rikardo Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Heisann! Jeg lurte på om det var noen som visste om et fint norskt billedredigeringsprogram? Evt. et program med norsk oversettelse? Etter endel år bak datan kan jeg ikke huske å ha sett stort mer en Paint i norsk windows... Lenke til kommentar
simenn Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 hvorfor vil du ha en norsk oversettelse? du får kjøpt photoshop på norsk, men da er alt ødelagt og man skjønner ingenting. eksempel: blur=uskarphetslinse. data er engelsk, og alt blir bedre på originalspråket. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 hvorfor vil du ha en norsk oversettelse? du får kjøpt photoshop på norsk, men da er alt ødelagt og man skjønner ingenting. eksempel: blur=uskarphetslinse. data er engelsk, og alt blir bedre på originalspråket. Photoshop på norsk er smerte og påkaller et sterkt ønske om selvmord Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Og 99% av alle tutorials er på engelsk. Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 vel, ikke noe særlig å gå rundt spm med masse bortforklaringer når du ikke vet svaret, trodde dette var til for å hjelpe? men greit nok. han vil vel gjerne ha norsk for de han vil det. punktum finale. og les "billedredigeringsprogram", mine erfaringer med photoshop og redigering er ikke noe særlig... Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 vel, ikke noe særlig å gå rundt spm med masse bortforklaringer når du ikke vet svaret, trodde dette var til for å hjelpe? men greit nok. Ikke vet svaret? Det er jo akkurat det vi vet. De fleste bildebehandlingsapplikasjoner kan også fåes i norsk utgave, men de fleste av oss synes det er lettere å forstå det på originalspråket. Det er da lov å komme med forslag og innvendinger, er det ikke? Lenke til kommentar
rikardo Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 (endret) Skal ikke bruke flere tusen kroner på at billedprogram. Finnes det ikke et lite, enkelt og greit billedprogram på norsk? Til dere som foretrekker engelsk. Greit, dere har jo drevet på med engelsk. Hvis man skal begynne, kan man jo like godt bruke norsk. Kanskje han som skal bruke det ikke er så stødig i engelsk? Endret 12. januar 2004 av rikardo Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 vel, som jeg sa, synes ikke photoshop er noe særlig til redigering da. og som han selv sa at han visste om photoshop, så synes ikke dere var til noe særlig hjelp... er så klart lov med forslag og innvendinger Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 (endret) Det finnes flere programmer for billedredigering til 1-2000. Paint Shop Pro er vel mest kjent. PC World testet fire av dem her: http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...997A8766BAB6235 Jeg linker til Paint Shop Pro. De andre er det linket til på høyre på siden. PC World har litt rotete nettsider... Testen inneholder pris. Jeg husker ikke om noen av dem kom i norsk utgave. Jeg antar vel som de andre her at du med billedredigering mener foto, selv om jeg stusser litt over at du nevner Paint. Mener du tegneprogram ville jeg sjekke ut produkter fra Corell. Edit For den som sliter med engelsk finnes det norsk litteratur å få kjøpt til de fleste programmer, sjekk ut litt større bokhandlere med egen dataavdelingen, Narvesen (de har den serien med små hefter...) eller IDG Books (Forlaget bak PC World). Endret 13. januar 2004 av baldviking Lenke til kommentar
rikardo Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 hjertelig takk for svar baldviking! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå