LocoRoco Skrevet 16. september 2022 Del Skrevet 16. september 2022 (endret) Hei! en kompis av meg har skiftet registerreim på sin Audi. Men etter skiftet så starter bilen, men den klarer ikke holde i gang på tomgang. noen som har peiling på det? Endret 16. september 2022 av LocoRoco Lenke til kommentar
Musefella Skrevet 16. september 2022 Del Skrevet 16. september 2022 Byttet registerreim på en 1.9 tdi touran for mange år siden og da fikk jeg ikke festet røret til intercooleren tilstrekkelig, fikk da nøyaktig de samme symptomene du beskriver her. Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 16. september 2022 Del Skrevet 16. september 2022 Kan være at han har bommet litt på merkene så veiv&kamaksel ikke er rett i forhold til hverandre. Dette kan i verste fall bøye ventilene og forårsake et større motorhavari. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 16. september 2022 Del Skrevet 16. september 2022 Har sikkert bommet med reima. Mulig at veiv eller kam har flyttet på seg under montering av ny reim. Bør være bombesikker før man skrur det sammen igjen. Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 16. september 2022 Del Skrevet 16. september 2022 For sent nå, men det finnes vel låseverktøy til denne jobben til denne motoren? Det brukte jeg da jeg byttet regreim for en tid tilbake på en 1.9tdi og hadde da ingen problemer etter jobben. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 16. september 2022 Del Skrevet 16. september 2022 Cocola skrev (6 minutter siden): For sent nå, men det finnes vel låseverktøy til denne jobben til denne motoren? Det brukte jeg da jeg byttet regreim for en tid tilbake på en 1.9tdi og hadde da ingen problemer etter jobben. Tipper Registerreim, verktøy til Audi A4 Årsmodell 1998* fra bildeler.no kunne ha gjort jobben. *Foretok bare et kjapt søk, ser ut til å være riktig men går ikke god for at det stemmer. LocoRoco skrev (13 timer siden): kompis av meg har skiftet registerreim på sin Audi. Men etter skiftet så starter bilen, men den klarer ikke Ble det brukt verktøy (tilpasset motoren) for skifte av regreim? Ingen ulyder/nye lyder fra motoren? Ikke noe annet som ble gjort samtidig? Antar vannpumpe ble skiftet? Eksosrøyken har normal farge/ikke synlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå