Gå til innhold

Kingston HyperX PC3500 2-2-2-6 2*256mb


C0bra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For det første, så er brikkene satt til å klare 2-2-2-6 med 2.6v 433MHz. Klarer de det? NEI! jeg vil ha det jeg betaler for. Kjøpte disse brikkene fordi de skulle klare 2-2-2-6 og var visst bra til å klokke med. Spørr du meg så er disse brikkene møkka ram. dp har BH-5 brikker, vi har CH-5 brikker, BH-5 er noe helt annet enn CH-5. Altså CH-5 klarer dårligere timings og klokker uhanmslig dårlig.

Du kan ikke si de er "dårlige til å klokke med", hadde du forventet deg 250mhz 2-2-2-6 out of box liksom? Gi dem litt volt, minst 3v. Du ser jo hvor bra dp sine CH-5 klokker.

Lenke til kommentar
For det første, så er brikkene satt til å klare 2-2-2-6 med 2.6v 433MHz. Klarer de det? NEI! jeg vil ha det jeg betaler for. Kjøpte disse brikkene fordi de skulle klare 2-2-2-6 og var visst bra til å klokke med. Spørr du meg så er disse brikkene møkka ram. dp har BH-5 brikker, vi har CH-5 brikker, BH-5 er noe helt annet enn CH-5. Altså CH-5 klarer dårligere timings og klokker uhanmslig dårlig.

Du kan ikke si de er "dårlige til å klokke med", hadde du forventet deg 250mhz 2-2-2-6 out of box liksom?

Nei, men vi hadde da forventa oss det vi bestilte!

Lenke til kommentar
For det første, så er brikkene satt til å klare 2-2-2-6 med 2.6v 433MHz. Klarer de det? NEI! jeg vil ha det jeg betaler for. Kjøpte disse brikkene fordi de skulle klare 2-2-2-6 og var visst bra til å klokke med. Spørr du meg så er disse brikkene møkka ram. dp har BH-5 brikker, vi har CH-5 brikker, BH-5 er noe helt annet enn CH-5. Altså CH-5 klarer dårligere timings og klokker uhanmslig dårlig.

Du kan ikke si de er "dårlige til å klokke med", hadde du forventet deg 250mhz 2-2-2-6 out of box liksom? Gi dem litt volt, minst 3v. Du ser jo hvor bra dp sine CH-5 klokker.

tror faktisk de er BH-5.. ALT tyder på det..

Lenke til kommentar

Har like brikker i PC'en min. De vil heller ikke CL.2 -2 -2 -6. Forandrer jeg til CL.2 -2 -3 -5 funker de greit.

 

Leste en eller annen vei at Intel er mer kresne. Mushkin sin BH.5 brikker lover de CL.2 -2 -2 -6 på AMD, og CL.2 -2 -3 -6 med Intel. Mye volt er tingen. 3.2v på de så skal du se de funker som bare ******.

 

Tror jeg skal bytte til Geil Golden Dragon brikker, for de utvikler ikke noe varme, å varme er fienden min for tiden...........

Lenke til kommentar
Har like brikker i PC'en min. De vil heller ikke CL.2 -2 -2 -6. Forandrer jeg til CL.2 -2 -3 -5 funker de greit.

 

Leste en eller annen vei at Intel er mer kresne. Mushkin sin BH.5 brikker lover de CL.2 -2 -2 -6 på AMD, og CL.2 -2 -3 -6 med Intel. Mye volt er tingen. 3.2v på de så skal du se de funker som bare ******.

 

Tror jeg skal bytte til Geil Golden Dragon brikker, for de utvikler ikke noe varme, å varme er fienden min for tiden...........

varme er fiende uansett om man har prommy eller cascade.. får det ALDRI kaldt nok..

Lenke til kommentar

Fikk meg et par med Corsair XMS pc 3200LL Dual 2x256 i dag.

Noen som har noe og si om disse?

Har også et par med Geil GD pc3200 dual 2x256 og lurer på hva jeg skal beholde og hva bør selge av de.

 

EDIT: Testet rammen no og det var veldig skuffende.Klarte ikke 5-2-2-2 på 2.9v

Kom til 219mhz og kjørte 7-3-3-3 på 2.9 og da var det stopp.Setter jeg ned timinges booter ikke maskinen.setter jeg opp Mhz booter den ikke.

 

Tror jeg holder meg til Geil brikken ja.

Endret av clinton
Lenke til kommentar
Trykk på linken og du vil se:

 

http://www.home.no/gef/CIMG1294.jpg

QUOTE]

 

xtremt lyst hvor jeg liksom skal lese, og da forsvinnger vitsen

 

 

kan noen forklare meg litt? _

 

- er dere en gruppe som har bestillt sammen allemann?

- pc 3500 vil si 437,5mhz, right?

- hva betyr de forskjellige nummrene? altså hvorfor er CH5 dårligere/bedre enn etellerannet? er det en liste en ellerannen plass? eller er det husk fra andres erfaringer?

 

og timings_

 

hvilke tall teller mest?

altså rekkefølgen. Jeg forstår ikke hvorfor 2337 skal være dårligere/bedre enn 3237

 

 

en god forklaring på ordene og gjerne litt utover dem også_ (hadde kommet godt med)

CAS# Latency: 2.0 clocks

RAS# to CAS# Delay: 3 clocks

RAS# Precharge: 3 clocks

Cycle Time (Tras): 6 clocks

 

takker

Lenke til kommentar

Jeg gjorde det samme :(

Kjøpte de to siste parene Kingston Hyper X 3200 med timings 2-2-2-6 ,ville ikke boote på dette engang. Sendte en mail til Hardware butikken ,og ble faktisk oppringt senere på kvelden av Kai på returavdelingen. Han beklaget så mye og ba meg sende dem tilbake igjen.

Ifølge ham var det Kingston som hadde pakket feil.og at det ikke skulle stått 2-2-2-6 på forpakningen :angry:

Sendte mine i retur dagen etterpå ,for en skuffelse.....

Lenke til kommentar

jeg bestilite samtidig som dere (1stk 512mb 2.2.2.6), min funker fint på 2.2.2.11.

Starter maskina med 2.2.2.6 også, men vil ikke boote (begge med 2.6v).

 

Etter jeg satt i brikkene har jeg stadig problemer med PSU'en.

noen ganger mener maskina at jeg ikke har nok strøm til 9800pro kortet mitt

og begynner og pipe som f... osv.

 

jeg har en chieftec 340w psu, har bestilt en antec 480w som kommer til uka.

Jeg har ikke sendt tilbake brikken grunnet 10 dagers returrett, håper psuen kommer før det så jeg får sjekka =)

 

Etter å ha nappa ut ALT som ikke trengs (cd-brenner, dvd-brenner, dvd, hd osv.)

fikk jeg boota helt fint med 2-2-2-6/216mhz :)

Endret av [-ten-]
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...