Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Vi trenger å snakke om korona vaksinene!


Anbefalte innlegg

Kina stengte landet fordi deres egen vaksine var ubrukelig.

Dette lærte helse personell i Thailand veldig fort og fikk 1 million (hvis jeg husker riktig)doser i nød sending fra USA etter at deres helse personell døde som fluer etter å ha fått den kinesiske vaksinen. Som var ubrukelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selfuniverse skrev (15 timer siden):

Tidsmessig/temporalt så er det som regel bivirkninger eller skader som får en ukritisk person til å bli kritisk.

I Woff sitt tilfelle, så har han ikke fått plager av vaksinen, men han er redd for at den kan gi han plager over tid. Det kan være farlig å tenke for mye på alt som (man tror) kan skje, for da er det større sjanse for at det skjer. Disse tankene går også i seg selv ut over livskvaliteten, og da er det ikke vaksinen, men vaksinekritikerne, som har skylden i at mange har forringet livskvalitet.

Hvis man også har denne tankegangen, så vil vaksinen få skylden for enhver medisinsk tilstand man får i ettertid. Får man kreft, blodpropp, hjerteproblemer 5-10-20 år etter, tenker man automatisk at det er vaksinen som har skylden.

Selfuniverse skrev (15 timer siden):

Etter 2. dose med preparatet fikk min far en kronisk tilstand fra dag en, som plager ham den dag i dag. Heldigvis ikke alvorlig, men nok til å forringe livskvaliteten en del. Jeg grillet ham på om det virkelig kunne være fra preparatet cirka 2 måneder siden, fordi jeg hadde noen andre forslag som kunne være kilden til tilstanden. Han hadde ingen tvil om at det var fra preparatet. "Det begynte rett etterpå" la han til.

Det kan selvsagt være at han er en av de uheldige som fikk en alvorlig bivirkning, men statistisk er det mer sannsynlig at det bare er en tilfeldighet. Av de millioner som fikk vaksinen, bare i Norge, er det statistisk nær en umulighet at ikke et godt antall personer opplevde en uheldig medisinsk hendelse rett etterpå som de ville fått uavhengig av at om de hadde tatt vaksinen eller ikke. Det kan også være at vaksinen utløste et symptom på en sykdom, som allerede var i kroppen, og som uansett ville gitt symptomer kort tid etter.

Som :utakt også nevner, så vil en person som opplever hendelse B rett etter hendelse A, ofte være helt sikker på at A er årsaken til B, selv om det statistisk sett er lite sannsynlig. Jeg fikk selv et utslett kort tid etter andre vaksinedose, som var veldig ubehagelig og vondt. Jeg har aldri hatt et slikt utslett tidligere, men selv om vaksinen var i tankene mine, så så jeg det som minst like naturlig at det var andre grunner til utslettet. Etter prøving og feiling, fant jeg etter hver ut grunnen til utslettet, og det hadde absolutt ingen ting med vaksinen å gjøre. Hadde jeg vært mer kritisk til vaksinen, hadde jeg kanskje "godtatt" at vaksinen hadde skylden, og ikke jobbet med å finne ut årsaken. Da hadde jeg fortsatt hatt dette utslettet, og forbannet vaksinen for det. Selv om den var helt uforskyldt.

Selfuniverse skrev (15 timer siden):

Han fortalte legen sin i etterkant. Legen ville ikke overveie det eller høre på ham om det.

Legen til din far, har naturligvis langt mer informasjon om din far og hans kroniske tilstand enn det jeg har. Jeg ser det da som enda mer naturlig at det i dette tilfellet er en uheldig tilfeldighet.

Håper din far, tross i at det er en kronisk tilstand, vil lære seg å leve med den på en slik måte at han kan få tilbake så mye som mulig av sin livskvalitet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
19 minutes ago, Nukleosid said:

Jeg fikk selv et utslett kort tid etter andre vaksinedose, som var veldig ubehagelig og vondt. Jeg har aldri hatt et slikt utslett tidligere

Dette var noe som folk snakket en god del om. Rare utslett som de aldri hadde sett før.

Her er en liten vitenskapelig oppsummering.

Det har enkelt sagt med at immunforsvaret ble svekket, som gir muligheter for andre 'livsformer'.

Sitert det viktigste:

"Autoimmune-mediated skin findings after COVID-19 vaccination include leucocytoclastic vasculitis, lupus erythematosus and immune thrombocytopenia. Functional angiopathies (chilblain-like lesions, erythromelalgia) may also be observed. Pityriasis rosea-like rashes and reactivation of herpes zoster have also been reported after COVID-19 vaccination. In conclusion, there are numerous cutaneous reaction patterns that may occur following COVID-19 vaccination, whereby many of these skin findings are of immunological/autoimmunological nature."

 

Men jeg vet ikke hva som var tilfelle for deg selvfølgelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (1 minutt siden):

Dette var noe som folk snakket en god del om. Rare utslett som de aldri hadde sett før.

 

Jeg var også på det tidspunktet klar over det med utslett, men da stort sett som følge av covid-19 infeksjon. Derfor tenkte jeg at vaksinen kanskje også kunne medføre det, ettersom jeg ikke har hatt covid-19.

I mitt tilfelle kom jeg på at jeg nylig hadde byttet vaskemiddel for klær. Forsøkte frem og tilbake mellom det nye og det gamle noen ganger, og utslettet kom og gikk i takt med dette. Og hadde jeg på meg noen klesplagg vasket med det gamle, og noen med det nye, fikk jeg kun utslett der jeg hadde klesplagget vasket med det nye vaskemiddelet. Utslettet var også mest hissig der klesplaggene sitter tettest på kroppen. Etter jeg gikk tilbake til det gamle vaskemiddelet, forsvant også utslettet permanent.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 11.7.2024 at 9:48 PM, Nukleosid said:

Ja, nye biler er veldig sikre. Men du bruker fortsatt sikkerhetsbeltet, ikke sant? Og hvorfor gjør du det, når det forårsaker dødsfall?

Jo, fordi det redder flere liv enn det tar. Så mitt poeng står.

Jeg sa ikke noe om sikkerhetsbeltet, det var mitt poeng :hmm:

Lenke til kommentar
33 minutes ago, Nukleosid said:

Jeg var også på det tidspunktet klar over det med utslett, men da stort sett som følge av covid-19 infeksjon. Derfor tenkte jeg at vaksinen kanskje også kunne medføre det, ettersom jeg ikke har hatt covid-19.

I mitt tilfelle kom jeg på at jeg nylig hadde byttet vaskemiddel for klær. Forsøkte frem og tilbake mellom det nye og det gamle noen ganger, og utslettet kom og gikk i takt med dette. Og hadde jeg på meg noen klesplagg vasket med det gamle, og noen med det nye, fikk jeg kun utslett der jeg hadde klesplagget vasket med det nye vaskemiddelet. Utslettet var også mest hissig der klesplaggene sitter tettest på kroppen. Etter jeg gikk tilbake til det gamle vaskemiddelet, forsvant også utslettet permanent.

Jeg bruker eddik 35% som skyllemiddel. Men er off topic nå...

Lenke til kommentar
halnes1 skrev (På 13.7.2024 den 2:40 PM):

Kina stengte landet fordi deres egen vaksine var ubrukelig.

 

????

Da Kina, som det aller første land på jordkloden stengte ned for coronaviruset, I JANUAR 2020 eksisterte det ikke coronavaksiner i det hele tatt. Jeg mener; det eksisterte ikke en gang noe navn på viruset. Forstår ikke hva du snakker om.

Nukleosid skrev (På 13.7.2024 den 4:25 PM):

I Woff sitt tilfelle, så har han ikke fått plager av vaksinen, men han er redd for at den kan gi han plager over tid. Det kan være farlig å tenke for mye på alt som (man tror) kan skje, for da er det større sjanse for at det skjer. Disse tankene går også i seg selv ut over livskvaliteten, og da er det ikke vaksinen, men vaksinekritikerne, som har skylden i at mange har forringet livskvalitet.

Hvis man også har denne tankegangen, så vil vaksinen få skylden for enhver medisinsk tilstand man får i ettertid. Får man kreft, blodpropp, hjerteproblemer 5-10-20 år etter, tenker man automatisk at det er vaksinen som har skylden.

 

Noe som er påfallende like alle påstandene om angivelig "long covid" som er der ute. For noen er alle helseplager som kommer etter å ha fått covid-19 en eller annen gang på grunn av "long covid".

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
17 hours ago, Morromann said:

Noe som er påfallende like alle påstandene om angivelig "long covid" som er der ute. For noen er alle helseplager som kommer etter å ha fått covid-19 en eller annen gang på grunn av "long covid".

Nope? Ikke hatt c19(ikke som jeg har merket?

Men har Tynnfibernevropati....

 

 

 

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Det fant nylig sted et tragisk dødsfall i Rogaland: https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/Oopj5w/stavanger-20-aaring-oppsoekte-legevakt-og-fastlege-saa-doede-hun-braatt-av-blodpropp

"Celine (20) oppsøkte legevakt og fastlege uten at alarmen gikk.
Døde brått av blodpropp
20 år gamle Celine Madsen følte seg dårlig, og gikk til både legevakt og fastlege. 18 dager senere døde hun av blodpropp. Nå krever familien svar."

Det er selvfølgelig ikke sikkert at dette dødsfallet har noe med mRNA-injeksjonene å gjøre, men det framstår som ganske mistenkelig. Det minner om den typen dødsfall blant yngre mennesker som det har vært så mange av i Amerika siden sprøytetvangen ("mandatene") begynte der, for en rekke ulike situasjoner og yrker, litt ut i 2021. En veldig ung dame, som på bildet ser sunn og frisk ut, og som artikkelen ikke sier hadde noen helseproblemer før denne blodproppen begynte å forårsake ubehag. I slike tilfeller bør man vurdere obduksjon, for siden 2022 eller deromkring har det vært fullt mulig å teste vev for det såkalte piggproteinet, the spike protetin (som, igjen, er et giftig protein, som undersøkelser har bevist ikke kan være av hundre prosent "naturlig" opphav, som påvirker ulike befolkningsgrupper ulikt, og som inneholder et område som kan føre til generering av såkalte prioner, som er involvert i blant annet als, parkinsons og demens, etter hva jeg forstår), ved hjelp av visse tester, og man kan også skille mellom piggproteiner forårsaket av en "korona"-virusinfeksjon og piggproteiner forårsaket av f.eks. mRNA-injeksjoner. Den meget anerkjente Prof. Dr. Arne Burkhardt gjorde en kjempejobb på dette området, før han gikk bort, i 2023.

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Dikedis skrev (12 timer siden):

Det fant nylig sted et tragisk dødsfall i Rogaland: https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/Oopj5w/stavanger-20-aaring-oppsoekte-legevakt-og-fastlege-saa-doede-hun-braatt-av-blodpropp

"Celine (20) oppsøkte legevakt og fastlege uten at alarmen gikk.
Døde brått av blodpropp
20 år gamle Celine Madsen følte seg dårlig, og gikk til både legevakt og fastlege. 18 dager senere døde hun av blodpropp. Nå krever familien svar."

Det er selvfølgelig ikke sikkert at dette dødsfallet har noe med mRNA-injeksjonene å gjøre, men det framstår som ganske mistenkelig. Det minner om den typen dødsfall blant yngre mennesker som det har vært så mange av i Amerika siden sprøytetvangen ("mandatene") begynte der, for en rekke ulike situasjoner og yrker, litt ut i 2021. En veldig ung dame, som på bildet ser sunn og frisk ut, og som artikkelen ikke sier hadde noen helseproblemer før denne blodproppen begynte å forårsake ubehag. I slike tilfeller bør man vurdere obduksjon, for siden 2022 eller deromkring har det vært fullt mulig å teste vev for det såkalte piggproteinet, the spike protetin (som, igjen, er et giftig protein, som undersøkelser har bevist ikke kan være av hundre prosent "naturlig" opphav, som påvirker ulike befolkningsgrupper ulikt, og som inneholder et område som kan føre til generering av såkalte prioner, som er involvert i blant annet als, parkinsons og demens, etter hva jeg forstår), ved hjelp av visse tester, og man kan også skille mellom piggproteiner forårsaket av en "korona"-virusinfeksjon og piggproteiner forårsaket av f.eks. mRNA-injeksjoner. Den meget anerkjente Prof. Dr. Arne Burkhardt gjorde en kjempejobb på dette området, før han gikk bort, i 2023.

 

En veldig tragisk hendelse for et ungt menneske. Nå har ikke jeg noen kompetanse til å si om blodproppen skyldtes vaksine eller ikke. Og vanskeligere å si noe som helst om det blir det også at artikkelen er under betalingsmur. Kunne du gi et lite sammendrag av hva som står der? Jeg kan heller ikke lese her om hvorvidt hun har tatt coronavaksiner eller ikke, noe som slett ikke er sikkert med tanke på ung alder.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
12 hours ago, Dikedis said:

Det minner om den typen dødsfall blant yngre mennesker som det har vært så mange av i Amerika siden sprøytetvangen ("mandatene") begynte der, for en rekke ulike situasjoner og yrker, litt ut i 2021.

Figure 3 is a horizontal bar graph showing the age-specific death rate for age 1 year and older for the total population in the United States in 2021 and 2022.

Rart at dødstalla for alle grupper untatt 1-4 og 5-14 år går tilbake i USA frå 2021 til 2022 då, om dødsfalla begynte litt uti 2021? Det kan jo umulig vere spesielt mange når det ikkje påvirker statistikken i heile teke; det er få unge som døyr generelt, så sjølv eit relativt lite tal dødsfall vil vere synleg.

Kan du underbygge påstanden din om dødsfall?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Morromann skrev (På 15.7.2024 den 4:46 AM):

Noe som er påfallende like alle påstandene om angivelig "long covid" som er der ute. For noen er alle helseplager som kommer etter å ha fått covid-19 en eller annen gang på grunn av "long covid".

Ja, det går på det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dikedis skrev (På 16.7.2024 den 8:28 PM):


"Celine (20) oppsøkte legevakt og fastlege uten at alarmen gikk.
Døde brått av blodpropp
20 år gamle Celine Madsen følte seg dårlig, og gikk til både legevakt og fastlege. 18 dager senere døde hun av blodpropp. Nå krever familien svar."

Det er selvfølgelig ikke sikkert at dette dødsfallet har noe med mRNA-injeksjonene å gjøre, men det framstår som ganske mistenkelig.

Friske kvinner i ung alder døde av blodpropp også før 2020. Menn også, men oftere hos kvinner blant annet på grunn av p-piller som a_aa også nevner.

Det som kritiseres her, ut fra hva jeg kan lese av ingressen (resten av artikkelen er bak en betalingsmur) er at verken lege eller legevakt slo alarm etter at hun oppsøkte de med symptomer.

Dikedis skrev (På 16.7.2024 den 8:28 PM):

Det minner om den typen dødsfall blant yngre mennesker som det har vært så mange av i Amerika siden sprøytetvangen ("mandatene") begynte der, for en rekke ulike situasjoner og yrker, litt ut i 2021.

Amerika er et stort land, med mange innbyggere. Statistisk sett vil et høyt antall unge mennesker dø av ulike grunner, og det skjedde også før 2021. Har du noen kilder som viser til at det har vært så mange flere siden 2021 enn tidligere?

Dikedis skrev (På 16.7.2024 den 8:28 PM):

En veldig ung dame, som på bildet ser sunn og frisk ut, og som artikkelen ikke sier hadde noen helseproblemer før denne blodproppen begynte å forårsake ubehag.

De fleste virker friske og raske før de får blodpropp. Det er ikke bare svake og syke mennesker som opplever dette.

Dikedis skrev (På 16.7.2024 den 8:28 PM):

I slike tilfeller bør man vurdere obduksjon, for siden 2022 eller deromkring har det vært fullt mulig å teste vev for det såkalte piggproteinet, the spike protetin (som, igjen, er et giftig protein, som undersøkelser har bevist ikke kan være av hundre prosent "naturlig" opphav, som påvirker ulike befolkningsgrupper ulikt, og som inneholder et område som kan føre til generering av såkalte prioner, som er involvert i blant annet als, parkinsons og demens, etter hva jeg forstår), ved hjelp av visse tester, og man kan også skille mellom piggproteiner forårsaket av en "korona"-virusinfeksjon og piggproteiner forårsaket av f.eks. mRNA-injeksjoner.

"VAERS has received no reports of prion-related diseases, Alzheimer's disease, or amyotrophic lateral sclerosis (ALS) after COVID-19 vaccination,"  Link  Det er ansett som rene spekulasjoner som aldri har blitt sannsynliggjort. Uansett, angående prioner, så er dette noe som finnes naturlig i alle pattedyr. De kan forårsake flere skumle og dødelige sykdommer, men finnes altså allerede i alle pattedyr og spiller en nødvendig rolle i kroppen vår.

 

Dikedis skrev (På 16.7.2024 den 8:28 PM):

Den meget anerkjente Prof. Dr. Arne Burkhardt gjorde en kjempejobb på dette området, før han gikk bort, i 2023.

"Arne Burkhardt var en tysk patolog. I 2021 fremsatte Burkhardt sammen med sin pensjonerte kollega Walter Lang uverifiserte påstander om at obduksjonen av ti avdøde pasienter viste at de hadde dødd av skader forårsaket av vaksiner mot covid-19."

Hvis han gjorde en "kjempejobb", så kunne han vel fått verifisert påstandene sine?

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nukleosid skrev (På 19.7.2024 den 6:33 PM):

Ja, det går på det samme.

En interessant observasjon rundt dette "kunnskapsbaert pandemirespons"-miljøet til Gunhild Nyborg som er opphengt i long covid er at de ikke ser ut til å ha noe spesielt tro på vaksinene de heller.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Her er en begivenhet til som muligens kan ha noe med mRNA-sprøytene å gjøre:

https://www.aftenbladet.no/sport/i/OogmLq/haavard-22-fikk-hjertestans-da-han-laa-og-sov-ble-reddet-av-kjaeresten

"Håvard (22) fikk hjertestans da han lå og sov: Ble reddet av kjæresten. Håvard Ravndal fra Ganddal skulle bare legge seg en sen desemberkveld. Så skjedde det utenkelige. - Det dukker jevnt og trutt opp i hodet mitt at hadde det ikke vært for henne, så hadde ikke jeg vært her i dag . . ."

Dette er første gang jeg har sett en slik historie omtalt i en norsk avis. Den ligner veldig på de mange nyhetssakene man har kunnet finne på nett om antatt friske personer, inkludert barn og tenåringer, som plutselig har omkommet mens de lå og sov, hjemme i sin egen seng, i land som USA, siden sprøyte-galskapen begynte. I ett tilfelle omkom to barn i samme familie samme natt, ikke lenge etter å ha blitt injisert. Nå er det selvfølgelig ikke sikkert at denne norske historien kan knyttes til mRNA-"vaksinene", og jeg får ikke lest resten av saken, siden jeg ikke støtter hjernevask-medier med selvpålagte sensur-regler med pengene mine. Men det er jo påfallende at en tilsynelatende ung og frisk mann nesten dør av infarkt mens han ligger og sover. Heeelt norrmalt at menn på 22 år plutselig får hjerteproblemer ... eller hva?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
23 minutes ago, Dikedis said:

Heeelt norrmalt at menn på 22 år plutselig får hjerteproblemer ... eller hva?

Normalt? Nei. Derfor er det i avisa. Aviser skriver ikkje om det normale, dei skriver om nyheter. At idrettsutøvarar våkner som normalt etter ei natts søvn lager ikkje gode overskrifter. Men dei aller fleste gjer jo det.

Hjertestans er heller ikkje noko nytt. Googler du litt finn du mange nyhendesaker, både frå før og etter 2021...

Viare så er det jo kjent at covid-infeksjon kan føre til hjerte- og karsjukdom. Dvs. at du må samanlikne vaksine mot ikkje-vaksine, og ta med følgjeskader av infeksjon i biletet for å få representative tal.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Subara skrev (På 13.8.2024 den 1:11 PM):

Ikke om koronavaksinen men kikhostevaksine.

"Løp og kjøp"💉

Advarer: – Hoster til du besvimer

Som legen i artikkelen sier så er det nok immunitetsgjelden i befeolkningen grunnet to års nedstenging som fortsatt gjør seg gjeldende to år senere som har ført til at det er en økning i dette og andre virussykdommer. Å undertrykke immunforsvaret i to år er ingen god ide. Jeg tror jeg hadde en mild form for kikhoste for flere år siden; sov ikke på flere uker grunnet konstant hoste. Kjipe og seige greier.

Dikedis skrev (På 19.8.2024 den 10:29 AM):

 

Nå er det selvfølgelig ikke sikkert at denne norske historien kan knyttes til mRNA-"vaksinene", og jeg får ikke lest resten av saken, siden jeg ikke støtter hjernevask-medier med selvpålagte sensur-regler med pengene mine.

Men det er ganske tynt grunnlag å konkludere med noe dersom man kun har sett overskriften og ikke får lest resten av historien.

 

barfoo skrev (På 19.8.2024 den 10:56 AM):

 

Viare så er det jo kjent at covid-infeksjon kan føre til hjerte- og karsjukdom. Dvs. at du må samanlikne vaksine mot ikkje-vaksine, og ta med følgjeskader av infeksjon i biletet for å få representative tal.

Det er også sant og jeg mener nå at coronavaksine til friske unge mennesker uten noen underliggende sykdommer aldri  burde blitt anbefalt eller prioritert.

 

Nukleosid skrev (På 23.8.2024 den 4:56 PM):

Enelt og greit forklart det. Og jeg vil påstå at de fleste av oss, innerst inne, har et snev av dette; faktisk tror jeg ikke det er noen av oss som er 100% fri for bekreftelsespreferanser selv om vi gjerne liker å tro det selv og at vi alle tenker 100% objektivt. En politiker som er fri for det eksisterer ihvertfall ikke. Dette gjennomsyrer jo hvert eneste ord og setning som kommer fra en politiker.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...