JanOveS Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Etter reinstallasjon av os + div får jeg plutselig et ras av meldinger fra Norton Personal Firewall: High Risk A remote system is attempting to access your computer Date: Protocol: TCP (Inbound) Remote Address: 213.54.142.213 : 58526 Jeg har null peiling på dette, og det kan derfor like gjerne være et program eller noe som er avhengig av at jeg tillater denne handlingen, men nå er jeg i det paranoide hjørnet. Uansett om jeg haker av for "always use this action" og trykker på "Block (recommended)" så popper denne samme meldingen opp to sekunder etterpå. Lenke til kommentar
Sorce Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 neida ikke noe farlig.. norton stoppa det jo.. Lenke til kommentar
JanOveS Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 Takk for et informativt innlegg Hvorfor gidder du? Litt av poenget er jo at jeg ikke får fjernet dialogboksen da den popper opp hele tiden uansett... Lenke til kommentar
benz Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Norton gjør bare jobben sin. Dersom du ikke vil ha beskjed om dette på skjermen hele tiden, kan du endre på oppsettet for varsling. Det foregår ganske mye portscanning av IP-adresser på nettet. Ikke helt det samme som hacking, eller....? Lenke til kommentar
Fjart Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Hvis jeg ikke tar helt feil, kan du stille inn hvor mye info du vil når det gjelder forsøk på "innbrudd".... Hvis du stiller den på kun alvorlige, så skal du slippe alle de boksene... Hvis jeg ikke husker feil..... Lenke til kommentar
JanOveS Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 Norton gjør bare jobben sin. Dersom du ikke vil ha beskjed om dette på skjermen hele tiden, kan du endre på oppsettet for varsling. Det foregår ganske mye portscanning av IP-adresser på nettet. Ikke helt det samme som hacking, eller....? Aha jo det er så, men er det noen mulighet for å finne ut hvor dette kommer fra? Evt hvilket program som maser? Jeg er klar over at det foregår en hel del portscanning rundtomkring, men denne vil bare ikke gi seg....jeg får konstant samme melding ang samme ip. Takk for svar uansett Lenke til kommentar
JanOveS Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 Hvis jeg ikke tar helt feil, kan du stille inn hvor mye info du vil når det gjelder forsøk på "innbrudd"....Hvis du stiller den på kun alvorlige, så skal du slippe alle de boksene... Hvis jeg ikke husker feil..... Jovisst, men denne er altså av typen "high risk", og det er den samme boksen hele tiden, med denne samme ip-adressen oppgitt som "remote address" Lenke til kommentar
Fjart Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Har du sjekket med Ad-Aware eller Spybot at du ikke har et spionprogram på pc'n som noen vil ha kontakt med...??? Lenke til kommentar
Fjart Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Har du sjekket med Ad-Aware eller Spybot at du ikke har et spionprogram på pc'n som noen vil ha kontakt med...??? Lenke til kommentar
JanOveS Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 Har du sjekket med Ad-Aware eller Spybot at du ikke har et spionprogram på pc'n som noen vil ha kontakt med...??? Sjekket det nå nettop, men hverken AdAware eller Spybot finner noe som helst...rare greier... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 er ikke så rart, er vel bare en eller annen worm eller en tilfeldig nysgjerrigper som sveipet over din IP. be den la være å melde slikt hver gang. du har heller (selvsagt) ingen mulighet for å se hvilket program *på den andre maskine som prøver å ta seg inn* som gjør dette. ellers: det er interessant å se hvilken port den prøvde å kontakte deg på. porten står som regel etter kolon etter ip. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 siden det er samme ip hvergang så hvorfor ikke bare blokere den for godt så slipper dudu å få opp alle advarslene. Har du sjekket hvor ipen kommer i fra og at det ikke er din egen? Lenke til kommentar
VincentYa Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 norton firewall har innebygd sånn sak som viser nøyaktig på et kart hvor "angrepet" eller hva det gjelder skjer i fra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå