stekstek96 Skrevet 16. september 2022 Del Skrevet 16. september 2022 Hei, lurer på noe angående kredittkort. La oss si at man skaffer 5 kredittkort med lånebegrensning på 100 000 hver. Man overfører så alle pengene over på starten av måneden til en høyrente-konto i en annen bank og får renter på pengene der. Etter litt over en måned betaler man e-fakturaene og tar pengene ut av høyrentekontoene. Over et år blir det rundt 10 500 kroner i gratis renteinntekter på 2,1% rente uten å betale en krone i renter til bankene for å låne pengene. Det er en avkastning på rundt 200 kroner for hver overføring man gjør frem og tilbake. Er det noe jeg overser i denne schemen? Er veldig finansielt disiplinert og setter av 30 000 på sparekonto/indeksfond hver måned i en alder av 26 grunnet fulltidsjobb pluss side-inntekter, så å glemme betalinger osv vil ikke være en faktor. Har brukt kredittkort for bonus-poeng og har alltid betalt tilbake i tide uten at renter har påløpt. Takker for svar, er en morsom Kramer-scheme jeg har hatt litt i hodet som jeg ville lufte. Lenke til kommentar
jeey Skrevet 16. september 2022 Del Skrevet 16. september 2022 (endret) Uttak og overføring fra kredittkort pådrar som regel rente fra dag 1. (det er kjøp i butikk og nett som hovedsakelig har rentefri 30dager) Endret 16. september 2022 av jeey 3 Lenke til kommentar
stekstek96 Skrevet 16. september 2022 Forfatter Del Skrevet 16. september 2022 46 minutes ago, jeey said: Uttak og overføring fra kredittkort pådrar som regel rente fra dag 1. (det er kjøp i butikk og nett som hovedsakelig har rentefri 30dager) Makes sense. Gjør mye innkjøp for min ENK, så får i det minste utnyttet noen titusner rentefritt i måneden. En overførings-scheme uten renter ville nok vært alt for lett å utnytte hehe Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16. september 2022 Del Skrevet 16. september 2022 There ain't no such thing as a free lunch Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 16. september 2022 Del Skrevet 16. september 2022 Salvesen. skrev (27 minutter siden): There ain't no such thing as a free lunch Ikke over tid. Men Vipps virket jo på denne måten en stund. Flere vippset frem og tilbake til hverandre i starten fra kredittkort for å få rente på pengene. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 16. september 2022 Del Skrevet 16. september 2022 Og norwegian poeng Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16. september 2022 Del Skrevet 16. september 2022 Nimrad skrev (30 minutter siden): Ikke over tid. Men Vipps virket jo på denne måten en stund. Flere vippset frem og tilbake til hverandre i starten fra kredittkort for å få rente på pengene. Joda, finnes alltid bugs. Men det tettes før en får tjent seg rik, forhåpentligvis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå