Knebba Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Noen er som vet hvordan man lager en ny fil ved hjelp av php? <?php $datefil = date("my"); $fil=fopen("filer/meldinger$datefil.dat", "r"); $oldmld=fread($fil, filesize("filer/meldinger$datefil.dat")); fclose($fil); $fil = fopen ("filer/meldinger$datefil.dat", "w"); fwrite ($fil, " <table class=\"gjestebok\"> <tr> <td align=\"left\"> <a href=\"mailto:$epost\" class=\"inni\"> $navn </a><br> <b>Tid:</b> $date<br> <b>Hjemmeside:</b> <a href=\"$side\">$side</a><br> <b>Favoritt sitat:</b> $sitat<p> <b>Melding:</b><br> $mld </table> <hr color=\"#c0c0c0\" width=\"60%\" height=\"1\" align=\"left\"> $oldmld"); fclose ($fil); ?> noen som heter make_file? hvis dere kommer med linker til manualen så er det veldig greit men er ikke altid jeg skjønner det. gjesteboken skal lage en ny fil for hver måned... det finnes mye mer kode, men det er vel bare dette dere trenger? tusen forhånd takk på (yoda) Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 jeg vet hvordan man lager en ny fil, ja. det ser også ut som om du vet det, siden du bruker fopen med "w". vil du kanskje kjøre et skript en gang i begynnelsen i hver måned? Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 ja.. scriptet lager ny meldingsfil for hver måned. men hvis jeg ikke lager filen selv, kommer feilmeldingen om at det ikke finnes noen fil som har det navnet Lenke til kommentar
???????? Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Pass på at du har skriverettigheter til den mappen der du vil opprette filen, CHMOD. Sjekk også at du ikke har problemer med bacedir SAFE MODE. Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Det er fordi du prøver å lese inn filen først. Gjør slik: if(is_file("filer/meldinger$datefil.dat")){ $fil=fopen("filer/meldinger$datefil.dat", "r"); $oldmld=fread($fil, filesize("filer/meldinger$datefil.dat")); fclose($fil); } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå