Gå til innhold

Norskt billedprogram?

rikardo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvorfor vil du ha en norsk oversettelse? du får kjøpt photoshop på norsk, men da er alt ødelagt og man skjønner ingenting. eksempel: blur=uskarphetslinse. data er engelsk, og alt blir bedre på originalspråket.

:yes::thumbup:

Photoshop på norsk er smerte og påkaller et sterkt ønske om selvmord

Lenke til kommentar

vel, ikke noe særlig å gå rundt spm med masse bortforklaringer når du ikke vet svaret, trodde dette var til for å hjelpe? men greit nok.

han vil vel gjerne ha norsk for de han vil det. punktum finale.

og les "billedredigeringsprogram", mine erfaringer med photoshop og redigering er ikke noe særlig...

Lenke til kommentar
vel, ikke noe særlig å gå rundt spm med masse bortforklaringer når du ikke vet svaret, trodde dette var til for å hjelpe? men greit nok.

Ikke vet svaret? Det er jo akkurat det vi vet. De fleste bildebehandlingsapplikasjoner kan også fåes i norsk utgave, men de fleste av oss synes det er lettere å forstå det på originalspråket.

Det er da lov å komme med forslag og innvendinger, er det ikke?

Lenke til kommentar

Skal ikke bruke flere tusen kroner på at billedprogram. Finnes det ikke et lite, enkelt og greit billedprogram på norsk?

Til dere som foretrekker engelsk. Greit, dere har jo drevet på med engelsk. Hvis man skal begynne, kan man jo like godt bruke norsk. Kanskje han som skal bruke det ikke er så stødig i engelsk?

Endret av rikardo
Lenke til kommentar

Det finnes flere programmer for billedredigering til 1-2000. Paint Shop Pro er vel mest kjent. PC World testet fire av dem her:

http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...997A8766BAB6235

Jeg linker til Paint Shop Pro. De andre er det linket til på høyre på siden. PC World har litt rotete nettsider...

Testen inneholder pris. Jeg husker ikke om noen av dem kom i norsk utgave.

Jeg antar vel som de andre her at du med billedredigering mener foto, selv om jeg stusser litt over at du nevner Paint. Mener du tegneprogram ville jeg sjekke ut produkter fra Corell.

Edit

For den som sliter med engelsk finnes det norsk litteratur å få kjøpt til de fleste programmer, sjekk ut litt større bokhandlere med egen dataavdelingen, Narvesen (de har den serien med små hefter...) eller IDG Books (Forlaget bak PC World).

Endret av baldviking
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...