Chriss1423 Skrevet 13. september 2022 Del Skrevet 13. september 2022 Har en husqvarna sm125s totakt såm hakker veldig ved pådrag men når jeg får den opp i turtall så drar den som fan. Misstenker høyden på nålen men vet ikke. Lurer også på om det er nøye hvilken olje man bruker i bensinen da jeg bare bruker biltemaolje? pluggen er 99% perfekt sjokoladebrun Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 15. september 2022 Del Skrevet 15. september 2022 Oljen i bensinen skal i alle fall ikke ha noen sammenheng med det du beskriver - i alle fall når du ikke får avleiringer eller feil farge på pluggen. Justering/feilsøking av forgasseren kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 16. september 2022 Del Skrevet 16. september 2022 Det må kanskje gjøres en grunninnstilling på forgasseren. Alt ettersom hvor gammel den er, så kan det hende det er like greit å bytte ut hele greia i stedet for å demontere den også har du 50 deler som plutselig ikke er så lett å få sammen igjen på riktig sted. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. september 2022 Del Skrevet 17. september 2022 Forgasserinstillinger på slike forgassere justerer seg ikke av seg selv. Du har mest sansynlig andre problemer. Det som kan skje med forgassere er at noen av dysene tetter seg. De er stort sett ekstremt enkle og ikke vanskelige å demontere og montere igjen. Det som kan gi problemer kan være ting som: Tett eksos etter å ha brukt dårlig olje. Lekkasje i veivhuset. Dårlig kompresjon etter varmeskjæring. Forsøk på å trimme ved å montere "power-filter" eller modifisere luftinntak. Problemer med eksosspjeld. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå