tigerdyr Skrevet 17. september 2022 Del Skrevet 17. september 2022 On 9/15/2022 at 10:09 PM, aklla said: Er det vanskelig å se for seg at en jobb der man ikke er avhengig av Youtube eksisterer? Om vi snakker kontorjobb? Ja. I min første jobb tilbake på 90-tallet, hadde hver kontorplass en bokreol i halv størrelse fyldt med bøker om programmering og algoritmer. Ingen har det i dag, for det er kjappere å finne eksempler på nettet, herunder youtube, og der er forhåbentlig ingen som har problemer med å forstå at man som resultat derav er langt mer produktiv i dag enn den gangen. Selv de som bare sitter og leker i excel og powerpoint er garantert mer produktive når de kan ty til youtube og liknende for å se hvordan de skal gjøre en eller annen ting. Når det gjelder folkene som lager disse sikkerhetspolicies har jeg enda til gode å møte en som faktisk har kompentanse innen sikkerhet. En klassiker er den der "du må endre passord hver 1-3 måned." Blant sikkerhetseksperter har der lenge vært bred enighet om at en slik regel istedet har en negativ innvirkning på sikkerheten; passordene ble mer forutsigbare med et tall på slutten som bare øker hver gang og de ansatte ble nødt å skrive ned aktuelle passord, ofte på gullapper, gjemt under tastaturet, i lommeboken eller sendt til seg selv til sin privatmail. 6 Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 17. september 2022 Del Skrevet 17. september 2022 (endret) Jobb PC er oftest satt opp med online til bedriftens intranett osv. Jobb PC er ikke ment å erstatte egen PC med fri bruk til hva man vil. Firmaets ledelse er jo rett part om man har ett velbegrunnet innspill om å åpne opp for annen bruk. Endret 17. september 2022 av plankeby Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. september 2022 Del Skrevet 17. september 2022 (endret) tigerdyr skrev (6 timer siden): Om vi snakker kontorjobb? Ja. Snakker om jobb. TS har ikke spesifisert mer enn jobb. Om det er kontorjobb eller ikke vites ikke.. Men trenger f.eks personen som behandler klager på NAV-personell youtube for å utføre sitt yrke? Eller de som sitter i resepsjonen på kontorbygget? Telefonsupport hos Telenor(de følger kun script)? Selv jobber jeg med IT, og det er kanskje 1-2 ganger i året youtube hjelper meg.. Endret 17. september 2022 av aklla Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 18. september 2022 Forfatter Del Skrevet 18. september 2022 Dette er et ganske stort firma, å alle nettsider er låst for alle. Men har fungert for mitt skift i hallen vi jobber i. Vi er 3 stk som rullerer på jobben. Så er bestandig 1 person som har pause. Så brukes ikke under arbeid. Vi har og tv med alle kanaler. Pratet med IT, og kommer ikke til å bi låst opp for oss. Så blir nokk mobilbruk ja. Lenke til kommentar
Nuttin Skrevet 16. november 2022 Del Skrevet 16. november 2022 Om du ikke jobber som surfer, så respekter arbeidsgiver sine regler for bruk av data i jobben som du er ansatt til å gjøre og kun det i arbeidstiden som varer fra du kommer inn porten til du går ut av porten ved arbeidsdagens slutt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå