Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hummer H2


Gisle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

litt rart siden mitsubishi Pajero altid vinner Paris-Dakar ...

rart det da ..

 

 

og når ble mitsubishi en bil?

var så sikker på at det var et merke ..

 

er du barnslig i dag TomasK?

jeg mener .. er du barnslig gjenerlt?

vet det er dume spørsmål siden svaret er rett foran oss

 

 

Uansett hva tror dere sjeiker gjør når de kjeder seg?

da tar de en LM002 ut i ørkenen og hopper sand dyner ...

ikke kødd heller

 

og lambo skal vist lage en ny LM002 (rykter)

Lenke til kommentar
litt rart siden mitsubishi Pajero altid vinner Paris-Dakar ...

rart det da ..

 

 

og når ble mitsubishi en bil?

var så sikker på at det var et merke ..

 

Å sammenligne pajero som brukes i dakar med standard bil er helt på trynet, ikke at det er noen dårlig bil på noen som helst måte bare så det er sagt, men de er ikke helt stock de bilene som kjøres i ørkenen. :p

 

Skal vi begynne sånn så finnes det en bil som stort sett parkerer alt på 4hjul når det gjelder framkommelighet i/på snø, eneste som er bedre er vel snøscooter eller skogsmaskin....

Jeg snakker selvfølgelig om Landruisern som gikk i nansens fotspor...

Lenke til kommentar

selvsagt blir det feil ja ..

men faktisk så kjørte det noen med en nesten "stock" BMW X5 og de kom høyt på resultat lista.. (nesten = vet ikke helt hva de hadde gjort med de.. men utsendet messig var den lik)

det var et privat prosjket..

litt imponerende egentlig

 

men men ..

 

Dårlig bilde! hvordan kan de si an Hilux ikke er tøff!

Hilux er den mest imponerende bilen jeg vet om ..

dere har vel sett Top gear da de prøver å drepe en?

ja PRØVER..

de kunne lett klart det på slutten.. men dea ville det ikke blitt gøy

etter en tur i den engelske kanal .. kjørt inn i div trær og bygg

plluss en natt i fyr, bli slått med en "rivings" kule sak

og som finale .. montert på et "mange" egt hus som skulle rives ..

så startet den fortsatt .. og kunne kjøres..

det er imponerende!

 

PS: her er URL til vid klipp ...

http://www.bbc.co.uk/topgear/prog28/hilux_broadband.ram

Merk det er Real media!

 

blah .. forstå den posten den som kan .. bare surr .. men men

Lenke til kommentar

H2 er en skikkelig salgsuksess, men den er ikke laget for norge (eller europa). Størrelsen (mindre enn H1, men stadig diger), hjuloppheng, fjæring, styring og motor er typisk utviklet for amerikanske forhold så når europeisk presse slakter den for å være "blaut", bred, stygg og svær så les hva amerikansk presse sier om bilene som selges her i landet, de får stort sett smekk for å være små, stive, treige og 'ribbet til skinnet'.

Vi må bare innse at våre to markeder (og især skattesystemer) ikke favoriserer de samme modellene. Som terrengbil tror jeg ikke akkurat H2 står tilbake for Suburban/Tahoe (eller Landcrusier) men snø og is er ikke greia, sand, stein og vann er.

 

H2/Sub/Tahoe og Landcrusier er først og fremst bybiler, med funksjonen at de også fungerer i sand eller tracks. H1 er noe helt annet, et arbeidsjern som skal tikke og gå, militære utgaven har visstnok 10 års garanti, og de skal ikke leve livet i garasjen eller car-pooling :cool:

 

At den kan skaffes i sivil kan vi takke guvernør Arnold for, har og hørt de første utgavene ble solgt med fax-maskiner, siden støynivået under høy hastighet gjorde mobiltelefoner ubrukelig. Desverre, med en USA-pris på nivå med en Mercedes S600 er den uoppnåelig for de fleste, H2 derimot topper ut på halvparten (~$55k) av den billigste H1'en (~$110k) og som ikke er så mye mer enn en Suburban (~$40k).

 

Btw, skal du kjøre i ørken så sparer man endel tid på at dekkene kan pumpes opp med en knapp. Svært få (hvertfall det jeg vet) kjører/kjørte i sandørken uten å tappe ned dekka, vi har mange ganger (bortimot hver gang) humpet tilbake til nærmeste bensinstasjon i 80 for å fylle luft. Skal du i steinørken så pumper man gjerne dekkene ekstra (for ikke å knuse/spære dekk mot felger). Man står en stund ved luftpumpa om man er en karavan på 4-8 biler.

 

Btw2, for de som trenger noe som forserer snø, var å kikket på en H1 i statene for noen år siden, der blir jeg opplyst om at den kan utstyres med med tilleggsutstyr som bl.a. snøplog...

Lenke til kommentar
litt rart siden mitsubishi Pajero altid vinner Paris-Dakar ...

rart det da ..

 

 

og når ble mitsubishi en bil?

var så sikker på at det var et merke ..

 

er du barnslig i dag TomasK?

jeg mener .. er du barnslig gjenerlt?

vet det er dume spørsmål siden svaret er rett foran oss

 

 

Uansett hva tror dere sjeiker gjør når de kjeder seg?

da tar de en LM002 ut i ørkenen og hopper sand dyner ...

ikke kødd heller

 

og lambo skal vist lage en ny LM002 (rykter)

Barnslig jeg? Er det jeg som konstant kommer totalt idiotiske utsagn uten å ha et snev av fornuftighet bak det? Du har null erfaring med 99% av kjøretøyene du uttaler deg så bastant om, men du er flink til å lete på internett...

 

"Uansett hva tror dere sjeiker gjør når de kjeder seg?

da tar de en LM002 ut i ørkenen og hopper sand dyner ...

ikke kødd heller"

 

Dette baserer du dine fakta på. Alle "sjeikene" du kjenner som hopper i sanddynene med LM002 fra 1986.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
H2 kan, akkurat som Tahoe, både registreres som lett lastebil, varebil eller personbil, fordi den ligger og vipper på 3T grensen...

 

Her er hvordan vår ferd i en H2 endte ifjor vinter:

HummerH2-003.jpg

EDIT: Denne var godkjent som personbil...

HAHA, var det en dame som kjørte eller :green:

 

Å kjøre fast en hummer er flaut...JÆVLIG flaut

Lenke til kommentar

kjøre fast en hummer er veldig lett. DEn stinker på snøføre, så du ikke da autofil testa den? Pajero og Landcruiser eide den.

 

EDIT: og det kjipe med å sette fast en så stor bil er at ingen normale biler kan taue deg ut igjen. Kejnner noen som kjørte seg fast med suburban, da klarte hverken traktor eller vanlig tauebil jobben. Måtte ha stor jævel :)

Endret av sjefen_
Lenke til kommentar
kjøre fast en hummer er veldig lett. DEn stinker på snøføre, så du ikke da autofil testa den? Pajero og Landcruiser eide den.

 

EDIT: og det kjipe med å sette fast en så stor bil er at ingen normale biler kan taue deg ut igjen. Kejnner noen som kjørte seg fast med suburban, da klarte hverken traktor eller vanlig tauebil jobben. Måtte ha stor jævel :)

Sant nok, men skulle likt å se pajero/landcruiser i krig..., er kanskje litt mer h1 når jet tenker meg om det.. :p

 

Uansett, skal være enig i at den ikke er verdens beste på vinterføre..., problemet er og blir vekta(grovt sett da, er flere ting selvfølgelig..) som med de store amerikanerne

 

Hvor liten traktor er de brukte når de prøvde å trekke ut suburban? Må ha vært veldig liten, kommer kanskjeog litt ann på hvor bra suburban satt fast og.

Tryvann i oslo for noen månder siden, suburban som hadde sunket gjennom snøen med forhjula, expedition prøvde å trekke den ut, veier liksom 1tonn eller litt til for lite :p Morsomt se på, selv om de rykka til litt så rørte ikke subben seg en eneste cm...

 

Traktoren som brøyter derimot, som er av typen du ikke med lastebil en gang vil møte front/front, tok den lett, veier riktig nok litt over 6tonn..Setter traktoren seg fast sliter man litt mer, da er viking utveien...

 

Når vi snakker om å sette seg fast, http://www.saeterauto.no/grafikk/man2.jpg, skal vist nok løfte 75tonn ca 1m bak boggien kan trekke opp alt på hjul, problemet er om den setter seg fast selv...36tonn er det ingen andre som kan trekke ut... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...