bcorny Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Hva slags hovedkort til P4 bør jeg satse på? Støtte for SDRAM, DDR eller RDRAM? Er det mye å vinne på ytelse i forhold til pris? Et lite tilleggspunkt er at jeg har tenkt å bruke kortet i en "server"... Lenke til kommentar
JSS Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Ikke kjøp SD-RAM den er for treig, du kan kjøpe DDR-RAM, MEn RD-RAM er det beste den koster ikke så mye mer enn DDR-ram heller. Eks: Rambus PC800 512MB RIMM ORIGINAL - 184-P I820/840/850 400MHz, 2stk 256MB 50-99 2,095,- 1,938,- Lenke til kommentar
Yoda Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Hvis du skal sette opp en server er prosessoren som oftest ikke flaskehalsen. P4 prosessorer i en server er å ta litt i (regner med at det ikke er et veldig krevende serveroppsett du skal ha). Ville faktisk ha vurdert PIII og et HK som støtter dual. Har ikke sett så på hva prisforskjellen vil utgjøre. Sats på hurtige disker i et fornuftig RAID oppsett. P4 HK: Hovedkortet du er ute etter må kunne levere stabilitet. Jeg ville her ha satset på HK med Intel chipset. Asus, Abit (de kjente HK leverandørene) leverer alle gode hovedkort rundt 2000 kroner. Asus P4B266 kommer i en RAID versjon som ser bra ut med tanke på at P4B266 uten RAID har vist seg å være et stabilt hovedkort. Vi snakker her om DDR RAM Uansett hva du velger så sørg for at disk-oppsettet er optimalt. Yoda Lenke til kommentar
bcorny Skrevet 9. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2002 Hva slags type disker bør jeg satse på? Holder IDE eller bør jeg bruke SCSI? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå