Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Vi trenger å snakke om korona vaksinene!


Anbefalte innlegg

Nepa skrev (5 minutter siden):

Nå som WHO har erklært at korona ikke er en krise, https://www.fhi.no/nyheter/2023/who-og-koronapandemien/, bør folk komme opp av skyttergravene sine. Youtube burde ikke bry seg med noen som beskriver kjerringråd. 

Har medisinfirmaene nå fått en varig makt til å sable ned kjerringråd fordi de vil selge flere av sine medisiner? Eller skal det være et slags etterkrigsoppgjør der de som kritiserer medisinene, blir kansellert overalt..

Selv om folk var uten vaksine fra 2020-2021, var gjennomsnittsalderen for de koronadøde 83 år fram til 2022. Likevel hevdes det med liv og sjel at de unge som var mot munnbind og vaksine, var mindreverdige borgere. 

Det var mange gamle uten munnbind og vaksine også, 50+ som døde….

Det eneste som bes om er at man bruker Vitenskapelig solid konsensus og ser bort ifra wacky youtubere uten relevant bakgrunn eller med dårlige tvilsomme publikasjoner som er upeered som basis.

Gjennomsnittsalder? Du vet ar det ikke vil si kun 83 år ja? Er mange aldre selvom gjennomsnitt er 83…

Endret av Gouldfan
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nepa skrev (4 minutter siden):

Likevel hevdes det med liv og sjel at de unge som var mot munnbind og vaksine, var mindreverdige borgere. 

Kunne du gi noen eksempler på dette?

 

(PS: Store deler av 2020 var faktisk munnbindbruk frarådd av WHO, fordi de ikke hadde entydig forskning som viste at effekten var god når det ble brukt av folk som ikke var utdannet helsepersonell. Det var først da det kom forskning som viste klart at det ville ha en positiv effekt at de ga råd om slik bruk - og det var langt ute i pandemien.
Og i Norge ble det gang på gang understreket av myndighetspersoner at vaksinering var sterkt tilrådelig, men uansett frivillig.)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
a_aa skrev (2 minutter siden):

Og i Norge ble det gang på gang understreket av myndighetspersoner at vaksinering var sterkt tilrådelig, men uansett frivillig.

Erna sa at det å vaksinere seg var en borgerplikt. Det ble operert med en grense på litt over 90% vaksinerte, for at tiltakene skulle opphøre. Flere kom med utspill om at uvaksinerte burde lide mer, f.eks. Morten Kinander og Karita B.O.

Det ble en trend med munnbind, i den grad at det fortsatt kreves munnbind på flere legevakter. Noe overdrevet hvis det er umulig å gå tilbake til et normalt samfunn, de første 10-20-åra. FHI skriver da også at en bør være mer forberedt før neste pandemi. Vi skal visst alltid være "mellom pandemier". 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nepa skrev (8 minutter siden):

Erna sa at det å vaksinere seg var en borgerplikt. Det ble operert med en grense på litt over 90% vaksinerte, for at tiltakene skulle opphøre. Flere kom med utspill om at uvaksinerte burde lide mer, f.eks. Morten Kinander og Karita B.O.

Det ble en trend med munnbind, i den grad at det fortsatt kreves munnbind på flere legevakter. Noe overdrevet hvis det er umulig å gå tilbake til et normalt samfunn, de første 10-20-åra. FHI skriver da også at en bør være mer forberedt før neste pandemi. Vi skal visst alltid være "mellom pandemier". 

Så dette er altså "med liv og sjel"?

Nepa skrev (31 minutter siden):

Likevel hevdes det med liv og sjel at de unge som var mot munnbind og vaksine, var mindreverdige borgere. 

Erna kan hevde at hva som helst er en borgerplikt - stemme ved valg, gå med flagg i 17-mai-tok, ha brunost på brødskiva, synge "nystemten" - men det er like fullt frivillig. Det er ingen som har pålegg om det, og rettsvesenet kan ikke straffe unnlatelser. At noen kan tenke noe om det, og ytre meninger om det, er en konsekvens av at det er lov å tenke, mene og ytre i Norge.

Endret av a_aa
Byttet sitat
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
a_aa skrev (9 minutter siden):

Det er ingen som har pålegg om det, og rettsvesenet kan ikke straffe unnlatelser.

Vet du selv hvordan det var å ikke følge presset høsten og vinteren 2021? Det var "krise"-pressekonferanser, og reportasjer om at de ikke fikk handle i butikker nede i Europa uten vaksinepass. Det så ut som det var mulig å bli utestengt fra butikker i Norge også, om få uker. En mening som uttales på gjentatte pressekonferanser fra landets regjering, er mer enn en tilfeldig mening. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nepa skrev (33 minutter siden):

Vet du selv hvordan det var å ikke følge presset høsten og vinteren 2021? Det var "krise"-pressekonferanser, og reportasjer om at de ikke fikk handle i butikker nede i Europa uten vaksinepass. Det så ut som det var mulig å bli utestengt fra butikker i Norge også, om få uker. En mening som uttales på gjentatte pressekonferanser fra landets regjering, er mer enn en tilfeldig mening. 

Hvorfor tror du de hadde masse «krise» pressekonferanser med muntlig og tegnspråk?

Hvor fint er det ikke å leve i verdens rikeste land? Og å helt misse at verden har vært et par år+ i krise??? Tror at politikerne ‘leker krise’?
 

Iforhåld til katastrofe og misery i Italia, England og New York feks

Endret av Gouldfan
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Nepa skrev (24 minutter siden):

En mening som uttales på gjentatte pressekonferanser fra landets regjering, er mer enn en tilfeldig mening. 

Jeg er nok litt mindre autoritetstro ;) Autoritetspersoner får ytre de meninger de vil på pressekonferanser uten at det nødvendigvis bryr meg noe særlig. Jeg må imidlertid forholde meg til forskrifter og pålegg fra dem (som igjen er etter fullmakt gitt i lover fra Stortinget) på gjennomtenkt vis. Og når jeg gjør det, er altså vaksinering frivillig, ikke pålagt og unnlatelse kan ikke forfølges rettslig. Nok en gang. Frivillig. Faktisk.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

En ble også konfrontert med at andre mennesker hadde sett disse pressekonferansene. Det var ikke slik at jeg så på dem inne i mitt eget lille skap. 

Gouldfan skrev (56 minutter siden):

Tror at politikerne ‘leker krise’?

Det er grunn til å stille spørsmål ved om det sørafrikanske viruset var en krise. Som Morromann nylig påpekte. På det punktet var det ikke lenger mars 2020. Politikerne hadde kjøpt inn mange dyre vaksiner, og de kjøper vel fortsatt inn dose 5 o.l. 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Nepa skrev (9 timer siden):

En ble også konfrontert med at andre mennesker hadde sett disse pressekonferansene. Det var ikke slik at jeg så på dem inne i mitt eget lille skap. 

Det er grunn til å stille spørsmål ved om det sørafrikanske viruset var en krise. Som Morromann nylig påpekte. På det punktet var det ikke lenger mars 2020. Politikerne hadde kjøpt inn mange dyre vaksiner, og de kjøper vel fortsatt inn dose 5 o.l. 

Alle Politikerne er onde, og hele Oljefondet er i lomma på Pfizer, Ivermectin er de friiie Antivaxeres medisin sammen med de store rosa elefantene… Jippi

Om det var spørsmål så er jo det er av verdens største Captain Hindsight spørsmål....

Endret av Gouldfan
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (8 timer siden):

Alle Politikerne er onde, og hele Oljefondet er i lomma på Pfizer, Ivermectin er de friiie Antivaxeres medisin sammen med de store rosa elefantene… Jippi

Hm her inne er det som har påstått dette? Jeg synes det er ganske usaklige stråmenn du setter opp her.

For å si det sånn; den eneste i denne tråden som har skrevet noe slikt er DEG!

Er det heller det at du har veldig vanskelig for å akseptere at noen mener noe annet enn deg om disse tingene og du må tillegge dem meninger de ikke har?

Nepa skrev et ganske salklig innlegg og du svarer med usakligheter og stråemenn og tillegger ham ting han ikke har sagt.

Endret av Morromann
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (11 timer siden):

 

Gjennomsnittsalder? Du vet ar det ikke vil si kun 83 år ja? Er mange aldre selvom gjennomsnitt er 83…

Unntak er aldri hovedregelen. Det var unge friske mennesker som døde av svineinfluensaen, men det var unntak og aldri hovedregel. Og vitenskapen og statistikk betrakter ikke unntak som hovedregel.

Nepa skrev (10 timer siden):

Erna sa at det å vaksinere seg var en borgerplikt. Det ble operert med en grense på litt over 90% vaksinerte, for at tiltakene skulle opphøre. Flere kom med utspill om at uvaksinerte burde lide mer, f.eks. Morten Kinander og Karita B.O.

Det ble en trend med munnbind, i den grad at det fortsatt kreves munnbind på flere legevakter. Noe overdrevet hvis det er umulig å gå tilbake til et normalt samfunn, de første 10-20-åra. FHI skriver da også at en bør være mer forberedt før neste pandemi. Vi skal visst alltid være "mellom pandemier". 

Nå var aldri denne munnbindpolariseringen like ekstrem som i USA heldigvis, hvor den slo inn som et element i den ganske så ekstreme og fordummende politiske og tribalistiske kulturkrigen hvor mange demokrater gikk med munnbind i på områder hvor det strengt talt ikke var nødvendig, hele tiden, jogget og syklet med munnbind bare for å vise at man var imot Donald Trump, altså ikke som et rent smittevernstiltak, men som en del av en anti-Trump-uniform, på mange måter ble munnbindet anti-trumpernes versjon av MAGA-capsen, mens mange republikanere kategorisk nektet å bruke munnbind i enhver sammenheng av nettopp den årsaken og nektet til og med på områder hvor det var nødvendig som sykehus og lignende. Det ble vel slik i noen stater i USA at når man så noen gå utendørs - ja, utendørs uten munnbind så tenkte man "der går en Trump-tilhenger".

Så til det med Ernas utsagn. Ja, det ble jo "lovet" at med 90% vaksineopptak skulle vi få livene våre tilbake. Bare for at man skulle få langefingeren rett i ansiktet av Støre i desember, da over 90% av vaksinert og han gikk til sin omicron-nedstenging. Jeg må innrømme at ting så temmelig mørkt ut da, her hadde vi gjort "borgerplikten" bare for å få en ny nedstenging i "julegave" av Støre. Ikke rart enkelte følte seg lurt.

 

a_aa skrev (11 timer siden):

Kunne du gi noen eksempler på dette?

 

(PS: Store deler av 2020 var faktisk munnbindbruk frarådd av WHO, fordi de ikke hadde entydig forskning som viste at effekten var god når det ble brukt av folk som ikke var utdannet helsepersonell. Det var først da det kom forskning som viste klart at det ville ha en positiv effekt at de ga råd om slik bruk - og det var langt ute i pandemien.
Og i Norge ble det gang på gang understreket av myndighetspersoner at vaksinering var sterkt tilrådelig, men uansett frivillig.)

Det må isåfall ha vært den raskeste omvendingen i vitenskapelig medisinsk konsensus gjennom tidene; vi snakker måneder her. Jeg tror heller det at det var snakk om at man manglet munnbind i vestlige land og at man ikke ønsket at privatpersoner skulle gå rundt med munnbind det var mangler på i helsevesenet. Først da munnbind ble tilgjengelig overalt "endret de mening".

Angående "frivillig vaksinering"; ja i Norge ble det heldigvis det, men i andre land var det mer eller mindre tvang; altså press; det gikk veldig langt i en delland, med Østerrike som skrekkeksempel på at de faktisk innførte medisinsk apharteid mellom vaksinerte og uvaksinerte og det var stort press i Norge for å innføre det samme her også; bare få uker før Støre endelig tok til fornuft og droppet sin totalt meningsløse og bortkastede omicron-lockdown var det opprop og protester fra kulturlivet om at de måtte innføre vaksinepass på forestillinger.

 

a_aa skrev (10 timer siden):

Det er ingen som har pålegg om det, og rettsvesenet kan ikke straffe unnlatelser. 

Nei, det ble heldigvis aldri slik selv om det var krefter som sterkt ivret for at det skulle bli nettopp det.

Endret av Morromann
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (10 timer siden):

Hvorfor tror du de hadde masse «krise» pressekonferanser med muntlig og tegnspråk?

Hvor fint er det ikke å leve i verdens rikeste land? Og å helt misse at verden har vært et par år+ i krise??? Tror at politikerne ‘leker krise’?
 

Iforhåld til katastrofe og misery i Italia, England og New York feks

Norge er ikke verdens rikeste land lenger.

At en del taklet nedstenginslivet bra i Norge betyr ikke at alle gjorde det.

Endret av Morromann
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (10 timer siden):

Hvorfor tror du de hadde masse «krise» pressekonferanser med muntlig og tegnspråk?

Hvor fint er det ikke å leve i verdens rikeste land? Og å helt misse at verden har vært et par år+ i krise??? Tror at politikerne ‘leker krise’?
 

Iforhåld til katastrofe og misery i Italia, England og New York feks

 

Var det katastrofe i Italia, England og New York HØSTEN 2021 OG VINTEREN 2021-2022?

For det var det han refererte til, ikke mars 2020.

Men i covid-narrativet var det alltid mars 2020 hos enkelte, selv da omicron kom.

