Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL avtale - Bluecom vs. Tiscali


Anbefalte innlegg

Jeg og en kompis har startet en underskriftskampanje i bygda vår ang. utbygging av ADSL. Denne har tydeligvis vakt oppsikt hos både Bluecom og Tiscali. I dag ble jeg oppringt av bluecom som sa at hvis jeg leverte inn lista med underskriftene og telefon numrene til intresserte, kunne de skaffe oss gode avtaler på pris når det gjelder ADSL for oss to som driver denne kampanjen (har hørt snakk om fra andre at de har blitt tilbydt gratis 2mbit). Dette var selvsagt såfremt telenor bygde ut for dem.

 

Noen andre hadde tipset tipset Tiscali om kampanjen vår, og de ville ha oss til å selge ADSL abbonement for dem. Hvis vi kunne trappe opp hos dem med ei liste med 100 navn på, skulle de bygge ut sporenstreks.'

 

Nå må jeg jo si at bluecom frister mest, da de selger selv og tilbyr oss gode løsninger. Samtidig så var det snakk om mellom 50 og 70 intresserte også i fra dem. Men Jeg regner også med at Tiscali er mer medgjørlig hvis de får vite at det er flere om lista.

 

Det er ikke akurat snakk om verdens navle, så det kan bli litt vanskelig å skaffe 100 intresserte, men samtidig kan det også være en realitet, hvis vi står på hard nok. Det vi er mest intr. i er at vi skal få adsl til en fornuftig pris SÅ FORT SOM OVER HODET MULIG, helst i går! :)

 

Men gratis 2mbit frister jo! :D

 

Er det noen her som har erfaringer fra disse leverandørene og kan gi meg et tips om hva jeg bør gjøre / gå for?

 

-John-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen her som har erfaringer fra disse leverandørene og kan gi meg et tips om hva jeg bør gjøre / gå for?

Bluecom er hvertfall veldig fleksible og har en lite byråkratisk organisasjon, forskjellen på 50 - 70 og opp til 100 er ganske mye med mindre denne plassen er større enn jeg får inntrykk av.

Og navn, sikker på at du ikke må skaffe bindene forhåndsbestillinger?

Det er noe veldig mye vanskeligere enn ei ikke bindene liste.

Endret av agvg
Lenke til kommentar

Definitivt Bluecom

 

Flere jeg kjenner + mange har problemer med Tiscali

 

Tiscali - Stor organisasjon - Mye Bullshit - Sugen support (regn med mange tellerskritt for å heltatt komme i gjennom på telefon)

 

Faktureringsrutinene deres var helt bak mål før, men er vel bedre nå som de har satt ut denne biten til Lindorff

Lenke til kommentar

jau, det er definitift bluecom som frister mest. Har hørt nesten bare positivt om dem også.

 

Men sentralen vår er definitift ikke planlagt utbygd fra telenor sin synsvinkel, såfremt vi ikke viser til en liste med 70-80 navn med intereserte på. Det var værtfall dette som slo igjenom for nabostrøket. Det vi driver med nå er å kartlegge intereserte, ikke noen bindende liste. Men rent økonomisk ser jeg for meg at telenor klarer seg med f.eks 20 kjøpere, da firstmile krevde det en gang i tiden for å dra det hele rundt økonimisk. Uansett så ser det bra ut når det gjelder å få 70 intr. men jeg kan jo ikke garantere at aller kjøper! Hvor mye vekt telenor legger på dette, vet jeg ikke. Men samtidig er det mesteparten av dem som har skrevet under som virker som om de vil kjøpe hvis de får muligheten. Er faktisk bare 2 av hittil 43 hustander vi har vært innom som definitift ikke skulle ha. Grunnen var at de ikke hadde pc, så den skjønner jeg godt :D

 

Håper i det lengste!

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar
Jeg og en kompis har startet en underskriftskampanje i bygda vår ang. utbygging av ADSL. Denne har tydeligvis vakt oppsikt hos både Bluecom og Tiscali. I dag ble jeg oppringt av bluecom som sa at hvis jeg leverte inn lista med underskriftene og telefon numrene til intresserte, kunne de skaffe oss gode avtaler på pris når det gjelder ADSL for oss to som driver denne kampanjen (har hørt snakk om fra andre at de har blitt tilbydt gratis 2mbit). Dette var selvsagt såfremt telenor bygde ut for dem.

 

Noen andre hadde tipset tipset Tiscali om kampanjen vår, og de ville ha oss til å selge ADSL abbonement for dem. Hvis vi kunne trappe opp hos dem med ei liste med 100 navn på, skulle de bygge ut sporenstreks.'

 

Nå må jeg jo si at bluecom frister mest, da de selger selv og tilbyr oss gode løsninger. Samtidig så var det snakk om mellom 50 og 70 intresserte også i fra dem. Men Jeg regner også med at Tiscali er mer medgjørlig hvis de får vite at det er flere om lista.

