Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Vi trenger å snakke om korona vaksinene!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 minute ago, trn100 said:

I en tidligere melding ble det gjort et poeng av at vaksinen ikke beskyttet mot spredning, og det er kanskje også riktig. En som er smittet kan sikkert spre sykdommen selv om han er vaksinert, men kanskje de andre som blir smittet og også er vaksinert klarer seg bedre?

Quote

Vassiliou forteller også at personer som var vaksinert hadde betydelig mindre risiko (nesten halvparten) for å utvikle long covid sammenlignet med uvaksinerte deltakere.

https://nhi.no/forskning-og-intervju/vaksine-halverer-risikoen-for-long-covid/#:~:text=Vaksinering hjelper,som kan utvikle long covid.

 

ja, vaksinen hjelper på

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (3 minutter siden):

Hvorvidt den kom og gikk er vel strengt alt ikke alle enige om. WHO mener jo at pandemien fortsatt pågår bare at det ikke lenger er en akutt folkehelsekrise.

Den blir vel etterhvert en del av vanlige sykdommer, og det store poenget er ikke lenger at Covid er helt livsfarlig, men at helsevesenet ikke har kapasitet til å behandle alle de som av en eller annen grunn ikke ville vaksinere seg. Kreft, hejrtesykdommer for ikke å snakke om andre lungesykdommer...

Så hvis man tar vaksinen selv kan man kanskje unngå å ta livet av en annen som kanskje trengte plassen bedre?

Antall innlagte pasienter på sykehus med påvist covid-19 (rapportering avsluttet) - Helsedirektoratet
 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Mener du helt seriøst at ALLE som har noe som helsst kritistk å si vedrørende covidvaksinering inkludert de som faktisk er porisitve til vaksinen men mener at den ikke bør gis til alle er å sidestille med Qanon og Flat Earth?

Stråmenn mangler det ikke på her; det er sikkert og visst.

For å påpeke for noen her; jeg TOK to vaksiner i krisepåret 2021 fordi jeg mente at det var det riktige å gjøre da og da; ikke fordi ANDRE mente at jeg måtte gjøre det. Men da omicron overtok samt det ble klarere at det var en del alvorlige bivirkninger angående vaksinen takket jeg nei til flere doser.

Og - tror virkelig noen at latterliggjøring, hån,ståmenn og beskyldninger vil få noen som helst til å "skamme seg" slik at de går og tar flere coronavaksiner nå? Vel; da må jeg påpeke et menneskelig faktum: det er ikke slik det fungerer.

Endret av Morromann
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (6 minutter siden):

Mener du helt seriøst at ALLE som har noe som helsst kritistk å si vedrørende covidvaksinering inkludert de som faktisk er porisitve til vaksinen men mener at den ikke bør gis til alle er å sidestille med Qanon og Flat Earth?

Stråmenn mangler det ikke på her; det er sikkert og visst.

Mener bare at alle motstandere av alt vi har av dokumentert legenvitenskap, myndigheter kanskje vet mer enn de som er utdannet på TikDok.

Stråmannen igjen? Kan du forklare hva du mener med den, eller er det bare et annet begrep du har plukket opp et sted? Jeg vet nemlig hva en stråmann er! 😉

Endret av trn100
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Morromann skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg skulle også tro at de fleste hadde lagt bak seg hvorvidt noen tok coronavaksiner eller ikke og repsekterte det som et privat valg. Nå som vi nesten er i 2024 og coronapanemdien er over for lengst.

Det håper jeg du kan forklare våre helsemyndigheter og dokumentere! 😉

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg kan si det sånn; vil du overbevise andre om at det er best for dem å ta boosterdoser mot covid-19 finnes det bedre argumenter enn shaming, personangrep, smileys og stråmenn. Jeg kan love deg det at det at det finnes bedre argumenter enn det. Dessuten; hvus du virkelig er opptatt av smittesmpredning; hvorfor er det da så viktig å legge til så mye personangreo, beskyldninger og stråmenn som mulig med de som ikke føler for å ta flere. Det har heller aldri vært noe krav i noe land å ta 2 coronavaksiner og jeg TOK faktisk to. Og - jeg gjorde ikke det ut i fra press eller skam og press fra andre men fordi jeg PERSONLIG følte at det var det rette å gjøre der og da ut i fra min EGEN samvittighet og med omtanke for mine egne fordi jeg trodde da at jeg beskyttet mine egne og sårbare. Men her sitter du, næremere året 2024 og tror kansskje:; at du meg personangrep skal overbevise meg om at jeg skal gå og ta boosetere med dårlig samvittighet på grunn av noen grafer du viser meg eller med at du skal slenge på noe om flat earth og lignende?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, germanwhip said:

så langt ser det ut til at covid blir en slags årlig influensa, men om den skifter kurs til noe skumlere igjen så vet vi hva vi skal gjøre.

Je, veldig mange vet hva som er det mest fornuftige å gjøre. Som mye av asia gjør akkurat nå. Bruke billige, effektive, trygge, velprøvde legemiddel som Ivermectin for å redusere smitte og alvorlig sykdom. Men i andre deler av verden der pengestrømmer og lobbyisme rår så er det dyre, lite effektive, og farlige mRNA behandlinger med mange ukjente variabler man skal bruke. Selv om vi liker å innbille oss at vi er vitenskapelig på ett høyere nivå enn andre, så trumfer ikke vitenskapen lobbyisme og penger. Ikke i nærheten engang. (og det gjelder ikke bare for den nåværende endosetilindustrien)

Jeg ser at NRK maser nå på at folk burde sprøyte seg inn mer med denne mRNA behandlingen. Jeg ser ikke at NRK maser om at myndighetene må sørge for at alle har tilstrekkelig tilgang til Ivermectin for å forhindre smitte og alvorlig sykdom. Så ingenting forandrer seg her ennå med det første ser det ut til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...