Enceladus Skrevet 7. november 2022 Forfatter Del Skrevet 7. november 2022 Ny Two Minute Papers video med Stable Diffusion: Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Lk8eL7iw Skrevet 7. november 2022 Del Skrevet 7. november 2022 2 hours ago, Enceladus said: @Sidekick LOL! Rare greier der ja 😂 Har selv ikke vært inspirert til å lage noe i det siste. Blir litt i rykk og napp her og Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 18. november 2022 Del Skrevet 18. november 2022 https://www.diffusion.land/#oo Lightning strikes water, night, fire, action Ikke det jeg så etter, men syns jo det var litt kult likevel. 3 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 12. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2022 (endret) Versjon 2 av stable diffusion er her: Prøv i nettleseren her: https://huggingface.co/spaces/stabilityai/stable-diffusion Satser på at det dukker opp en versjon med grafisk bruker interface jeg kan laste ned og bruke lokalt etter hvert også da. Endret 12. desember 2022 av Enceladus 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Lk8eL7iw Skrevet 25. desember 2022 Del Skrevet 25. desember 2022 (endret) Stable diffusion v2 : Beautiful landscape 20x20 stoneage city -03 nice Borgs Skriver du Beautyful istedet for Beautiful så får du litt forskjellige resultater Endret 25. desember 2022 av Slettet-Lk8eL7iw Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 Det er gøy å leke med Dall-e. Futuristisk Halloween med en dash Cyberpunk. Inkluder rødglødende effekter og et skummelt hus. Må være veldig skummelt. Elsker å se på detaljene som brukes. 3 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 Trente SD opp med en serie med selvportretter i google colab. Resultat: Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 synes jeg må bidra litt i denne tråden. Noen bilder både fra stable diffusion, og bing image creator. 2 Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 (endret) For å prøve å unngå at tråden dør ut: Edit: Bare for at det ikke skal oppstå noen misforståelser, så er selvfølgelig alle bildene generert med AI. Endret 15. oktober 2023 av Splitter 2 Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 (endret) Hvilke ledetekster bruker dere? Endret 15. oktober 2023 av OddZen 1 Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 16. oktober 2023 Del Skrevet 16. oktober 2023 OddZen skrev (21 timer siden): Hvilke ledetekster bruker dere? Det glemte jeg gitt. Gidder ikke å finne ledeteksten til alle bildene jeg har postet tidligere, men skal bli flinkere til å ta det med heretter. Ledetekst: nicola tesla in a steampunk time machine, cinematic color, ray tracing, hdr Model: zavychromaxl_v21 Ledetekst: Daenerys Targaryen working on a modern computer, best quality, (intricate details), dreamy, magnificent, ethereal, volumetric lighting, lightroom, ((cinematic)), raytracing, subsurface scattering Model: zavychromaxl_v21 + photon_v1 1 Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 21. oktober 2023 Del Skrevet 21. oktober 2023 Enceladus skrev (På 18.9.2022 den 8:34 PM): An award winning portrait of Vladimir Putin taking a shit on the toilet Leker meg med å prøve ut noen av disse gamle ledetekstene med nyeste versjon av Stable Diffusion, og denne fikk meg bokstavelig talt til å hyle av latter. 3 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 21. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2023 11 minutes ago, Splitter said: Leker meg med å prøve ut noen av disse gamle ledetekstene med nyeste versjon av Stable Diffusion, og denne fikk meg bokstavelig talt til å hyle av latter. Haha! Fantastisk! Ja jeg må installere stable diffusion igjen, lenge siden sist nå. Har blitt en god del bedre ser jeg! 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. oktober 2023 Del Skrevet 21. oktober 2023 munch's scream, but with a cat 2 1 Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 21. oktober 2023 Del Skrevet 21. oktober 2023 Enceladus skrev (31 minutter siden): Haha! Fantastisk! Ja jeg må installere stable diffusion igjen, lenge siden sist nå. Har blitt en god del bedre ser jeg! Vil anbefale å bruke den sammen med InvokeAI. Synes denne virker veldig bra, spesielt sammen med alle modellene som kan lastes ned fra CivitAI. 2 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. oktober 2023 Del Skrevet 21. oktober 2023 Greta thunberg driving a sports car 2 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 21. oktober 2023 Del Skrevet 21. oktober 2023 Hva slags innstillinger bruker man i nyeste Stable Diff. for å få slike bilder som brukeren Splitter får til? Og hva er teksten man skriver inn? Synes ikke jeg får til så bra ting som det der selv - derfor jeg spør. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 21. oktober 2023 Del Skrevet 21. oktober 2023 Space cowboy riding a hamster space ship 2 Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 22. oktober 2023 Del Skrevet 22. oktober 2023 (endret) Ratleto skrev (2 timer siden): Hva slags innstillinger bruker man i nyeste Stable Diff. for å få slike bilder som brukeren Splitter får til? Og hva er teksten man skriver inn? Synes ikke jeg får til så bra ting som det der selv - derfor jeg spør. Tja, kan godt prøve å forklare nøyaktig hva jeg gjør, men jeg installerte Stable Diffusion for bare noen uker siden, og vet egentlig ikke så mye om dette selv. Som jeg skrev over vil jeg anbefale å prøve InvokeAI, og laste ned forskjellige modeller fra CivitAI. Mine erfaringer er at Stabile Diffusion er ganske dårlig på enkelte områder, spesielt når det gjelder å generere mennesker. Det flotte med Stabile Diffusion derimot er at den er open source slik at alle kan trene sine egne modeller (det er iallfall slik jeg har forstått det ). Modellene jeg som oftest bruker er disse: zavychromaxl_v21: Denne synes jeg er bedre enn basismodellen på stort sett alle punkter. absolutereality_v16: Denne er utrolig bra til å generere mennesker. photon_v1: God til å generere realisme, inkludert mennesker. De to siste modellene genererer helt utrolig flotte bilder, men de har problemer med å generere store bilder (1024 x 1024). For å unngå dette problemet pleier jeg som regel å generere et bilde i Stable Diffusion på 1024 x 1024, og deretter å bruke dette bilde til å generere et nytt bilde med photon_v1, eller absolutereality_v16. Det finnes utrolig mange modeller å velge mellom på sidene til CivitAI. Her er det bare å prøve seg frem. Bare husk å se på eksemplene til de forskjellige modellene for å få best resultat. Noen Youtubevideoer for å lære mer: Invoke AI 3.0 Manual Installation InvokeAI - Canvas Fundamentals Legger med to bilder her for å vise hvor stor forskjell dette kan gjøre i forhold til å bare bruke Stable Diffusion. Bilde 1 er et typisk bilde en får ved å bare bruke Stable Diffusion. Bilde 2 er generert med absolutereality_v16 ved å bruke bilde 1 som utgangspunkt. Edit: Ledeteksten til bildene: raw photo, portrait of a beautiful young women, red dress, blue eyes, smiling, cinematic lighting, blond hair, ray tracing, ultra realistic, film grain, photorealistic Endret 22. oktober 2023 av Splitter 2 2 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 27. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2023 Slenger inn denne her av mangel på andre steder. Kanskje vi skulle hatt en mer generell AI tråd? Anyways... Nå begynner det å bli ganske drøyt: Quote People are speaking with ChatGPT for hours, bringing 2013’s Her closer to reality Long mobile conversations with the AI assistant using AirPods echo the sci-fi film. https://arstechnica.com/information-technology/2023/10/people-are-speaking-with-chatgpt-for-hours-bringing-2013s-her-closer-to-reality/?comments=1&comments-page=1 Det går utrolig fort nå. Vi vil utvilsomt se mye rart de nærmeste årene. For de som ikke har sett filmen "Her" så er den absolutt verdt å se. Og så noen vitser som begynner å bli høyaktuelle 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå