Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hummer H2


Gisle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234

Når en Subaru alà Solberg kan hoppe 50/60 meter burde en Hummer - selv i babyversjon - tåle såpass som på bildet over. :)

Endret av Slettet+891234
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

ja, den bør tåle det. ja, så autofil den gangen. de kjørte på snø og og skulle se hvva hummer H2 hva god for.

den klarte ikke å komme seg opp den bakken engang! bakken var middels bratt...

men hummer H1 kommer seg fra overalt! kan blåse ut luften på den eller noe sånt så vis den kjører på sand og sittyer seg fast tar du ut luften og kjører videre.

 

du tar ikke ut luften men litt va den tror jeg.

Endret av chosebakken
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hummer er i utgangspunktet en militærbil...skal jo lastes litt med utstyr, noe du ikke kan gjøre med en landcruiser/andre biler uten at det går utover framkommeligheten.

Ellers skal og H1 tåle landminer(altså millitærversionen) og å bli droppet fra fly, altså tøffere enn Solberg sin impreza som bare skal fly litt framover og lande litt hard....

 

H2 bør vel tåle noe tilsvarende..., har ikke den og fester så den kan heises ut med helikopter om den setter seg fast?

Lenke til kommentar

H2 har ekstremt gode terrengegenskaper, MEN det nytter ikke med å tusle opp en bakke med løssnø, uansett hva slags bil man har. Det trengs fart fart fart da bilen er for tung og sekker ned.

 

Denne bilen er like "ekte" offroader som Landcruiser, begge har separat ramme og ekte 50/50 lavserie. H2 har også sperrer på for- og bakaksel. En H1 hadde heller ikke klart å komme opp der hvis man kjører i gang i bunn, heller ikke Landcruiser, Range Rover eller Land Rover.

Lenke til kommentar

Hummer bilen er lagd til å være både røffe og tøffe. HumWee er den bilen som brukes av det amerikanse miletæret og er lagd spesielt til tøffe terrenger, så den er best der. Hummer H1 er røffere i terreng enn H2, H2 er opprinnelig lagd til å være mer en gatebil med finere utseende enn forgjengeren.

Lenke til kommentar
Ja, så det på Autofil.

Men fin er den :yes:

Nå vil jeg neppe si Autoflau er programmet man skal legge sin ervering av kunskap rundt.

 

Plukk ut HVILKEN som helst bil på over 2 tonn, så skal du se INGEN av de kommer seg opp den bakken hvis man kjører igang slik de gjorde, og spesielt ikke H1. H1 har kraftigere aksler og kraftigere sperrer samt er høyere, men er ikke noe mer spesiell enn det. Reint bortsett fra luftsystemet til felgene da, slik at man kan øke og senke lufttrykket i dekkene mens man kjører (noe som er waist med mindre man kjører mye off/onroad).

 

H2 er en mer sivilisert og vesentlig mindre bil enn H1, men er definitivt ikke produsert for å være noen rein gatebil. Kall det gjerne en kraftig oppjazza versjon av Tahoe (de er basert på samme lest).

 

Åja.. jeg har prøvd begge og vet hva de er gode for. Og de er gode for ekstrem 4x4, men IKKE i norsk bush.

Lenke til kommentar
Ja, så det på Autofil.

Men fin er den  :yes:

Nå vil jeg neppe si Autoflau er programmet man skal legge sin ervering av kunskap rundt.

 

Plukk ut HVILKEN som helst bil på over 2 tonn, så skal du se INGEN av de kommer seg opp den bakken hvis man kjører igang slik de gjorde, og spesielt ikke H1. H1 har kraftigere aksler og kraftigere sperrer samt er høyere, men er ikke noe mer spesiell enn det. Reint bortsett fra luftsystemet til felgene da, slik at man kan øke og senke lufttrykket i dekkene mens man kjører (noe som er waist med mindre man kjører mye off/onroad).

 

H2 er en mer sivilisert og vesentlig mindre bil enn H1, men er definitivt ikke produsert for å være noen rein gatebil. Kall det gjerne en kraftig oppjazza versjon av Tahoe (de er basert på samme lest).

 

Åja.. jeg har prøvd begge og vet hva de er gode for. Og de er gode for ekstrem 4x4, men IKKE i norsk bush.

Jepp

 

En ting til, hvilke andre biler kan du slippe ut av lastefly i fallskjerm? Eller heise ut med helikopter om du står fast... :p

Lenke til kommentar

Tja.. H1 suger nå på godt norsk vinterføre.

De kjører seg jo fast der man kommer helt greit frem med en vanlig militær GW.

 

Og ja, dette er erfaring fra Joint Winter. Hummer var ikke noe tess på vinter, men sikkert uslåelig i terreng som den er bygd for.

 

Og H2 er rett og slett bare stygg.. :no:

Lenke til kommentar
Tja.. H1 suger nå på godt norsk vinterføre.

De kjører seg jo fast der man kommer helt greit frem med en vanlig militær GW.

 

Og ja, dette er erfaring fra Joint Winter. Hummer var ikke noe tess på vinter, men sikkert uslåelig i terreng som den er bygd for.

 

Og H2 er rett og slett bare stygg.. :no:

Er jo det jeg har sagt. Fysikkens lover gjelder for Hummer også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...