Gangstersparadise Skrevet 15. september 2022 Del Skrevet 15. september 2022 Hei! Kjøpte nylig en maskin på outlet fra Elkjøp til ca. 15 000 kr. Det viste seg imidlertid at de hadde sendt meg feil maskin, en vesentlig billigere og eldre modell som lignet på den jeg egentlig hadde kjøpt. Denne maskinen ble etter treg kundeservide omsider sendt i retur etter en uke. Elkjøp beklaget seg med at en annen kunde hadde levert de feil PC i første omgang, og at dette var grunnen til at jeg også fikk maskin av dem. Ok, mennesklig svikt er lov, men de kunne jo tatt seg bryet med å sjekke at de sendte riktig modell i første omgang! Fikk heller ingen tilbud om å få maskinen jeg egentlig skulle ha, og at retur av penger kunne først leveres når de hadde motatt den gamle maskinen. Uansett måtte jeg ha en maskin til arbeid, og kjøpte meg en tilsvarende modell. 2,5 uker senere er jeg fortsatt 15 000kr fattigere, noe som har begynt å påvirke meg økonomisk for denne måneden. Kundeservice hevder det tar 2-3 uker å behandle en retur. Jeg mener dette er ganske lenge når de ikke engang kan tilby et alternativ, og for en feil de har gjort. Noen som vet hvor lang tid man har på å tilbakebetale pengene? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 15. september 2022 Del Skrevet 15. september 2022 Nå kan det jo være at posten bidrar til at dette tar lengre tid, å at det er flere som ønsker retur hjelper nok ikke på behandlingstiden. 2-3 uker er nok ikke uvanlig, men i det øvre skiktet. Hadde du selv fraktet maskinen til en lokal elkjøp hadde du nok fått tilbake pengene iløpet av en ukes tid Lenke til kommentar
Gangstersparadise Skrevet 15. september 2022 Forfatter Del Skrevet 15. september 2022 xClaymanx skrev (1 time siden): Nå kan det jo være at posten bidrar til at dette tar lengre tid, å at det er flere som ønsker retur hjelper nok ikke på behandlingstiden. 2-3 uker er nok ikke uvanlig, men i det øvre skiktet. Hadde du selv fraktet maskinen til en lokal elkjøp hadde du nok fått tilbake pengene iløpet av en ukes tid Spurte om jeg kunne levere den inn, men fikk beskjed om det ikke var mulig. Kan ikke levere lokalt siden det er en annen maskin enn hva jeg har fått på kvitteringen, og at jeg da ikke kan "bevise" at det er riktig maskin. Lenke til kommentar
Ephrus Skrevet 15. september 2022 Del Skrevet 15. september 2022 (endret) Gangstersparadise skrev (1 time siden): Spurte om jeg kunne levere den inn, men fikk beskjed om det ikke var mulig. Kan ikke levere lokalt siden det er en annen maskin enn hva jeg har fått på kvitteringen, og at jeg da ikke kan "bevise" at det er riktig maskin. Har vert i lignende situasjon tidligere. Og da tok lokale butikken i mot feil vare og ny ble tilsendt etter noen uker. Bare ring inn til kundestøtte og be om å få til en løsning. Og den lokale elkjøp butikken kan hjelpe å få sendt inn feil vare til hovedlageret. Hvis de ikke kan hjelpe deg, så skal du spørre om å få snakke med noen som sitter høre opp i systemet, gjerne dem sin leder Endret 15. september 2022 av Ephrus 1 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 16. september 2022 Del Skrevet 16. september 2022 Gangstersparadise skrev (15 timer siden): Spurte om jeg kunne levere den inn, men fikk beskjed om det ikke var mulig. Kan ikke levere lokalt siden det er en annen maskin enn hva jeg har fått på kvitteringen, og at jeg da ikke kan "bevise" at det er riktig maskin. Du har jo snakket med butikken enten via chat eller epost vil jeg tro. Så d har jo beviset på din side. Enig med Ephrus, ta det videre og be Elkjøp fikse problemet de startet i utgangspunktet. Det er ikke du som kunde som skal lide av dette. 1 Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 16. september 2022 Del Skrevet 16. september 2022 Du kan sende en kortreklamasjon til banken din muligens? 1 Lenke til kommentar
Gangstersparadise Skrevet 16. september 2022 Forfatter Del Skrevet 16. september 2022 Fikk kontakt med de på tlf, og beskjeden var beklagelse med at pengene sannsynligvis med feil ble sendt til tidligere eier som hadde levert inn pcen. Pengene skulle jeg få tilbake innen neste uke. Skjønner ikke helt hvordan dette er mulig, og om det er et billig forsøk på å sno seg unna at de har glemt å skrive retur. Uansett tar jeg kontakt høyere opp som dere sier, for nå er det jo komisk!😅 Blir siste outlet pcen min, da det ikke er verdt dette rabalderet for en tusenlapp. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 3. oktober 2022 Del Skrevet 3. oktober 2022 On 9/17/2022 at 12:06 AM, Gangstersparadise said: Uansett tar jeg kontakt høyere opp som dere sier, for nå er det jo komisk! Hvordan gikk dette til slutt (hvis det er slutt)? Lenke til kommentar
Gangstersparadise Skrevet 4. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2022 BearCat skrev (På 3.10.2022 den 15.28): Hvordan gikk dette til slutt (hvis det er slutt)? Fikk ikke pengene tilbake som lovet den uken de sa. Når jeg spurte på mail fikk jeg bare svar tilbake "pengene er sendt" uten noen videre kommentarer. Ventet da egentlig med vilje til det hadde passert 1mnd fra de hadde motatt den første maskinen jeg sendte i retur, og ringte kundeservice og beskrev situasjonen på nytt. Jeg hadde sett meg lei og måtte dessverre ta saken videre til forbrukerrådet med vedlagt dokumentasjon og mailer. Denne gangen fikk jeg tak i en trivelig kunderådgiver som lovet å fikse dette asap. 2 dager senere var pengene på konto. Hun hjalp meg også med å legge inn en klage på butikken. Om det hjelper er jeg usikker på, men var fint at noen endelig tok tak i saken. Bare dumt det var trusler som måtte til... 1 1 Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 4. oktober 2022 Del Skrevet 4. oktober 2022 52 minutes ago, Gangstersparadise said: Fikk ikke pengene tilbake som lovet den uken de sa. Når jeg spurte på mail fikk jeg bare svar tilbake "pengene er sendt" uten noen videre kommentarer. Ventet da egentlig med vilje til det hadde passert 1mnd fra de hadde motatt den første maskinen jeg sendte i retur, og ringte kundeservice og beskrev situasjonen på nytt. Jeg hadde sett meg lei og måtte dessverre ta saken videre til forbrukerrådet med vedlagt dokumentasjon og mailer. Denne gangen fikk jeg tak i en trivelig kunderådgiver som lovet å fikse dette asap. 2 dager senere var pengene på konto. Hun hjalp meg også med å legge inn en klage på butikken. Om det hjelper er jeg usikker på, men var fint at noen endelig tok tak i saken. Bare dumt det var trusler som måtte til... Typisk Elkjøp... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå