikkmessig.

Bare så det var sagt.

Lenke til kommentar

Det kommer jo også snart ut en ekstrapakke til Star Wars Galaxies i form av Space Expansion. Der man endelig får muligheten til å fly i sitt eget romskip til/fra de forskjellige planetene og drive kamp i rommet. Samt så kommer det nye planeter, yrker, raser osv.

Lenke til kommentar
Monster Hunter:: Et spill som bare må skaffes

Bare se på traileren her :dribble:

Utgivelses datoen i japan er mars 2004.

Vet ikke om den kommer til europa da :cry: Men vi får håpe :p

HER! er d en trailer til, til de som likte den

Ser faktisk utrolig bra ut, men jeg tror de lydene folka lager når de løper rundt kan bli veldig irriterende etterhvert.

Ellers kan jeg si at det tar tid å oversette store massive MMORPG's fra f.eks japansk til engelsk + at det tar tid å fikse store bugs man finner når spilla går live. Derfor er det lite trolig spilla kommer så fort etter sine asiatiske utgivelser.

Men man kan jo alltids håpe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...