Azidops Skrevet 12. september 2022 Del Skrevet 12. september 2022 De siste dagene har jeg opplevd at det kommer forstyrrende streker over skjermbildet, noe som gjør det slitsomt å jobbe på PCen. Når jeg skriver hender det at bokstaver "forsvinner" og dukker opp igjen og disse strekene forflytter seg når man beveger musen. Jeg sliter med å finne ut hva som er årsaken. Jeg har en eldre PC som kanskje er 9-10 år gammel, monitoren ligeså. Er det noen som har forslagt til løsning på problemet? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 13. september 2022 Del Skrevet 13. september 2022 Om mulig tester du med annen skjerm eller tv. Tok opp akkurat samme google maps område som deg uten at jeg får disse strekene over skjemen. Forplanter feilen seg til ny skjern er det maskinen. Men det kan også være skjermkabelen. Lenke til kommentar
Patek Skrevet 13. september 2022 Del Skrevet 13. september 2022 Hjelper vel lite å teste annen skjerm, tv eller kabler når strekene blir med på et screenshot, da kan vi konkludere med at det er PC'n. Vil tro det er GPU eller integrert grafikk som begynner å ta kvelden. Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 13. september 2022 Del Skrevet 13. september 2022 Minne på grafikk-kortet som regel. (Hvis ikke delt minne med PC, men da har man ikke separat grafikk-kort) Defekt kort -> reklamer hvis innen reklamasjonstid på 5 år eller kjøp nytt og bedre. Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 22. september 2022 Del Skrevet 22. september 2022 On 9/13/2022 at 2:21 PM, Rune_says said: Minne på grafikk-kortet som regel. (Hvis ikke delt minne med PC, men da har man ikke separat grafikk-kort) Defekt kort -> reklamer hvis innen reklamasjonstid på 5 år eller kjøp nytt og bedre. For feilsøking kan man også forsøke å underklokke minnet på gpu (om mulig) for å se om problemet forsvinner; ettersom dette er utenfor reklamasjonstid kan det være et greit alternativ til å kaste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå