Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Vi trenger å snakke om korona vaksinene!

Anbefalte innlegg

Tror "the nurse" eller sykepleieren John Campbell har vært omtalt både i denne og andre tråder. Han har nå fått sin advarsel nr. 1 på youtubekanalen. En video med politikeren Andrew Bridgen ble slettet, og han kan nå ikke laste opp flere videoer før om ca. en uke. Bridgen er utvist fra sitt politiske parti etter visse uttalelser. Dette betyr jo at youtube og andre fremdeles sensurerer, de vil ikke diskutere hva som helst. Videoen ble slettet på grunn av "medical misinformation" eller medisinsk desinformasjon. 

https://rumble.com/v2lnbk4-update-from-john.html

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nepa skrev (3 timer siden):

Tror "the nurse" eller sykepleieren John Campbell har vært omtalt både i denne og andre tråder. Han har nå fått sin advarsel nr. 1 på youtubekanalen. En video med politikeren Andrew Bridgen ble slettet, og han kan nå ikke laste opp flere videoer før om ca. en uke. Bridgen er utvist fra sitt politiske parti etter visse uttalelser. Dette betyr jo at youtube og andre fremdeles sensurerer, de vil ikke diskutere hva som helst. Videoen ble slettet på grunn av "medical misinformation" eller medisinsk desinformasjon. 

https://rumble.com/v2lnbk4-update-from-john.html

Det var trist. Får håpe han er tilbake snart. John Campbell er vel hva vi kan kalle en "medisinsk gravejournalist"; en som har en genuin interesse for å finne ut av ting og som man ser er sympatisk og empatisk og dedikert til å gjøre det rette. Helt fra starten av coronatiden, og en som ikke er redd for å ta feil og til å ta til seg ny informasjon.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (3 timer siden):

Det var trist. Får håpe han er tilbake snart. John Campbell er vel hva vi kan kalle en "medisinsk gravejournalist"; en som har en genuin interesse for å finne ut av ting og som man ser er sympatisk og empatisk og dedikert til å gjøre det rette. Helt fra starten av coronatiden, og en som ikke er redd for å ta feil og til å ta til seg ny informasjon.

Gravejournalist? Jeg ser ingen Deepthroat her, jeg ser en forvirret pleier som ikke forstår papirene, men som er pedagogisk anlagt.

Slik at uvitende tror de forstår hans "enkle" måte å snakke og understreke på.

Det er rett og slett tragikomisk at YouTube lar slike holde på. Han er ikke den eneste... Da tenker jeg ikke kun på covid relaterte sider...

Endret av Gouldfan
  • Liker 6
Lenke til kommentar
3 hours ago, Gouldfan said:

Det er rett og slett tragikomisk at YouTube lar slike holde på.

Ja helt enig!... Youtube driver å teaser videoskapere med at de kanskje får lov til å spre kunnskap på siden deres når de viste klart og tydelig med mye sensur og fjerning av kanaler i tiden før det amerikanske valget 2020 og 2016 at de var imot ytringsfrihet og kunnskap. Veldig fælt at de skal late som at de er en side der folk kanskje får dele kunnskap, når de egentlig er sterkt imot dette.

Hvorfor ikke bare slette alle fornuftige kanaler som bryr seg om menneskeheten med en gang, sånn at personene bak kanalene slipper å bli trollet av youtukratiet på denne måten? Men kanskje de er redd for at det da skal bli altfor tydelig, slik at alle gode folk bare forholder seg til bedre videodelingssider, som Rumble.

Det er litt fryktelig å se på at gode mennesker på youtube nå blir kontrollert med noen piskeslag nå og da, istedet for at de bare blir utvist med en gang sånn at de kan 100% dele kunnskap fritt på Rumble.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (59 minutter siden):

Ja helt enig!... Youtube driver å teaser videoskapere med at de kanskje får lov til å spre kunnskap på siden deres når de viste klart og tydelig med mye sensur og fjerning av kanaler i tiden før det amerikanske valget 2020 og 2016 at de var imot ytringsfrihet og kunnskap. Veldig fælt at de skal late som at de er en side der folk kanskje får dele kunnskap, når de egentlig er sterkt imot dette.

Hvorfor ikke bare slette alle fornuftige kanaler som bryr seg om menneskeheten med en gang, sånn at personene bak kanalene slipper å bli trollet av youtukratiet på denne måten? Men kanskje de er redd for at det da skal bli altfor tydelig, slik at alle gode folk bare forholder seg til bedre videodelingssider, som Rumble.

Det er litt fryktelig å se på at gode mennesker på youtube nå blir kontrollert med noen piskeslag nå og da, istedet for at de bare blir utvist med en gang sånn at de kan 100% dele kunnskap fritt på Rumble.

Det er altfor lite Sensur på Youtube og Facebook. Russere osv sprer bla mye feilinformasjon i politikken via fronter, samt folk som Campbell og Alex Jones....

Endret av Gouldfan
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (På 4.5.2023 den 10.27):

Gravejournalist? Jeg ser ingen Deepthroat her, jeg ser en forvirret pleier som ikke forstår papirene, men som er pedagogisk anlagt.

Slik at uvitende tror de forstår hans "enkle" måte å snakke og understreke på.

Det er rett og slett tragikomisk at YouTube lar slike holde på. Han er ikke den eneste... Da tenker jeg ikke kun på covid relaterte sider...

Hvorfor det? Er det kun en type narrativ som skal få lov å bli publisert? Skal absolutt all kritikk rundt covidvaksinene og skepsis til hvor alvorlig viruset er ties ihjel så lenge det ikke er i tråd med rådende narrativer? Campbell stiller slik jeg ser spørsmål og konkluderer ikke, og det er prisverdig. Han er åpen for feiltrolkning, noe han har vært gjennom hele perioden. Han var spot on og hadde 100% rett om de positive funnene rundt omicron da det ble oppdaget og som sør-afrikanske autoriteter prøvde å berolige et overhysterisk Europa med som heller foretrekker å tro på det dystopiske og lukkede diktaturet Kina enn demokratiet Sør-Afrika.

Jeg mener; det du skriver gjelder det begge sider? Gjelder det også dommedagsfanatikerne på Facebook-siden "Kunnskapsbasert pandemirespons" som i fullt alvor har tatt til orde for kinesisk nazi-lockdown i Norge og som fortsatt mener at det å få covid er en dødsdom for praktisk talt alle, også unge og at vi nå er på vei i avgrunnen fordi samfunnet er normalt igjen og som siterer studier som sier at store deler av befolkningen allerede er "dødsdømt" på grunn av long-covid SELV OM DE ER MULTIVAKSINERTE? På hvilke måter driver ikke de desinformasjon? Jeg snakker her om den FB-siden som er møteplassen for norske covid-fanatikere som Gunhild Nyborg og Bjørg Andersen; sistnevnte som i februar i fjor sammenlignet covid med svartedauden. I februar 2022. Gjelder dine kriterier for sensur også disse? Noen av disse folkene er like ekstreme og noen enda MER ekstreme enn Eric Feigl-Ding, og det sier litt. Burde sensurkriteriene dine også gjelde Feigl-Ding og isåfall hvorfor ikke?

Gouldfan skrev (På 4.5.2023 den 15.47):

Det er altfor lite Sensur på Youtube og Facebook. Russere osv sprer bla mye feilinformasjon i politikken via fronter, samt folk som Campbell og Alex Jones....

Du ser altså ikke noen forskjell på en som kun driver kildegranskning basert på medisinske data og en nutcase crazy kaninhullpersonlighet og massakrefornekter som Alex Jones?

Tror du virkelig at flertallet av de som utviser litt kritikk rundt covidnarrativet og vaksinen er på samme nivå som Alex Jones? Da er jeg redd du faktisk tar feil.

Endret av Morromann
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (På 6.5.2023 den 8.25):

Hvorfor det? Er det kun en type narrativ som skal få lov å bli publisert? Skal absolutt all kritikk rundt covidvaksinene og skepsis til hvor alvorlig viruset er ties ihjel så lenge det ikke er i tråd med rådende narrativer? Campbell stiller slik jeg ser spørsmål og konkluderer ikke, og det er prisverdig. Han er åpen for feiltrolkning, noe han har vært gjennom hele perioden. Han var spot on og hadde 100% rett om de positive funnene rundt omicron da det ble oppdaget og som sør-afrikanske autoriteter prøvde å berolige et overhysterisk Europa med som heller foretrekker å tro på det dystopiske og lukkede diktaturet Kina enn demokratiet Sør-Afrika.

Jeg mener; det du skriver gjelder det begge sider? Gjelder det også dommedagsfanatikerne på Facebook-siden "Kunnskapsbasert pandemirespons" som i fullt alvor har tatt til orde for kinesisk nazi-lockdown i Norge og som fortsatt mener at det å få covid er en dødsdom for praktisk talt alle, også unge og at vi nå er på vei i avgrunnen fordi samfunnet er normalt igjen og som siterer studier som sier at store deler av befolkningen allerede er "dødsdømt" på grunn av long-covid SELV OM DE ER MULTIVAKSINERTE? På hvilke måter driver ikke de desinformasjon? Jeg snakker her om den FB-siden som er møteplassen for norske covid-fanatikere som Gunhild Nyborg og Bjørg Andersen; sistnevnte som i februar i fjor sammenlignet covid med svartedauden. I februar 2022. Gjelder dine kriterier for sensur også disse? Noen av disse folkene er like ekstreme og noen enda MER ekstreme enn Eric Feigl-Ding, og det sier litt. Burde sensurkriteriene dine også gjelde Feigl-Ding og isåfall hvorfor ikke?

Du ser altså ikke noen forskjell på en som kun driver kildegranskning basert på medisinske data og en nutcase crazy kaninhullpersonlighet og massakrefornekter som Alex Jones?

Tror du virkelig at flertallet av de som utviser litt kritikk rundt covidnarrativet og vaksinen er på samme nivå som Alex Jones? Da er jeg redd du faktisk tar feil.

De fleste av oss setter lit til myndighetene og forskere..

Men med YouTube har det blitt slik at folk heller tar hint og tips og dårlige Winks og ironi fra folk som Campbell, Trump og Alex Jones.

Rett og slett fordi de er mer underholdende enn kjedelige myndigheter og fagfolk...

En annen fyr som det sies var veldig underholdende å høre på i historien het noe sånt som Adolf Hitler.

Mange er glad for at Youtube ikke var oppfunnet i 1930-40 åra. Flygeblad har ikke helt den samme potensen.

Dette er ikke hitling, poenget er at man er kildekritisk. Ting som er feil blir ikke mer riktig om det understrekes og blir kommentert med ironi.

Endret av Gouldfan
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (21 minutter siden):

De fleste av oss setter lit til myndighetene og forskere..

Mener du virkelig at maktmennesker - i et åpent og demokratisk samfunn med ytringsfrihet - er noe man ikke skal kritisere og at det er noe bare "ekstremister" gjør? Skal man ukritisk godta absolutt alt myndighetspersoner sier og gjør uten å stille et snev av kritiske spørsmål? Skal man aldri mistenke korrupsjon eller urederlig virksomhet? Skal man synes det er greit med hemmelighold og avvisning av lobbyregistere fordi man MÅ stole blindt og ukritisk til myndigheter? Jeg trodde styrken ved et demokrati nettopp var det at man SKAL kritisere myndigheter og ikke blindt følge dem uten spørsmål. Slik jeg ser det er det noe som kjennetegner diktaturer at man ukritisk omfavner myndigheter. Hvis flertallet av det norske folk virkelig tenker slik er jeg faktisk skremt. Ikke rart så få reagerer på de overvåkningslovene de vedtar og tar for god fisk alle løgnene Støre åpenbart serverer om årsakene til strømpriskrisen om folk er så komforme.

Mulig jeg tolker deg feil, men styrken i et demokrati er nettopp det å hele tiden utfordre og kritisere myndighetspersoner; ikke omfavne dem som de eneste og sanne autoriteter, det er diktaturenes styrke. Det var aldri meningen med et demokrati. Myndighetspersoner, spesielt politikere er bare mennesker og ganske mange av dem har ikke relevant kompetanse for det de er satt til å gjøre og er ofte motivert av hva PR-rådgivere og lobbyister forteller dem.

Men igjen; mulig jeg har misforstått deg; men jeg blir ikke mindre urolig om vi har nå kommet dit i 2023 at man er "ekstremist" om man kritiserer eller er kritiske til hva maktmennesker sier og gjør.

Mulig du og jeg har forskjellige oppfatninger om hva et demokrati er og skal være, korriger  meg gjerne om jeg har mistolket deg, men jeg oppfatter ikke flertallskonformitet som det demokratiet er ment som.

Men coronatiden har jo også bevist at norske myndigheter stolte mer på diktaturet Kina enn på demokratiet Sør-Afrika så....

Endret av Morromann
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (1 time siden):

Mener du virkelig at maktmennesker - i et åpent og demokratisk samfunn med ytringsfrihet - er noe man ikke skal kritisere og at det er noe bare "ekstremister" gjør? Skal man ukritisk godta absolutt alt myndighetspersoner sier og gjør uten å stille et snev av kritiske spørsmål? Skal man aldri mistenke korrupsjon eller urederlig virksomhet? Skal man synes det er greit med hemmelighold og avvisning av lobbyregistere fordi man MÅ stole blindt og ukritisk til myndigheter? Jeg trodde styrken ved et demokrati nettopp var det at man SKAL kritisere myndigheter og ikke blindt følge dem uten spørsmål. Slik jeg ser det er det noe som kjennetegner diktaturer at man ukritisk omfavner myndigheter. Hvis flertallet av det norske folk virkelig tenker slik er jeg faktisk skremt. Ikke rart så få reagerer på de overvåkningslovene de vedtar og tar for god fisk alle løgnene Støre åpenbart serverer om årsakene til strømpriskrisen om folk er så komforme.

Mulig jeg tolker deg feil, men styrken i et demokrati er nettopp det å hele tiden utfordre og kritisere myndighetspersoner; ikke omfavne dem som de eneste og sanne autoriteter, det er diktaturenes styrke. Det var aldri meningen med et demokrati. Myndighetspersoner, spesielt politikere er bare mennesker og ganske mange av dem har ikke relevant kompetanse for det de er satt til å gjøre og er ofte motivert av hva PR-rådgivere og lobbyister forteller dem.

Men igjen; mulig jeg har misforstått deg; men jeg blir ikke mindre urolig om vi har nå kommet dit i 2023 at man er "ekstremist" om man kritiserer eller er kritiske til hva maktmennesker sier og gjør.

Mulig du og jeg har forskjellige oppfatninger om hva et demokrati er og skal være, korriger  meg gjerne om jeg har mistolket deg, men jeg oppfatter ikke flertallskonformitet som det demokratiet er ment som.

Men coronatiden har jo også bevist at norske myndigheter stolte mer på diktaturet Kina enn på demokratiet Sør-Afrika så....

Det er stor forskjell på krisetider og unntakstilstand og å være uenige med ting til høyre eller venstre.

I Norge gikk det veldig bra under covid fordi vi hadde tilgang til vaksiner. I Fattige land uten vaksine og med stor befolkning så gikk det ikke like bra.

Under krisetid så er det viktig med bred politisk enighet, og at det er lite som skurrer.

Det er ikke positivt eller konstruktivt at konspirasjonsteoretikere osv kommer med sine meninger eller går 'i tog" i krisa.

Endret av Gouldfan
  • Liker 3
Lenke til kommentar
4 hours ago, Gouldfan said:

Det er ikke positivt eller konstruktivt at konspirasjonsteoretikere osv kommer med sine meninger

Mener du slike?

"Satt på spissen fungerer uvaksinerte som våpen som kan skade - og i verste fall drepe andre mennesker." Kilde.

Beklager forøvrig at jeg ikke leverte inn meg selv. Jeg var ett dødelig våpen når jeg gikk rundt omkring etter å takke nei til eksperimentell genterapi, ifølge denne personen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (1 time siden):

Mener du slike?

"Satt på spissen fungerer uvaksinerte som våpen som kan skade - og i verste fall drepe andre mennesker." Kilde.

Beklager forøvrig at jeg ikke leverte inn meg selv. Jeg var ett dødelig våpen når jeg gikk rundt omkring etter å takke nei til eksperimentell genterapi, ifølge denne personen.

Der jeg mener er at enkelte antivaksere og konspirasjonsteoretikere som feks Kari Jaquesson og Charter Svein var veldig arrogante i sine ulovlige 17.Mai tog under lockdown...

Arroganse i det at hele Norges Storting var enige om dette, samt størsteparten av folket.

Det er mulig at noe av politikken og tiltakene var unødvendig. Men Norge gjorde så godt vi kunne, så er det opp til kommisjoner i etterkant å si hva som var rett og galt.

Det er ikke så lett alltid å lage tiltak på kort tid. your damned if you do, and your damned if you don't.

Å stenge polet i Oslo regionen samtidig som det var åpent i Moss og Drammen er jo litt teit. Altså det er vel ikke vanskelig å forstå at enkelte er avhengige av å kjøpe alkohol.... Og heller dro til Moss.

Endret av Gouldfan
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (43 minutter siden):

Mener du slike?

Mener du denne personen er en konspirasjonsteoretiker? Han støttet seg til dokumentert forskning. Dessverre var viruset i ferd med å mutere ganske kraftig mens vaksinene ble rullet ut, og de fungerte derfor dårligere mot smitte enn man håpte. Men at de likevel hadde en virkning, er dokumentert. En uvaksinert hadde derfor større sjanse for å bli smittet, og derfor viderebringe smitten til andre mer sårbare personer.

Selfuniverse skrev (49 minutter siden):

Her avslører du at du ikke vet hva genterapi er.

Sitat

– Hensikten med genterapi er å permanent endre gener i en organisme, for eksempel for å reparere mutasjoner som fører til bestemte sykdommer.

Men mRNA-vaksinene fungerer ikke på samme måte. De leverer en oppskrift på spikeproteinet fra SARS-CoV-2-viruset.

– Oppskriften brytes ned etter at spikeproteinet er dannet, så det gir ingen varige endringer i genene våre, skriver Fossum.

Link

En forsker (som for øvrig ikke er ekspert på vaksiner) hevdet at vaksinene var genterapi. Han ble bedt om å forklare hvorfor, men det klarte han ikke, så han endret sin påstand til at vaksinene var "gen-injeksjoner", hva nå enn det er (samme link). Det eneste treffet jeg får i Google på gen-injeksjon, er fra en som kaller seg "verdenslærer, forfatter, astrolog, økonom og kjærlighetsprofet" som kommer med en del sprø påstander om covid-vaksinene. Ja, han vet sikkert bedre enn forskere med årelang utdanning på feltet (ironi).

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Vaksiner bør bare benyttes om det er nødvendig, dette fordi medisiner også vaksinen har bivirkninger for enkelte promiller. i Covid pandemien så er jeg enig i at det var nødvendig med vaksinasjon av folket.

Nå tror jeg mest det er nødvendig for gamle og syke som "vil" ha nye doser.

Men hva som er tilstanden i Norge og Sverige, kan være helt annerledes i andre deler av verden.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Nukleosid said:
1 hour ago, Selfuniverse said:

litt kjøtt på leggen

genterapi

https://snl.no/genterapi

Fact Check-mRNA vaccines are distinct from gene therapy, which alters recipient’s genes

https://www.reuters.com/article/factcheck-covid-mrna-gene-idUSL1N2PH16N

• Liker 3
Lenke til kommentar
22 minutes ago, Nukleosid said:

Jeg husket at Robert Clancy kalte det ett eller annet om gener. Sjekket nå, og han sier at det kan betegnes som genetisk teknologiutvikling. "genetic engineering". Derfor jeg blandet litt. "Eksperimentell mRNA behandling" er vel mer direkte og passende uansett, så blir vel mer riktig å bruke det. Takk for at du følger med!

Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (3 timer siden):

"Eksperimentell mRNA behandling" er vel mer direkte og passende uansett, så blir vel mer riktig å bruke det.

Eksperimentell (ordbøker) :
image.png.45ebb0b0ec013d0e37a0549451170f9f.png

Har du noen tanker om hvor lenge man skal ha drevet med eksperimenter, forskning, klinisk testing på dyr og mennesker etc, før det ikke lenger er en eksperimentell behandling, men rett og slett en moderne behandling? Antall år?

• Liker 5
Lenke til kommentar

Her kan man lese om hvor mye Campbell tjener på å villede verden.

Jeg tror ikke lenger han gjør disse Wink Wink nudge nudge av dumhet. I førsten mistenkte jeg det, men kunnskapsrike forskere og leger har mailet ham, men han fjerner allikevel ikke feilaktige videoer.

Jeg tror Campbell har bokstavelig talt satt fast hodet i honningkrukka $ is king.

https://gb.youtubers.me/dr-john-campbell/youtube-estimated-earnings

https://www.networthspot.com/dr-john-campbell/net-worth/

Endret av Gouldfan
  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, a_aa said:

testing på dyr

Det er bra å lære nye ting hver dag. Ser ut til at mRNA behandlinger blir brukt hos de svineprodusentene som vil i USA.

“It's not in your food. It's a vaccine for the animal that, just like any vaccine, protects the animal from disease,” Folta says.

"Current mRNA vaccines being used in swine are injected into the muscle, Folta explains, "

"The mRNA never leaves the cells from where it was injected. RNA is a very unstable molecule that must be kept cold, buffered and in solvent, to remain viable, Folta explains. "

Robert Malone kommenter saken ett annet sted:

"Sequivity (pseudo mRNA vaccine for swine infectious diseases) has been approved for swine by the USDA, is on the market now and there is no special labelling for the meat."

He also questioned the safety of other vaccine components such as lipid nano particles. “Will there be trace amounts in the meat? Will heat break it down? How much heat? Are there other chemical components in the products? We just do not know If [testing] has been done, show me the data.”

Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (31 minutter siden):

Det er bra å lære nye ting hver dag. Ser ut til at mRNA behandlinger blir brukt hos de svineprodusentene som vil i USA.

“It's not in your food. It's a vaccine for the animal that, just like any vaccine, protects the animal from disease,” Folta says.

"Current mRNA vaccines being used in swine are injected into the muscle, Folta explains, "

"The mRNA never leaves the cells from where it was injected. RNA is a very unstable molecule that must be kept cold, buffered and in solvent, to remain viable, Folta explains. "

Robert Malone kommenter saken ett annet sted:

"Sequivity (pseudo mRNA vaccine for swine infectious diseases) has been approved for swine by the USDA, is on the market now and there is no special labelling for the meat."

He also questioned the safety of other vaccine components such as lipid nano particles. “Will there be trace amounts in the meat? Will heat break it down? How much heat? Are there other chemical components in the products? We just do not know If [testing] has been done, show me the data.”

Vet ikke helt om du er ironisk eller ei. USA bruker Genmanipulerte frukt og grønnsaker. Det er noe vi ikke gjør i Norge eller EU(tror jeg av føre var årsaker) Jeg tror ikke det er direkte skummelt, men «genom»mat har fordeler og ulemper som alt annet.

Alt er relativt, i India og i deler av den fattige og ufruktbare verden så sies det at «Genom mat» og kunstgjødsel av typen som feks Norsk Hydro/Yara har reddet edit billioner av liv eller mer som ellers ville dødd av sult.

Endret av Gouldfan
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...