Hvis vaksinen var så fantastisk bra, hvorfor stod Støre med alvorlig mine og sa "nå er det alvor" i desember 2021; på et tidspunkt da 90%+ hadde tatt vaksinen som i noens(sier ikke deg)øyne var det største vitenskapelige fremskritt i historien siden pencilin?  For meg er det det mest latterlige Støre noensinne har sagt og det føyer seg inn i en lang rekke av den mannens utsagn. Virker som han prøvde å "hoppe etter Erna" selv om verden av desember 2021 var MEGET forskjellig fra mars 2020.

Endret av Morromann
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (2 timer siden):

 

Var det katastrofe i Italia, England og New York HØSTEN 2021 OG VINTEREN 2021-2022?

For det var det han refererte til, ikke mars 2020.

Men i covid-narrativet var det alltid mars 2020 hos enkelte, selv da omicron kom.

Hvis vaksinen var så fantastisk bra, hvorfor stod Støre med alvorlig mine og sa "nå er det alvor" i desember 2021; på et tidspunkt da 90%+ hadde tatt vaksinen som i noens(sier ikke deg)øyne var det største vitenskapelige fremskritt i historien siden pencilin?  For meg er det det mest latterlige Støre noensinne har sagt og det føyer seg inn i en lang rekke av den mannens utsagn. Virker som han prøvde å "hoppe etter Erna" selv om verden av desember 2021 var MEGET forskjellig fra mars 2020.

Det er vel kandidater til tidenes captain hindsight..

Les det jeg skrev en gang ting, jeg forstår ikke hvorfor voksne mennesker ikke forstår TID og TIDSLINJE.

Det jeg mener er at da ante de jo ikke hvor farlig Delta og Omikron var, i Sør Afrika var det havoc og krise, men de har mye sosiale problemer og tror litt dårligere organisert helsevesen sett i forhold til Nord Europa.

Men det er veldig vanskelig å "gjette" hva det vil bety for et glest befolket rikt land som Norge. I Belgia som ligner oss så var det ille, men de er tett befolket.

 

c3b1c60d-024a-453b-9be3-ef317fb05700_text.gif.cc25953a2494d6a88d877e8c8dc956b8.gif

Endret av Gouldfan
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (21 minutter siden):

Det er vel kandidater til tidenes captain hindsight..

Les det jeg skrev en gang ting, jeg forstår ikke hvorfor voksne mennesker ikke forstår TID og TIDSLINJE.

Det jeg mener er at da ante de jo ikke hvor farlig Delta og Omikron var, i Sør Afrika var det havoc og krise, men de har mye sosiale problemer og tror litt dårligere organisert helsevesen sett i forhold til Nord Europa.

 

Det var aldri "havoc og krise" med omicron i Sør-Afrika, TVERT IMOT var de klare på at Europa overreagerte noe sinnsykt på dette og prøvde å nå frem med det men ble høvlet ned(og den legen som oppdaget dette ble atpåtil truet fra europeisk hold med å lyve om at det var mer alvorlig enn det var); det var absolutt ingen massedødelighet i Sør-Afrika. Allerede i starten ble det slått fast fra sør-afrikansk hold at det var den minst alvorlige varianten noensinne; og de hadde oppdaget en verre variant der tidlgiere, men i Europa ble det oversett; positive funn druknet i frykt- og skremselsccenarier i norske aviser mens de positive funnene ble gjemt i små notiser. Det er ingen "etterpåklokskap" her og Sør-Afrika var klare fra dag 1 at dette ikke var noe å sette verden på hodet for nok en gang, men så ville ikke Europa lytte til SA, de stolte tydeligvis mer på hva som ble fortalt fra diktaturet Kina enn fra demokratiet Sør-Afrika.

At det var "havoc og krise" i Sør-Afrika er beviselig feil, det var det allerede i desember 2021 da de tok det med knusende ro mens Europa gikk helt amok i hysteri og panikk, det er sannheten.

Jeg tror jeg fortstår TID OG TIDSLINJE meget godt, utmerket godt her, så tusen takk, men nei takk. Som vanlig er jeg 100% uenig i hvert eneste ord du skriver.

Da Støre stod der med sin pompøse "nå er det alvor" var de for lengst klar over i Sør-Afrika over hvor mye mildere omiocron var og hadde prøvd å overbeivse Europa som ikke brydde seg men lyttet mer til dommedagsprofeter som Neill Fergusson og slike. Sør-Afrika inviterte til og med journalister inn for å se med egne øyne. Hvis du mener det var "havoc og krise" i SA bør du kunne dokumentere dette med kilder og dokumentasjon.

Det var overhodet ikke krise i Sør-Afrika i desember 2021, det er beviselig FEIL!

Jeg har en mistanke om at det var en viss ubevist rasisme hos europeiske myndigheter også rundt mistroen til hva som ble fortalt fra Sør-Afrika; "vi kan jo ikke stole på hva et afrikansk land forteller oss"; den mentaliteten. Men Kina; et av verdens verste diktaturer hadde de aldri noen problemer med å tro på.

Det var krise i Italia, England og New York i mars 2020 JA, men det var IKKE krise i Sør-Afrika i desember 2021. Det er som , faktasjekkerne skriver FAKTISK HELT FEIL!

Endret av Morromann
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (44 minutter siden):

Det var aldri "havoc og krise" med omicron i Sør-Afrika, TVERT IMOT var de klare på at Europa overreagerte noe sinnsykt på dette og prøvde å nå frem med det men ble høvlet ned(og den legen som oppdaget dette ble atpåtil truet fra europeisk hold med å lyve om at det var mer alvorlig enn det var); det var absolutt ingen massedødelighet i Sør-Afrika. Allerede i starten ble det slått fast fra sør-afrikansk hold at det var den minst alvorlige varianten noensinne; og de hadde oppdaget en verre variant der tidlgiere, men i Europa ble det oversett; positive funn druknet i frykt- og skremselsccenarier i norske aviser mens de positive funnene ble gjemt i små notiser. Det er ingen "etterpåklokskap" her og Sør-Afrika var klare fra dag 1 at dette ikke var noe å sette verden på hodet for nok en gang, men så ville ikke Europa lytte til SA, de stolte tydeligvis mer på hva som ble fortalt fra diktaturet Kina enn fra demokratiet Sør-Afrika.

At det var "havoc og krise" i Sør-Afrika er beviselig feil, det var det allerede i desember 2021 da de tok det med knusende ro mens Europa gikk helt amok i hysteri og panikk, det er sannheten.

Jeg tror jeg fortstår TID OG TIDSLINJE meget godt, utmerket godt her, så tusen takk, men nei takk. Som vanlig er jeg 100% uenig i hvert eneste ord du skriver.

Da Støre stod der med sin pompøse "nå er det alvor" var de for lengst klar over i Sør-Afrika over hvor mye mildere omiocron var og hadde prøvd å overbeivse Europa som ikke brydde seg men lyttet mer til dommedagsprofeter som Neill Fergusson og slike. Sør-Afrika inviterte til og med journalister inn for å se med egne øyne. Hvis du mener det var "havoc og krise" i SA bør du kunne dokumentere dette med kilder og dokumentasjon.

Det var overhodet ikke krise i Sør-Afrika i desember 2021, det er beviselig FEIL!

Jeg har en mistanke om at det var en viss ubevist rasisme hos europeiske myndigheter også rundt mistroen til hva som ble fortalt fra Sør-Afrika; "vi kan jo ikke stole på hva et afrikansk land forteller oss"; den mentaliteten. Men Kina; et av verdens verste diktaturer hadde de aldri noen problemer med å tro på.

Det var krise i Italia, England og New York i mars 2020 JA, men det var IKKE krise i Sør-Afrika i desember 2021. Det er som , faktasjekkerne skriver FAKTISK HELT FEIL!

Det jeg mente var at Sør Afrika lenge har slitt med sosiale problemer og kriminalitet.

At det ikke var krise når epidemien slo ut fullt i Sør Afrika er vi uenige om.

I Cape kanskje ja, men hard lockdown som store deler av Afrika førte, samt bortfall av helsetjenester pga lockdown, gjorde at utkantstrøk i sør Afrika hadde verdens høyeste dødstall.

https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(22)00730-7/fulltext#:~:text=Furthermore%2C because the biomedical model,province%2C Nelson Mandela Bay and

Dessuten er det verdt å vite at Sør Afrika har omtrent null eldre, dette så sikkert Norge også.

Gjennomsnittlig alder på befolkningen er 19år!!!

https://gdc.unicef.org/resource/coronavirus-africa-five-reasons-why-covid-19-has-been-less-deadly-elsewhere

Jeg er vel ikke rasist om jeg sier at det tyder på harde kår? Med den snittalderen?

Sammenlignet har Italia og Japan verdens eldste befolkning, det hevdes at gener kosten, middelhavs, oliven, fisk grønn te/Japan og gode grønnsaker er litt av årsaken.

Endret av Gouldfan
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (15 minutter siden):

Jeg er vel ikke rasist om jeg sier at det tyder på harde kår? Med den snittalderen?

 

 

Jeg siktet IKKE til deg(veldig viktig å presisere for å unngå misforståelser), jeg siktet til europeiske myndigheter som kategorisk nektet å ta til seg noen som helst ting av hva sør-afrikanske myndigheter fortalte dem.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...