StillSmiling Skrevet 15. september 2022 Del Skrevet 15. september 2022 Jeg har blitt forespurt om å holde et kurs, men bestiller av kurset kan kun betale meg dersom jeg har et organisasjonsnummer. Det er ikke ofte jeg kommer til å holde slike kurs, men det kommer selvfølgelig an på etterspørselen. Så langt har jeg hatt holdt ett kurs og da ble det til at en som inviterte meg til å holde kurs på hennes arbeidsplass, betalte meg av egen lomme. Er enkeltmannsforetak noe? Blir under 50.000 i året, kanskje så lite som 10.000. Noen som har innspill og har vært bort i lignende situasjoner? Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 15. september 2022 Del Skrevet 15. september 2022 Enkeltpersonsforetak er enkelt og opprette og relativt lite styr. Kan være litt å lære, dog. Men finnes også tjenester som lar deg fakturere som privatperson. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. september 2022 Del Skrevet 26. september 2022 Koster ingenting og registrere ett enkeltpersonforetak så det bør du gjøre, med lav omsetning er det ikke rare kravene utover at du oppgir inntektene på selvangivelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå