Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Vi trenger å snakke om korona vaksinene!

Anbefalte innlegg

Dikedis skrev (På 13.9.2024 den 20.57):

En til (hjelp meg gjerne å faktasjekke):

https://slaynews.com/news/major-global-study-covid-shots-caused-largest-non-war-mortality-event-100-years/

Major Global Study: Covid Shots Caused ‘Largest Non-War Mortality Event in 100 Years’

Frank Bergman

August 8, 2024 - 12:54 pm

The lead author behind a major global study of excess death rates in 125 countries has just raised the alarm over the shocking impact of Covid mRNA shots on humanity.

A new study by a team of Canadian researchers into excess mortality found that deaths have surged dramatically since the COVID-19 pandemic.

However, they found that patterns of excess death globally could not be explained by the virus, including long Covid.

As Slay News previously reported, the study, by researchers with Correlation Research in the Public Interest, examined excess mortality in 125 countries during and after the pandemic.

It found that mortality patterns correlate closely with the imposition of restrictions such as lockdowns and with the rollout of Covid mRNA shots.

The investigation determined that pandemic-related restrictions resulted in 30 million deaths globally.

In addition, the researchers found that 17 million deaths can be attributed to the Covid mRNA injections.

The researchers concluded that “nothing special would have occurred in terms of mortality had a pandemic not been declared and had the declaration not been acted upon.”

Joseph Hickey, Ph.D., one of the paper’s co-authors and president of Correlation, has just given a new interview with “The Defender In-Depth” where he discusses the study’s bombshell findings in more detail.

Hickey warns that his study proved that Covid shots and lockdowns are responsible for the “largest non-war mortality event in 100 years.”

He explained that “all-cause mortality” refers to “the number of deaths without filtering by the cause of death” during a given period.

“Excess deaths” refers to “how many deaths occurred that are above and beyond what would have been predicted” for a certain period.

Hickey and the study’s co-authors analyzed pre-pandemic raw data from 2015 to 2019, and data collected between 2020 and 2023.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ellers kan vi notere at det siden i vår eller tidlig i sommer har pågått et langvarig og omfattende utbrudd av kikhoste her i vest, som synes å påvirke vel så mange tenåringer og voksne som barn. Jeg har aldri hørt om et slikt utbrudd av kikhoste blant ungdommer og voksne før, og jeg har vært på denne kloden en stund -- og så rett igjennom hele sommeren ... Man kan lure på om dette kan ha noe med den svekkelsen av immunforsvaret som mange av de ikke-sprøyte-gale advarte imot i 2021, '22 og '23.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Det er også påfallende mange rare trafikkulykker her for tiden. Mediedekningen syntes å indikere en topp i august. Det går fortsatt knapt en dag uten at man kan lese om at en bilfører har hatt et eller annet plutselig uhell -- og dette gjelder kun ett av Norges fylker ...

Eh 😀😀😀😁😅

Det er nesten morsomt, men ikke helt.  jeg har pleiet flere dødssyke covid-pasienter, jeg har sett mennesker dø av covid, trolig blir det enda flere. 

Ikke en eneste har jeg sett dø av vaksinen. Jeg vet det har skjedd, men at vaksinen er nesten en folkemordhandling med en drapsrate på dobbelt av covid er latterlig. 

Rett og slett latterlig. Om jeg så ble stilt for en Nürnbergdomstol av de galneste antivaxerne vil jeg sette flere vaksiner. 

For de redder liv 

Endret av Tussi
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selfuniverse skrev (5 timer siden):

Ble det brukt midazolam? (bedøvelses medikament)

Midazolam hadde nesten ingen effekt på covid-delir hos døende covidpasienter.

Jeg mistenker hvor du vil hen, og nei, covidpasientene døde ikke av den lindrende behandlingen,  de fikk lindrende behandling fordi de var døende av covid

• Liker 1
Lenke til kommentar

😊

... og enda en:

Jessica Rojas 🇺🇸💪
@catsscareme2021
Really important information to be aware of. 

"On August 30th, 2024 the FDA approved the new ACAM2000 smallpox vaccine for use against monkey pox.  

The warning label of this vaccine says:

"Individuals who are vaccinated with this vaccine should quarantine for 4 weeks after injection.  During this quarantine individuals cannot handle babies, be around pregnant women, cannot go swimming or be in hot tubs, cannot use public restrooms, share a bed, clothing, or be in close contact with an unvaccinated individual." 

It also says on the warning label that this ACAM2000 smallpox vaccine "may cause the spread of smallpox". 
But the worst part. . .at the bottom of this vaccine insert, it states-  "Death of unvaccinated individuals who have contact with vaccinated individuals may occur".
1:08 pm · 13 Sep 2024
·
1.4M
 Views
14.3K
 Reposts
1,700
 Quotes
19.7K
 Bookmarks

Kan vi få faktasjekket denne også? Av ekte faktasjekkere? Eller bare gode sjekkere?

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Dikedis said:

😊

... og enda en:

Jessica Rojas 🇺🇸💪
@catsscareme2021

"On August 30th, 2024 the FDA approved the new ACAM2000 smallpox vaccine for use against monkey pox.  

"Individuals who are vaccinated with this vaccine should quarantine for 4 weeks after injection.  During this quarantine individuals cannot handle babies, be around pregnant women, cannot go swimming or be in hot tubs, cannot use public restrooms, share a bed, clothing, or be in close contact with an unvaccinated individual." 

It also says on the warning label that this ACAM2000 smallpox vaccine "may cause the spread of smallpox". 
But the worst part. . .at the bottom of this vaccine insert, it states-  "Death of unvaccinated individuals who have contact with vaccinated individuals may occur".
·
1.4M
 Views
14.3K
 Reposts
1,700
 Quotes
19.7K
 Bookmarks

Kan vi få faktasjekket denne også? Av ekte faktasjekkere? Eller bare gode sjekkere?

https://www.fda.gov/media/75792/download

Der har du pakningsvedlegget.

Det du må er faktisk å skjerpe kjeldekritikken din femti hakk om du trur på tilfeldige twitterinnlegg som påstår du må i karantene i fire uker etter ei vaksine. Påstandane i det du siterer er så sprø at det bør vere mange raude flagg der.

Endret av barfoo
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Dikedis skrev (22 timer siden):

😊

... og enda en:

Jessica Rojas 🇺🇸💪
@catsscareme2021

·
1.4M
 Views
14.3K
 Reposts
1,700
 Quotes
19.7K
 Bookmarks

Nå handler vel denne tråden strengt tatt om coronavaksinene da, ikke apekopppervaksine....

Hmmm....ser jo ut som om det står at de som har vaksinert seg mot apekopper må opptre nøyaktig slik myndighetene i Østerrike og Australia planla at alle som ikke ville ta coronavaksinen skulle opptre; LOL.

Fullstendig søkt. Et eksempel på tullekontoer som sprer usannheter som de som florerte en stund med at man ble magnetisk av coronavaksinen. Man skal ikke stole blindt på tilfeldige kontoer på forskjellige sosiale medier og videoer som er der ute.

Uansett så kommer jeg ikke til å ta noen vaksine mot apekopper i det hele tatt. Er det i det hele tatt noen som gjør det? Ser ut som om apekopper ble et kortvarig hysteri hauset opp av media og WHO denne gangen også for så å bli glemt. Good riddeance.

barfoo skrev (21 timer siden):

https://www.fda.gov/media/75792/download

Der har du pakningsvedlegget.

Det du må er faktisk å skjerpe kjeldekritikken din femti hakk om du trur på tilfeldige twitterinnlegg som påstår du må i karantene i fire uker etter ei vaksine. Påstandane i det du siterer er så sprø at det bør vere mange raude flagg der.

Enig med deg at DET er søkt, men ellers av å lese pakningsvedlegget er det helt klart at denne vaksinen overhodet ikke er noe JEG vil ha i min kropp siden det så soleklart forklares hvilke horible bivirkninger det har. Både myocarditis og hjernehinnebetennelse; herregud; altså mye verre enn denne kjønnsykdommen med blemmer som man skal vaksinere seg mot og som jeg uansett ikke er noen risikogruppe for.

Selfuniverse skrev (18 timer siden):

Jeg vil anbefale alle som i det hele tatt vurderer å bruke dette nevnte preparatet, om å lese mesteparten av det dokumentet!

Det ser ikke ut til at dette preparatet har blitt brukt i noe store kvanta her i Norge. Jeg ble plutselig lettet og glad.

Hvem i Norge er det som løper avgårde for å få tatt apekoppervaksine? Er det noen i det hele tatt? Jeg hadde ikke tatt den om de betalte meg.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar

Ekspert-rådene: Disse bør ta vaksine nå

Sitat

Høsten og vinteren vil by på høyere smittetrykk, flere influensatilfeller og økt coronasmitte.

Sitat

Les ekspertenes råd om hvilke vaksiner de anbefaler, og hvem som bør ta dem, for å komme best mulig igjennom sesonginfluensa, corona, kikhoste, pneumokokkbakterier og RS-virus

Sitat

– Omtrent 1,6 millioner har en økt risiko for å utvikle alvorlig sykdom som følge av influensa.

Sitat

– De norske anbefalingene om vaksinering gjelder først og fremst for personer som har større risiko for å bli alvorlig syke. I tillegg bør nærkontakter til personer med nedsatt immunsystem vaksinere seg mot corona og influensa, og helsepersonell bør vaksinere seg mot influensa.
Vaksinasjon av målgruppene starter for fullt i kommunene i starten av oktober.

Endret av Subara
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Subara skrev (18 timer siden):

Overraskende at de fortsatt hevder at nærkontakter til personer med nedsatt immunforsvar og helsepersonell bør ta coronavaksiner da det har vært kjent i vel 3 år nå at disse overhodet ikke stanser smitteoverføring. Influensavaksinen vet jeg ingenting om men jeg regner at den er basert på det samme, altså demping av symptomer for den smittede.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Interessant artikkel; det kan se ut som dem som mente at korona-sprøytene kunne føre til en alvorlig svekkelse av immunforsvaret er i ferd med å få rett, dessverre:

Trude Blåsmo

17.09.24

Vond hals og kraftig hoste. Det var starten på marerittet for Elena Birkheim Bekkevar (22). Etter ti dager i koma må hun lære seg å gå på ny.

(Budstikka) – Jeg trodde jeg hadde korona. Det falt meg ikke inn at jeg kunne feile noe alvorlig. Der tok jeg feil, sier Elena Birkheim Bekkevar (22).

Omkranset av blomsterbuketter og myke sofaputer på hybelen i Oslo forteller sykepleierstudenten fra Asker om dramaet hun nettopp har vært gjennom.

– Jeg har aldri vært så nært livets siste kapittel som jeg har vært nå. Alt kan snu på ett sekund, sier Elena.

Fra stuevinduet kan hun se bort på Lovisenberg sykehus, der hun for fire uker siden ble lagt i koma fordi kroppen hennes var for syk til å puste på egen hånd.

Da hun våknet opp fra koma ti dager senere, kjente den vanligvis så spreke jenta knapt kroppen sin igjen.

– De ti dagene er helt borte for meg. Da jeg våknet kunne jeg ikke gå. Men jeg var heldigvis i live, sier Elena.

lena har delt glimt fra skrekkopplevelsen på TikTok. Dagbladet skrev om saken først.

– Jeg vil være åpen om det som skjedde. Det er lett å glemme at symptomene jeg hadde på forkjølelse kan være noe langt mer alvorlig.

Følte seg forkjølet
Sykdommen startet tilsynelatende uskyldig for Elena, på tampen av sommerferien.

22-åringen følte seg bare litt forkjølet rett etter at hun kom hjem fra ferie i Bulgaria 23. juli.

– Jeg hadde vondt i halsen og hostet masse. Jeg trodde det var korona. Jeg tenkte at jeg bare måtte la det gå sin gang, det er jo sånt som går over, sier Elena.

Men plagene gikk ikke over. Tvert imot gikk smertene fra vondt til verre.

– Jeg fikk tungt for å puste og greide nesten ikke å svelge, forteller Elena.

Koronatesten hun tok viste at det ikke var korona hun var smittet av.

– Etter hvert virket ikke smertestillende tabletter lenger. Jeg fikk høy feber. Når jeg hostet, fikk jeg så vondt i brystkassen at jeg trodde jeg hadde bristet ribbein, sier Elena.

Hosten, smertene og feberen fortsatte i flere dager. Det var ingen tegn til bedring. Foreldrene, som begge er sykepleiere og bor i Asker, ble bekymret.

Natt til 31. juli toppet det seg.

Aggressiv Streptokokk A

– Jeg måtte velge om jeg ville hoste eller puste. Hele kroppen skalv i frostrier og smerte. Det var umulig å sove. Jeg var så fortvilet at jeg ringte mamma, selv om det var natt, forteller 22-åringen.

Da moren kom i hui og hast, greide Elena knapt å komme seg ut av senga for å åpne døra.

Sykepleiermamma Hanne Birkheim skjønte med en gang at datteren feilte noe langt mer alvorlig enn en vanlig influensa.

113 ble ringt, ambulanse kom. Undersøkelser ble umiddelbart satt i gang

Legene fant ut hva som feilte Elena: Hun var rammet av både lungebetennelse og blodforgiftning.

Lungebetennelsen skyldtes streptokokk A-bakterier.

Denne formen for infeksjon har økt kraftig i Norge og flere andre europeiske land de to siste årene, opplyser Folkehelseinstituttet (FHI).

– Alvorlig streptokokk A-infeksjon er en sjelden tilstand, men det er grunn til bekymring over den pågående økningen, fastslår lege Yngvild E. Bentdal ved FHI.

Denne typen kan gi alvorlige lungebetennelser. I sjeldne tilfeller kan infeksjonene utvikle seg til alvorlige tilstander som blodforgiftning, toksisk sjokk med organsvikt. I verste fall kan tilstanden være livstruende, ifølge FHI.

– Årsaken til økningen av alvorlige streptokokk A-infeksjoner er ikke klar. Men én teori er at pandemien har ført til lavere immunsystem i befolkningen, opplyser Bentdal.

Det er først og fremst barn og eldre som blir alvorlig syke av streptokokk A-smitte, men det kan ramme i alle aldre.

I kroppen til Elena slo de hissige bakteriene til for fullt.

Organsvikt og bakteriebyll

– Jeg er blitt fortalt at det så dårlig ut i starten. Legene valgte å legge meg i koma fordi jeg var så sliten. Kroppen orket ikke puste selv, sier Elena.

En serie komplikasjoner rammet henne. Blant annet fikk hun så mye væske i høyre lunge at den måtte dreneres. Bakterier samlet seg til en byll i lungen. Hun fikk organsvikt, blant annet i leveren.

– Det meste som kunne gå galt, gikk galt. Det er uvanlig at unge mennesker blir så syke av lungebetennelse som jeg ble. Legene kalte meg for en sjelden fugl, sier Elena.

22-åringen ble behandlet med antibiotika for å nedkjempe infeksjonen, opioider for å dempe smertene. Bakteriebyllen ble tømt. Hun ble matet gjennom sonde.

--------------------------------------------------------

Det sentrale avsnittet her er dette:

– Årsaken til økningen av alvorlige streptokokk A-infeksjoner er ikke klar. Men én teori er at pandemien har ført til lavere immunsystem i befolkningen, opplyser Bentdal.

"Pandemien" førte til lavere immunsystem? Akkurat . . . Hva var det folk ble utsatt for tilbake i 2022 og deromkring? Massivt "vaksine"-press . . . Som selveste Kreftforeningen bidro til, og som ikke gled over før omtrent da lastebilsjåførene i Canada hadde startet sine store sivil-ulydighetsdemonstrasjoner, Biden ringte Trudeau, og kjøttkverna i Ukraina ble startet opp . . .

• Liker 1
Lenke til kommentar
10 hours ago, Morromann said:

Overraskende at de fortsatt hevder at nærkontakter til personer med nedsatt immunforsvar og helsepersonell bør ta coronavaksiner da det har vært kjent i vel 3 år nå at disse overhodet ikke stanser smitteoverføring. Influensavaksinen vet jeg ingenting om men jeg regner at den er basert på det samme, altså demping av symptomer for den smittede.

Skulle nesten tro at ved å ikke bli smittet, så bærer du på overføringsevnen i kortere periode enn ved motsatt.
Eller påstår de noe annet?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (På 23.9.2024 den 10:03 AM):

Kanskje av hensyn til de som ikke er vaksinert.

Og med jevne, sjeldne mellomrom kommer det artikler om longcovid. Longcovid gir lange sykemeldinger.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Dikedis skrev (18 timer siden):

"Pandemien" førte til lavere immunsystem? Akkurat . . . Hva var det folk ble utsatt for tilbake i 2022 og deromkring? Massivt "vaksine"-press

Men hvorfor er det mer sannsynlig at det er vaksinene som har skylden, enn selve pandemien? Du kommer ikke med noen som helst grunn til dette.

Så her kommer vi tilbake til dette med å se sammenhenger, og kanskje søke andre kilder for å få mer bakgrunnskunnskap før man kommer med påstander. Sånn før man vrir noe til å passe med det man allerede har bestemt seg for at er "sannheten".

"– Årsaken til økningen av alvorlige streptokokk A-infeksjoner er ikke klar. Flere hypoteser er nevnt, som for eksempel at smitteverntiltakene under pandemien førte til færre infeksjoner og dermed fikk ikke immunforsvaret trent seg like godt på å bekjempe infeksjoner. Det kan ha ført til lavere immunitet i befolkningen mot noen smittestoffer, sier lege Yngvild E. Bentdal ved FHI.  "

Merk også at "Sent i og etter covid-19-pandemien ble barn under 10 år spesielt rammet" (av streptokokk A). Barn under 12 ble ikke vaksinert, med mindre de var i en risikogruppe.

Og "Tilfellene toppet seg i januar og februar 2024, særlig hos barn under 10 år og eldre over 70 år." Fortsatt barn under 10, og eldre er uansett mer sårbare for infeksjonssykdommer. Når flere barn blir sårbare for, og blir smittet av sykdommen, kan de også smitte videre til spesielt eldre (olde- og besteforeldre).

At man får en topp på vinteren er også det normale. "Det er i tillegg generelt høyere risiko for alvorlige bakterieinfeksjoner etter virusinfeksjoner som vannkopper, influensa og RSV. Når det er mye virusinfeksjoner som det ofte er i vintersesongen, vil derfor også antallet streptokokk A-infeksjoner kunne øke, sier hun."

I en normal verden skal immunforsvaret komme tilbake til normalen i løpet av et par år etter smitteverntiltak. Og artikkelen sier også at "I mars og april 2024 har antallet tilfeller gått ned, og i mai 2024 ser det foreløpig ut til at forekomsten har normalisert seg. "

Det er heller ikke slik at streptokokk A er en helt unormal infeksjonssykdom. Det er ikke først nå vi plutselig ser mange tilfeller av det, for "Streptokokk A-infeksjoner er en av de vanligste årsakene til bakterieinfeksjon hos mennesker".  Det er heller ikke noe å gå rundt å bekymre seg nevneverdig for, for "de fleste infeksjonene er milde".

Igjen, alt tyder på at det er pandemien og ikke vaksinen som har skylden for dette.

Link

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Dikedis skrev (19 timer siden):

Interessant artikkel; det kan se ut som dem som mente at korona-sprøytene kunne føre til en alvorlig svekkelse av immunforsvaret er i ferd med å få rett, dessverre:

Trude Blåsmo

17.09.24

Vond hals og kraftig hoste. Det var starten på marerittet for Elena Birkheim Bekkevar (22). Etter ti dager i koma må hun lære seg å gå på ny.

(Budstikka) – Jeg trodde jeg hadde korona. Det falt meg ikke inn at jeg kunne feile noe alvorlig. Der tok jeg feil, sier Elena Birkheim Bekkevar (22).

Omkranset av blomsterbuketter og myke sofaputer på hybelen i Oslo forteller sykepleierstudenten fra Asker om dramaet hun nettopp har vært gjennom.

– Jeg har aldri vært så nært livets siste kapittel som jeg har vært nå. Alt kan snu på ett sekund, sier Elena.

Fra stuevinduet kan hun se bort på Lovisenberg sykehus, der hun for fire uker siden ble lagt i koma fordi kroppen hennes var for syk til å puste på egen hånd.

Da hun våknet opp fra koma ti dager senere, kjente den vanligvis så spreke jenta knapt kroppen sin igjen.

– De ti dagene er helt borte for meg. Da jeg våknet kunne jeg ikke gå. Men jeg var heldigvis i live, sier Elena.

lena har delt glimt fra skrekkopplevelsen på TikTok. Dagbladet skrev om saken først.

– Jeg vil være åpen om det som skjedde. Det er lett å glemme at symptomene jeg hadde på forkjølelse kan være noe langt mer alvorlig.

Følte seg forkjølet

22-åringen følte seg bare litt forkjølet rett etter at hun kom hjem fra ferie i Bulgaria 23. juli.

– Jeg hadde vondt i halsen og hostet masse. Jeg trodde det var korona. Jeg tenkte at jeg bare måtte la det gå sin gang, det er jo sånt som går over, sier Elena.

– Etter hvert virket ikke smertestillende tabletter lenger. Jeg fikk høy feber. Når jeg hostet, fikk jeg så vondt i brystkassen at jeg trodde jeg hadde bristet ribbein, sier Elena.

Hosten, smertene og feberen fortsatte i flere dager. Det var ingen tegn til bedring. Foreldrene, som begge er sykepleiere og bor i Asker, ble bekymret.

Aggressiv Streptokokk A

– Jeg måtte velge om jeg ville hoste eller puste. Hele kroppen skalv i frostrier og smerte. Det var umulig å sove. Jeg var så fortvilet at jeg ringte mamma, selv om det var natt, forteller 22-åringen.

Da moren kom i hui og hast, greide Elena knapt å komme seg ut av senga for å åpne døra.

Sykepleiermamma Hanne Birkheim skjønte med en gang at datteren feilte noe langt mer alvorlig enn en vanlig influensa.

Legene fant ut hva som feilte Elena: Hun var rammet av både lungebetennelse og blodforgiftning.

Denne formen for infeksjon har økt kraftig i Norge og flere andre europeiske land de to siste årene, opplyser Folkehelseinstituttet (FHI).

– Alvorlig streptokokk A-infeksjon er en sjelden tilstand, men det er grunn til bekymring over den pågående økningen, fastslår lege Yngvild E. Bentdal ved FHI.

Denne typen kan gi alvorlige lungebetennelser. I sjeldne tilfeller kan infeksjonene utvikle seg til alvorlige tilstander som blodforgiftning, toksisk sjokk med organsvikt. I verste fall kan tilstanden være livstruende, ifølge FHI.

Det er først og fremst barn og eldre som blir alvorlig syke av streptokokk A-smitte, men det kan ramme i alle aldre.

– Jeg er blitt fortalt at det så dårlig ut i starten. Legene valgte å legge meg i koma fordi jeg var så sliten. Kroppen orket ikke puste selv, sier Elena.

En serie komplikasjoner rammet henne. Blant annet fikk hun så mye væske i høyre lunge at den måtte dreneres. Bakterier samlet seg til en byll i lungen. Hun fikk organsvikt, blant annet i leveren.

– Det meste som kunne gå galt, gikk galt. Det er uvanlig at unge mennesker blir så syke av lungebetennelse som jeg ble. Legene kalte meg for en sjelden fugl, sier Elena.

22-åringen ble behandlet med antibiotika for å nedkjempe infeksjonen, opioider for å dempe smertene. Bakteriebyllen ble tømt. Hun ble matet gjennom sonde.

"Pandemien" førte til lavere immunsystem? Akkurat . . . Hva var det folk ble utsatt for tilbake i 2022 og deromkring? Massivt "vaksine"-press . . . Som selveste Kreftforeningen bidro til, og som ikke gled over før omtrent da lastebilsjåførene i Canada hadde startet sine store sivil-ulydighetsdemonstrasjoner, Biden ringte Trudeau, og kjøttkverna i Ukraina ble startet opp . . .

Haha, snakk om å ta en konklusjon basert på absolutt ingenting.... 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Dikedis skrev (På 23.9.2024 den 8:59 PM):

Trude Blåsmo

17.09.24

Følte seg forkjølet

Aggressiv Streptokokk A

"Pandemien" førte til lavere immunsystem? Akkurat . . . 

Ja, hysteri om å holde permanent holde avstand til andre mennesker, gnikke hendene og alt annet inn i håndsprit så fort man har tatt bort i noe osv. gjør at immunforsvaret aldri får trening.

Ellers forteller jo artikkelen at det er snakk om en sjelden bakterieinfeksjon som er ganske alvorlig; sjelden men ikke fullstendig usannsynlig. De fleste som tok vaksinene har ikke fått denne infeksjonen. Jeg tok to vaksiner for 3 år siden; jeg ville ikke gjort det igjen men har ikke fått flust av infeksjoner, de gangene jeg har vært forkjølet siden 2021 kan jeg telle på to hender skjønt jeg har kanskje et uvanlig sterkt immunforsvar, dunno.

Dikedis skrev (På 23.9.2024 den 8:59 PM):

Massivt "vaksine"-press . . . Som selveste Kreftforeningen bidro til, og som ikke gled over før omtrent da lastebilsjåførene i Canada hadde startet sine store sivil-ulydighetsdemonstrasjoner, Biden ringte Trudeau, og kjøttkverna i Ukraina ble startet opp . . .

Ehmmmm....det må vel ha vært Putin han ringte da, ikke Biden*. For det var jo ikke USA som invaderte Ukraina; og invasjonen var planlagt lenge før januar 2022. Blir omtrent som de som mener at eksplosjonen i strømprisene som startet høsten 2021 skyldes Ukrainakrigen som startet i februar 2022; altså en tese om at resultat kommer før årsak.

*Men om jeg kan gi litt kjøtt på bein til teorien: Klaus Schwab har jo skrytt av at både Putin og Trudeau er hans "young global leaders", så hvem vet;). Om vi først skal grave i kaninhullet....

Subara skrev (19 timer siden):

Kanskje av hensyn til de som ikke er vaksinert.

Fortsatt ikke noe argument da vaksinene hverken beskytter mot smitte eller smitteoverføring. Man er like smittsom enten man har tatt vaksinen eller ikke.

Nukleosid skrev (14 timer siden):

Men hvorfor er det mer sannsynlig at det er vaksinene som har skylden, enn selve pandemien? Du kommer ikke med noen som helst grunn til dette.

Så her kommer vi tilbake til dette med å se sammenhenger, og kanskje søke andre kilder for å få mer bakgrunnskunnskap før man kommer med påstander. Sånn før man vrir noe til å passe med det man allerede har bestemt seg for at er "sannheten".

"– Årsaken til økningen av alvorlige streptokokk A-infeksjoner er ikke klar. Flere hypoteser er nevnt, som for eksempel at smitteverntiltakene under pandemien førte til færre infeksjoner og dermed fikk ikke immunforsvaret trent seg like godt på å bekjempe infeksjoner. Det kan ha ført til lavere immunitet i befolkningen mot noen smittestoffer, sier lege Yngvild E. Bentdal ved FHI.  "

Merk også at "Sent i og etter covid-19-pandemien ble barn under 10 år spesielt rammet" (av streptokokk A). Barn under 12 ble ikke vaksinert, med mindre de var i en risikogruppe.

Og "Tilfellene toppet seg i januar og februar 2024, særlig hos barn under 10 år og eldre over 70 år." Fortsatt barn under 10, og eldre er uansett mer sårbare for infeksjonssykdommer. Når flere barn blir sårbare for, og blir smittet av sykdommen, kan de også smitte videre til spesielt eldre (olde- og besteforeldre).

At man får en topp på vinteren er også det normale. "Det er i tillegg generelt høyere risiko for alvorlige bakterieinfeksjoner etter virusinfeksjoner som vannkopper, influensa og RSV. Når det er mye virusinfeksjoner som det ofte er i vintersesongen, vil derfor også antallet streptokokk A-infeksjoner kunne øke, sier hun."

I en normal verden skal immunforsvaret komme tilbake til normalen i løpet av et par år etter smitteverntiltak. Og artikkelen sier også at "I mars og april 2024 har antallet tilfeller gått ned, og i mai 2024 ser det foreløpig ut til at forekomsten har normalisert seg. "

Det er heller ikke slik at streptokokk A er en helt unormal infeksjonssykdom. Det er ikke først nå vi plutselig ser mange tilfeller av det, for "Streptokokk A-infeksjoner er en av de vanligste årsakene til bakterieinfeksjon hos mennesker".  Det er heller ikke noe å gå rundt å bekymre seg nevneverdig for, for "de fleste infeksjonene er milde".

Igjen, alt tyder på at det er pandemien og ikke vaksinen som har skylden for dette.

Link

Jeg sa jo akkurat dette helt tilbake i 2020; at overdrevne tiltak vil kunne føre til at vi får et dårlig immunforsvar i fremtiden men ble høvlet ned og; i diskusjonene her inne; selvfølgelig som forventet; møtt med personangrep(som er fullstendig forutsigbart i en nettdebatt). Og vel; det var jo kjent viten da men siden alle var så hysterisk redde for covid og var innstilt på å fullstendig basere livene sine på å sette himmel og jord i bevegelse for å unngå å få dette ser vi resultatene nå, som du påpeker. Jeg mistenker også at de som har blitt mest rammet av BAKTERIELLE infeksjoner er blant de som var mest hysteriske i overdrivelsen over å gnikke hendene inn i antibac; jeg så de jo hele tiden i butikkene; fullstendig irrasjonelt; spesielt da dette er ment som beskyttelse mot nettopp BAKTERIER og IKKE luftveisviruser. Men når man overdrev så mye gjorde man seg nok mer sårbar for nettopp bakterier selv om bakterielle infeksjoner gikk betydelig ned under den første coronatiden.

Ellers ser vi jo nå også hvor uhorvelig skadelig dette lockdowneksperimentet var for barn; og man skulle aldri ha presset dette ekstreme smittevernsregimet på nettopp barn som er i de tidlige fasene i livet hvor trening av immunforsvar er essensielt. Skoler og barnehager skulle ha vært åpent som normalt fra starten; dog vil jeg jo si at vi heldigvis ikke var så hysteriske og ekstreme som f.eks amerikanerne som tvang munnbind på spedbarn. 

Men ellers så er det jo å bemerke at økningen i bakterielle infeksjoner hos barn selvfølgelig ikke kan skyldes vaksinene man ikke ga coronavskiner til de yngste barna i Norge; så der faller det argumentet til den som hevder det sammen. Det skyldes lockdown og smittevernshysteriet som gikk ALT for langt.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, Morromann said:

Ja, hysteri om å holde permanent holde avstand til andre mennesker, gnikke hendene og alt annet inn i håndsprit så fort man har tatt bort i noe osv. gjør at immunforsvaret aldri får trening.

Er det du som går rundt i Oslo og "trener immunforsvaret" ved å slikke på dørhåndtak og toalettseter? 😲

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Usakligheter,  insinueringer og personangrep og skittkasting holder jeg meg for god til å svare på eller la meg fyre opp over. Da jeg så at det var nettopp DU som hadde svart meg på noe ante jeg at det kanskje var personangrep og BINGO det var det.

Endret av Morromann
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...