 

Det er ikke akurat snakk om verdens navle, så det kan bli litt vanskelig å skaffe 100 intresserte, men samtidig kan det også være en realitet, hvis vi står på hard nok. Det vi er mest intr. i er at vi skal få adsl til en fornuftig pris SÅ FORT SOM OVER HODET MULIG, helst i går! :)

 

Men gratis 2mbit frister jo! :D

 

Er det noen her som har erfaringer fra disse leverandørene og kan gi meg et tips om hva jeg bør gjøre / gå for?

 

-John-

Når jeg i mine yngre dager jobbet for UPC så fikk vi 600kr i provisjon per linje vi solgte og jeg tviler på at hverken bluecom eller tiscali betaler mindre provisjon til sine selgere!

Det vil si at hadde du jobbet for en av de overnevnte selskapene så hadde du fått en lødd på ca 45000-60000kr :dribble:

Så da synes jeg at 1 gratis 2mbit linje er litt fattigslig :angry:

Lenke til kommentar

herre gud! Nå har jeg lett i en halvtime etter en "passende mailadresse" for å sende telenor et lite hint om denne kampanjen vår / evt få noe tips om hvor i all verden jeg skal sende den hen, MEN NEEEI da!

 

Det latterlige er at han i bluecom kunne hjelpe meg med å finne adressen jeg kunne sende til. Enn å bli tvunget til å måtte gå til en konkurrent for å få skikkelig kontakt med dem!

 

Nå er jeg så forbandet at det kanskje er like greit at jeg ikke får kontakt med dem akurat nå, da hadde nok sjansene for adsl på sandvollan minsket betraktelig! :D

 

uansett hva jeg trykker på blir jeg enten henvist til FAQ'en deres, denne er jo ikke til stor hjelp. Eller til IRC-supporten, som "midlertidig er ute av drift grunnet en teknisk feil" !!!!! FORBANDET. Logga meg på denne serveren deres med mirc istedet for den web-baserte jallaen, og "systemet" fungerte utmerket det, men de hadde ****** meg ikke noen der som satt support! Var vel ingen som gadd tenker jeg. De har i alle fall hatt det på kveldstid før.

 

 

at det går ann å være så microsoft som telenor er, skal jaggu mye til!

Lenke til kommentar
Når jeg i mine yngre dager jobbet for UPC så fikk vi 600kr i provisjon per linje vi solgte og jeg tviler på at hverken bluecom eller tiscali betaler mindre provisjon til sine selgere!

Det vil si at hadde du jobbet for en av de overnevnte selskapene så hadde du fått en lødd på ca 45000-60000kr :dribble:

Så da synes jeg at 1 gratis 2mbit linje er litt fattigslig :angry:

joda. Men dette er bare noe jeg har hørt. En komis fikk gratis fast-ip ved bare å verve EN kunde, så fåglarna vet hva de kan finne på. Men jeg blir som sagt überhappy bare vi får muligheten! har egentlig ikke så mye annet å finne på uansett, så hvorfor ikke prøve å gjøre det beste utav det!?

 

uansett så er det snakk om 2 gratis linjer, da vi er 2 om dette prosjektet, men ja jeg skjønner poenget ditt!

 

Og bluecom er definitift mye mer brukervennlig og behjelpelig enn telenor er!

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar
Men rent økonomisk ser jeg for meg at telenor klarer seg med f.eks 20 kjøpere, da firstmile krevde det en gang i tiden for å dra det hele rundt økonimisk. Uansett så ser det bra ut når det gjelder å få 70 intr. men jeg kan jo ikke garantere at aller kjøper! Hvor mye vekt telenor legger på dette, vet jeg ikke.

Jara som er de som bygger ut krever langt flere enn 20, de må få betalt skal de prioritere sentraler med under 200 potensielle kunder .

Jeg er i dialog med dem om kundeinitertutbygging på småsentralene her i området så de er og prat til, drive og mase på Online ADSL eller 05000 kan du spare deg fordi det er som og snakke med en stein.

Hva med og snakke med kommunen? Kanskje de er interesert i og stille opp som garantist for en kundeinitiertutbygging?

 

 

 

Her finer du info om kundeinitiertutbygging

Lenke til kommentar
Men rent økonomisk ser jeg for meg at telenor klarer seg med f.eks 20 kjøpere, da firstmile krevde det en gang i tiden for å dra det hele rundt økonimisk. Uansett så ser det bra ut når det gjelder å få 70 intr. men jeg kan jo ikke garantere at aller kjøper! Hvor mye vekt telenor legger på dette, vet jeg ikke.

Jara som er de som bygger ut krever langt flere enn 20, de må få betalt skal de prioritere sentraler med under 200 potensielle kunder .

Jeg er i dialog med dem om kundeinitertutbygging på småsentralene her i området så de er og prat til, drive og mase på Online ADSL eller 05000 kan du spare deg fordi det er som og snakke med en stein.

Hva med og snakke med kommunen? Kanskje de er interesert i og stille opp som garantist for en kundeinitiertutbygging?

 

 

 

Her finer du info om kundeinitiertutbygging

kommunen har jeg snakket med og de påstår at de har gjort alt de kan... MY ASS.

Lenke til kommentar

Jeg ville definitivt ha satset på Bluecom. Meget bra... :)

 

Men så må vi heller ikke glemme at Bluecom nå skal starte å bygge sitt eget nett i Norge. Så dette kan vel være interessant for dem å gjøre.

 

Vi fikk ADSL/SHDSL tilbud i min kommune i mai (2003), og det var ikke den store pågangen akkurat da.

 

Men nå har det den siste tiden kommet mange flere brukere på ADSL-tilkoblingene i kommunen. Veldig mange personer som jeg ville ha sett på som uinteresserte i ADSL har fått ADSL.

 

Så, om folk kanskje kan se på ADSL som unødvendig nå er det alltid noen etternølere som bestiller litt senere... :roll:

 

Bluecom og Online ADSL er eneste tilbyderne i kommunen min forøverig.

Personlig har jeg Bluecom...

 

Og det av to grunner: Jeg ikke ville måtte koble opp mot internett (PPPoE) og jeg ville ikke ha begrensning.

 

Lykke til videre! :)

Lenke til kommentar

Nemelig, jeg og en anne venn av meg gjore det samme. Vi fikk et konkret tilbud av Bluecom om å samle 100 underskrifter. Vi gjorde det, og sende det inn til Blucom.

 

Det vi fikk til svar var at de var fortsatt usikker om å bygge ut sentralen. Det sto kansje at de skulle bygge det ut i Q4 2004. Jeg ringte til Bluecom å sa at de stinket skikkelig FJERT. Da mente de at Telenor kom til å være først ute med ADSL før Blucom.

 

Så prosjekte endret seg og vi sende listen med 100 underskrifter til Telenor.

 

 

Får se hvordan det går videre???

Lenke til kommentar

Det viser seg at kommunen har lagt inn et eget lite budsjett for utbygging av adsl, så da stiller vi kanskje sterkere.

 

Skal prøve å få et møte med telenor. Svaret vi fikk fra Jara var at de tok selve utbyggingen i praksis, men det var telenor som satt på stolpen og bestemte alt.

Lenke til kommentar
Da mente de at Telenor kom til å være først ute med ADSL før Blucom.

Bygger Telenor ut så har jo også Bluecom dekning helt automatisk.

Det er Telenor Networks som bygger ut og de kaller deg Jara utad mot kunder/ISP-er, og det er de som avgjør om noe skal bygges ut med mindre Bluecom ville bygget ut på egenhånd.

Lenke til kommentar
Skal prøve å få et møte med telenor. Svaret vi fikk fra Jara var at de tok selve utbyggingen i praksis, men det var telenor som satt på stolpen og bestemte alt.

Lite poeng i og møte dem med mindre du har bankgarantien i ryggen fra kommunen, har sentralen fiber må garantien være på 80000,-, hvor mye av den som må utbetales avgjøres av antallet kunder etter ett års drift.

Jara er jo bare salgsnavnet til Telenor Networks.

Lenke til kommentar
Skal prøve å få et møte med telenor. Svaret vi fikk fra Jara var at de tok selve utbyggingen i praksis, men det var telenor som satt på stolpen og bestemte alt.

Lite poeng i og møte dem med mindre du har bankgarantien i ryggen fra kommunen, har sentralen fiber må garantien være på 80000,-, hvor mye av den som må utbetales avgjøres av antallet kunder etter ett års drift.

Jara er jo bare salgsnavnet til Telenor Networks.

javell? hva gjør jeg da? Is there any hope at all?? :p

 

er ikke sikker på om sentralen har innlagt fiber, men jeg har hørt at sandvollan hadde den første sentralen i inderøy kommune som ble "digitalisert" ... whatsoever that means.

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar
javell? hva gjør jeg da? Is there any hope at all?? :p

Selvsagt er det håp, arranger heller et møte med kommunen og snakk med lokale folk som sitter f.eks i kommunestyret, ta gjerne og snakk med alle partiene i kommunen som er representert i kommunestyret. i og med kommunen kan stable på beina penger eller koordinere prosjektet.

Snakk med næringslivet og se om du får de med på og jobbe for saken, slikt er ofte bra skyts mot kommunene.

Ta kontakt med Jara og hør om du kan få opplyst om det er fiber og hvor mange potensielle linjer det er og hvor mange interesenter de har på den aktuelle sentralen, dette er det første punktet du bør gjøre.

Er det fiber er det hvertfall håp, uten blir jobben tøffere.

Hvis du ikke har sentralnavnet ta kontakt på PM med et telefonnummer så kan jeg sjekke dette i kapaks, det er mye lettere og få svar vet du internkoden på sentralen.

Endret av agvg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...