Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Blir jeg hacket?


Anbefalte innlegg

Etter reinstallasjon av os + div får jeg plutselig et ras av meldinger fra Norton Personal Firewall:

 

High Risk

A remote system is attempting to access your computer

Date:

Protocol: TCP (Inbound)

Remote Address: 213.54.142.213 : 58526

 

 

Jeg har null peiling på dette, og det kan derfor like gjerne være et program eller noe som er avhengig av at jeg tillater denne handlingen, men nå er jeg i det paranoide hjørnet.

 

Uansett om jeg haker av for "always use this action" og trykker på "Block (recommended)" så popper denne samme meldingen opp to sekunder etterpå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Norton gjør bare jobben sin. Dersom du ikke vil ha beskjed om dette på skjermen hele tiden, kan du endre på oppsettet for varsling.

 

Det foregår ganske mye portscanning av IP-adresser på nettet. Ikke helt det samme som hacking, eller....?

 

Aha jo det er så, men er det noen mulighet for å finne ut hvor dette kommer fra? Evt hvilket program som maser? Jeg er klar over at det foregår en hel del portscanning rundtomkring, men denne vil bare ikke gi seg....jeg får konstant samme melding ang samme ip.

 

Takk for svar uansett :)

Lenke til kommentar
Hvis jeg ikke tar helt feil, kan du stille inn hvor mye info du vil når det gjelder forsøk på "innbrudd"....

Hvis du stiller den på kun alvorlige, så skal du slippe alle de boksene...

Hvis jeg ikke husker feil.....

Jovisst, men denne er altså av typen "high risk", og det er den samme boksen hele tiden, med denne samme ip-adressen oppgitt som "remote address"

Lenke til kommentar

er ikke så rart, er vel bare en eller annen worm eller en tilfeldig nysgjerrigper som sveipet over din IP.

 

be den la være å melde slikt hver gang.

 

du har heller (selvsagt) ingen mulighet for å se hvilket program *på den andre maskine som prøver å ta seg inn* som gjør dette.

 

ellers: det er interessant å se hvilken port den prøvde å kontakte deg på. porten står som regel etter kolon etter ip.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...