John-B Skrevet 16. januar Del Skrevet 16. januar On 1/14/2025 at 11:41 AM, :utakt said: Sånn apropos "farlige" vaksiner. https://www.fhi.no/nyheter/2024/lavere-dodelighet-blant-koronavaksinerte/ At det er nærmere 30% høyere dødelighet blant de som ikke har tatt vaksinen, bekrefter vel at det ikke er vaksinen i seg selv som er årsaken her. Det er et altfor høyt tall. Jeg hadde forventet 5-10%. 30% er så høyt tall at dersom vaksinen var årsaken, så betyr det at vaksinen kurerer både kreft og alt som er, og burde sånn sett fra et økonomisk ståsted vært påbudt for hele befolkningen. 2 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 16. januar Del Skrevet 16. januar Morromann skrev (På 14.1.2025 den 7.55): Nei, altså; jeg er temmelig ukvalifisert til å ha noen bestemte meninger rundt mrna-vaksiner; men at de ikke er "mirakelmiddelet" det ble solgt inn som burde(skjønt det kanskje ikke er)være åpenbart for de fleste nå i 2025 og selv om jeg tok to tror jeg nok ikke jeg kommer til å ta noen flere mrna-preparater mer så lenge jeg lever; det er tydelig. Man skal definitivt ta med store mengder salt hva tilfeldige personer; også med medisinertittel påstår i videoer på nettet; men man skal absolutt ikke ta for god fisk hva som kommer fra farmasøytiske megakorporasjoner som utelukkende har profitt som mål og aldri har vært opptatt av folks helse. Man snakker om at mrna skal være det som endelig løser kreftgåten men jeg er redd at som alt annet vi har hørt om i 50 år og som skal "løse kreftgåten" er for godt til å være sant. Og du har forøvrig helt rett at det var et utidig press mot mennesker i 2021 og til og med i 2022 for å ta vaskinene som hverken beskyttet mot smitte eller smitteoverføring. Nå er det slik at mRNA kun er prøvd ut på covid, et virus som åpenbart er vanskelig å utvikle immunitet mot. Det er ikke sikkert at det er mRNA-tekkologi som gjør at vaksinen ikke har den effekten man vanligvis ser. Det vil tiden vise 1 Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 17. januar Del Skrevet 17. januar John-B skrev (18 timer siden): At det er nærmere 30% høyere dødelighet blant de som ikke har tatt vaksinen, bekrefter vel at det ikke er vaksinen i seg selv som er årsaken her. Det er et altfor høyt tall. Jeg hadde forventet 5-10%. 30% er så høyt tall at dersom vaksinen var årsaken, så betyr det at vaksinen kurerer både kreft og alt som er, og burde sånn sett fra et økonomisk ståsted vært påbudt for hele befolkningen. Som FHI selv innrømmer så er ikke studien fagfellesvurdert og de tar selv forbehold om kvaliteten på den så man skal ikke legge alt for sterk vekt på en såpass svak studie. 1 Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 18. januar Del Skrevet 18. januar Dikedis skrev (På 13.1.2025 den 18.54): Kopi av brev fra Russell Broadbent Morromann skrev (På 15.1.2025 den 8.06): Nå har jeg lest denne linken og jeg kan si det som så at selv om jeg aldri har hørt om denne Broadbent før så er det åpenbart en som er laaaangt nede i konspirasjons-kaninhullet; virkelig. En ting er å innse at vaksinene var oppskrytte og muligens også skadelige; men denne fyren sitter jo i fullt alvor og skriver at dette er en del av et planlagt folkemord(!!)på verdens befolkning. Alvorlig talt. Dikedis er god på copy-paste, men ikke på kildekritikk og heller ikke på å se sammenhenger og logisk tankegang. Hen er heller ikke god på motargumenter når noen motsier det hen har copy-past'et. Kan ikke huske å ha sett hen noen gang svare på innlegg som er uenige med hen, så hen kan umulig tenke spesielt mye selv rundt det hen copy-past'er. Jeg tar det hen copy-past'er med en lastebillass med salt, for det er åpenbart at det er udokumenterte påstander og fri fantasi. Det er synd at enkelte personer tror på det disse skriver, og enda mer synd at noen tror på de som copy-past'er de samme tingene. Disse udokumenterte påstandene sprer seg raskere og mer hissig enn covid-19 gjorde, og det er skadelig for menneskehetens fysiske og psykiske helse i det lange løp. 3 Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 18. januar Del Skrevet 18. januar Tussi skrev (På 16.1.2025 den 12.36): Nå er det slik at mRNA kun er prøvd ut på covid, et virus som åpenbart er vanskelig å utvikle immunitet mot. Det er ikke sikkert at det er mRNA-tekkologi som gjør at vaksinen ikke har den effekten man vanligvis ser. Det vil tiden vise Nå var vel heller ikke de covid-vaksinene som ble utviklet på gamlemåten (vektorvaksine) spesielt effektive heller. Så du har rett i at mRNA-teknologien ikke er synderen her. Alle virus som hele tiden muterer, er det vanskelig å finne en effektiv vaksine mot. Det er fordi tiden det tar fra man begynner å utvikle en vaksine mot en variant, til den kan injiseres i befolkningen, er lang nok til at viruset man vaksinerer mot kan ha mutert flere ganger i mellomtiden. Det var også den største utfordringen i forbindelse med Covid-19 vaksinen. Den startet de å utvikle mot en av de tidligere variantene mot Covid-19, og ettersom de måtte produsere en så enorm mengde av det, så tok det for lang tid før den kom på markedet. Innen den tid så hadde Covid-19 mutert til en ganske annen variant enn en de første variantene, og vaksinen mistet mye av sin effekt. Spesielt mot å bli smittet, og spre smitten videre, var effekten betydelig redusert enn om Covid-19 ikke hadde mutert i mellomtiden. At den derimot var effektiv mot alvorlig sykdom, kom av at selv om effekten var redusert, så hjalp den likevel kroppen å bekjempe viruset, selv om det stort sett ikke var raskt nok til å forhindre at man fikk symptomer. At viruset muterer, er også grunnen til at man kan få sykdommen igjen og igjen... har man hatt en eldre variant av Covid-19, er man ikke veldig godt beskyttet hvis man blir smittet av en ny variant. Dette er også hovedgrunnen til at det ikke er bare-bare å lage en vaksine mot forkjølelse. Det finnes til enhver tid så mange varianter, og de muterer også ustanselig. Også mot influensa er det ikke enkelt å lage en fullgod vaksine, og noen ganger bommer man litt på spådommene om hvordan den vil mutere, og vaksinen blir mindre effektiv (selv om man har mange års erfaring i hvordan influensaviruset muterer). 3 Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 19. januar Del Skrevet 19. januar Nukleosid skrev (19 timer siden): Jeg tar det hen copy-past'er med en lastebillass med salt, for det er åpenbart at det er udokumenterte påstander og fri fantasi. Det er synd at enkelte personer tror på det disse skriver, og enda mer synd at noen tror på de som copy-past'er de samme tingene. Disse udokumenterte påstandene sprer seg raskere og mer hissig enn covid-19 gjorde, og det er skadelig for menneskehetens fysiske og psykiske helse i det lange løp. Det blir jo spesielt å dra frem at det var overdrevent mye skremselspropaganda om hvor livsfarlig coronaviruset var for ALLE; det er jeg forsåvidt enig i at det var; men det er vel enda mer skremselspropaganda når man i fullt alvor påstår at vaksinene er et plott for å UTRYDDE verdens befolkning? Ingen har godt av fatalistiske skremsler om at alt går til helvete og at alle skal dø. Men det er jo en søkt påstand; for man kan jo kontre med spørsmål om hva som da er vitsen med alle krigene som finner sted hvis vi alle skal dø av vaksinene uansett. Nukleosid skrev (19 timer siden): Nå var vel heller ikke de covid-vaksinene som ble utviklet på gamlemåten (vektorvaksine) spesielt effektive heller. Så du har rett i at mRNA-teknologien ikke er synderen her. Alle virus som hele tiden muterer, er det vanskelig å finne en effektiv vaksine mot. Det er fordi tiden det tar fra man begynner å utvikle en vaksine mot en variant, til den kan injiseres i befolkningen, er lang nok til at viruset man vaksinerer mot kan ha mutert flere ganger i mellomtiden. Det var også den største utfordringen i forbindelse med Covid-19 vaksinen. Den startet de å utvikle mot en av de tidligere variantene mot Covid-19, og ettersom de måtte produsere en så enorm mengde av det, så tok det for lang tid før den kom på markedet. Innen den tid så hadde Covid-19 mutert til en ganske annen variant enn en de første variantene, og vaksinen mistet mye av sin effekt. Spesielt mot å bli smittet, og spre smitten videre, var effekten betydelig redusert enn om Covid-19 ikke hadde mutert i mellomtiden. At den derimot var effektiv mot alvorlig sykdom, kom av at selv om effekten var redusert, så hjalp den likevel kroppen å bekjempe viruset, selv om det stort sett ikke var raskt nok til å forhindre at man fikk symptomer. At viruset muterer, er også grunnen til at man kan få sykdommen igjen og igjen... har man hatt en eldre variant av Covid-19, er man ikke veldig godt beskyttet hvis man blir smittet av en ny variant. Dette er også hovedgrunnen til at det ikke er bare-bare å lage en vaksine mot forkjølelse. Det finnes til enhver tid så mange varianter, og de muterer også ustanselig. Også mot influensa er det ikke enkelt å lage en fullgod vaksine, og noen ganger bommer man litt på spådommene om hvordan den vil mutere, og vaksinen blir mindre effektiv (selv om man har mange års erfaring i hvordan influensaviruset muterer). Kom til å tenke på at brødrene Dal lette etter en kur mot forkjølelse. Men det var nok også poenget; at det var et såpass håpløst prosjekt at dette måtte utenomjordiske kilder til for å finne noe slikt. Tror nok politikerne var overivrige etter å selge inn vaksinen som "the magic bullet"; noe den ikke var, lenge etter at viruset hadde mutert og det var klart at vaksinenes effekt var veldig begrenset. Men det er jo underlig at flere land ivret slikt etter vaksinepass langt uti dette og så sent som vinteren 2022. 1 Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 19. januar Del Skrevet 19. januar Morromann skrev (3 timer siden): men det er vel enda mer skremselspropaganda når man i fullt alvor påstår at vaksinene er et plott for å UTRYDDE verdens befolkning? Ja, en ting er å være skeptisk til vaksinene. Det er helt greit, og jeg støtter at det skal være frivillig å ta vaksinene. Men det er et godt hopp derfra til å hevde at vaksinen er for å injisere oss med 5G sendere/mottakere og nanoboter for å kontrollere oss, eller rett og slett injisere oss med noe som tar livet av oss alle etter en viss tid. Da snakker man om de som er lengst nede i kaninhullet, og de man finner på de mørkeste anti-vaksinegruppene på Facebook. Tror man på det, tenker man ikke mye selv. Morromann skrev (3 timer siden): Tror nok politikerne var overivrige etter å selge inn vaksinen som "the magic bullet"; noe den ikke var, lenge etter at viruset hadde mutert og det var klart at vaksinenes effekt var veldig begrenset. Men det er jo underlig at flere land ivret slikt etter vaksinepass langt uti dette og så sent som vinteren 2022. Jeg tror ikke vaksinepass gjorde den store forskjellen. Selv om vaksinen hadde en effekt mot alvorlig sykdom, så hadde den veldig begrenset effekt mot smitte. Og vinteren 2022 var de mest dominerende variantene av Covid-19 ganske harmløse (for de fleste). Vi var vel relativt heldige i Norge, og jeg kan ikke huske at jeg noen ganger måtte fremvise vaksinepass. Jeg tenkte også på Brødrene Dal når jeg skrev forrige innlegg... jeg er gammel nok til å ha blitt skremt livskiten av meg av episoden med spøkelseshuset 😂 2 Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 20. januar Del Skrevet 20. januar Nukleosid skrev (23 timer siden): Vi var vel relativt heldige i Norge, og jeg kan ikke huske at jeg noen ganger måtte fremvise vaksinepass. Det var vel aldri innført i Norge annet enn for utenlandsreiser etter hva jeg kan huske. Danmark hadde det i 2021 men jeg var der det året og det var en ordning de færreste gadd å håndheve. Faktisk hadde danskene(ihvertfall da i 2021)en langt mer avslappet holdning til corona enn det vi hadde i Norge på det tidspunktet jeg var der. Nukleosid skrev (23 timer siden): Jeg tenkte også på Brødrene Dal når jeg skrev forrige innlegg... jeg er gammel nok til å ha blitt skremt livskiten av meg av episoden med spøkelseshuset 😂 Ja, alle husker det; men jeg ble mer skremt av da tidsmaksinen ble knust og de ble arrestert av tyskerne. Lenke til kommentar
Dikedis Skrevet 31. januar Del Skrevet 31. januar Port Hedland Council Votes to Suspend Pfizer and Moderna Covid Shots.mp4 Her/vedlagt er et viktig og megetsigende opptak fra et møte i Port Hedland i Western Australia i oktober 2024. Medlemmene i det som vel til en viss grad kan sammenlignes med et norsk kommunestyre (Port Hedland council) tar her opp og diskuterer de for dem helt nye og helt sjokkerende opplysningene om funn av massive nivåer av genetisk forurensning i ulike batcher av både Pfizer og Moderna, den mulige sammenhengen mellom de såkalte covid-vaksinene og en betydelig økning i tilfeller av kreft, m.m. Dette lokale council hadde tidligere i fjor høst sett den presentasjonen ved den meget anerkjente engelske professoren Angus Dalgleish som jeg har nevnt tidligere i denne tråden. For øvrig har Port Hedland-området opplevd en voldsom økning i antall dødsfall etter at covid-"vaksineringen" begynte for fullt. Det fortelles at man har gått fra ca. en begravelse i uka til syv. Slike økninger er noe som man også kan se at det snakkes om mange andre steder down under. Videre yrer det av horrible og tragiske historier om skadede og døde, hvis man går til ulike kanaler drevet av vanlige australere. Nå som vi snart kan markere at det er fem år siden korona-galskapen begynte, er det verdt å minne om følgende enkle fakta: -- Antallet dødsfall knyttet til sars-cov-2 i Norge i løpet av de første tolv månedene kom aldri en gang opp i det antallet dødsfall som FHI regner det som normalt at sesonginfluensaen forårsaker i løpet av en vinter/ca. et halvt år! Dette til tross for at dette ble framstilt i mediene som noe nær den nye Svartedauden, som grunnlag for å erklære en vedvarende nasjonal krisetilstand, og for at myndighetene kunne gripe inn i folks julefeiring, for eksempel. Dessuten var det stort sett kun de aller eldste som ble injisert med disse preparatene før senvinteren/våren 2021. -- Selv nærmere sommeren 2021, etter over ett år med massivt hysteri drevet av myndigheter og medier, var antallet dødsfall knyttet til covid fortsatt ikke i nærheten av å passere det antallet dødsfall som FHI mener ble forårsaket av den litt kraftige sesong-influensaen vinteren 2017/2018! -- Allerede høsten 2020 var det helt klart faren for å dø eller bli alvorlig syk av sars-cov-2 var FORSVINNENDE liten for alle normalt friske og sunne mennesker under ca. 50 år. For barn og unge under 18 var denne risikoen enda mye mindre, dvs. så og si ikke-eksisterende. Likevel skapte myndigheter og medier et massivt press også på barn og unge og yngre voksne hva injisering angikk, et press som fortsatt til helt inn i 2022, da det burde ha vært krystallklart for alle intelligente mennesker at alle med livet foran seg burde holde seg langt unna alle korona-sprøyter, for å være før var. Dette presset var og er utilgivelig. -- Videre anbefalte man unge kvinner å ta gjentatte doser av dette heksebrygget, til tross for at tusenvis opplevde alle slags rare og abnormale blødninger, m.m. Dette var og er ondskap og/eller vettløshet på et nivå som er vanskelig å fatte. -- På toppen av det hele gjorde man Ivermectin/Scatol, som man alt høsten 2020 burde ha visst hadde svært god effekt på covid/korona, ekstremt dyrt og/eller vanskelig å få tak i. Det er grunn til å tro at et flertall av dødsfallene som etter sigende ble forårsaket av covid, kunne ha vært avverget ved hjelp av Ivermectin. @Selfuniverse Du er altfor spak og tilgivende, for her snakker vi om alvorlige forbrytelser og forsømmelser. For min del kan jeg si at et samfunn og institusjoner som begår noe slikt som det som ble begått i perioden fra mars 2020 til våren 2022 et et samfunn og institusjoner man ikke lengre kan ta på alvor. https://www.northwesttelegraph.com.au/news/north-west-telegraph/port-hedland-council-carries-vaccine-contamination-motion-c-16386482 1 1 Lenke til kommentar
Selfuniverse Skrevet 31. januar Forfatter Del Skrevet 31. januar 55 minutes ago, Dikedis said: @Selfuniverse Du er altfor spak og tilgivende Takk for tilbakemelding! Den var i det fornøyelige hjørnet synes jeg, selv om du jo forsåvidt har litt rett. Jeg er definitvt mye mer opptatt av at alle kan finne måter å samarbeide istedet for å gå i strupen på hverandre. På nettforum er det veldig mange forskjellige folk som skal lese det man skriver. Jeg mener det beste er å være rolig og saklig. Unødvendig drama, kjefting eller roping er svært bortkastet tid. Og det ville ikke engang vært rettet mot de som står bak og har trekket i trådene. Å skjelle ut de som i enkleste forstand bare har fulgt ordre (fra myndigheter og TV), har ikke noen reell nytteverdi. Og du vet like godt som meg at kontrære må trø litt mere varsomt. Vi får jo ikke lov til å si ett eneste ord om dette på dogmeforumer (kvinneguiden), eller andre sterkt modererte steder. Selv om diskusjon.no er veldig fritt for all slags ytringer, så er det moderatorer her også som har egne meninger og følelser om andre. Dette gjør at det kan være litt sjansespill for oss kontrære å f.eks sitte på en høyde og slenge ut kallenavn og kategorier om alle andre, for å være kul og undertrykke andre. Jeg la stort sett igjen slik oppførsel bak meg for mange år siden, og er ikke stolt av hvordan jeg var mot andre alle de årene siden på andre forum. Jeg er fremdeles ikke perfekt, men prøver så mye jeg kan å forbedre meg, og bli enda mer saklig og rolig. Og ikke snakke nedsettende om andre. Jeg er av den oppfatning at på forum på nettet så er det best å ha en rolig fremgang, og kanskje være villig til å tilgi andre som enda ikke har hatt mulighet til å forbedre seg. Når jeg ser disse andre som fremdeles har utfordringer, så ser jeg selvfølgelig litt av meg selv for mange år siden. Vi kan gjøre bedre enn som så. Vi trenger ikke å være en gjeng med apekatter som hele tiden skal prøve å hevde seg over de andre apekattene i flokken. 1 hour ago, Dikedis said: for her snakker vi om alvorlige forbrytelser og forsømmelser. Ja. Enig. Det er nok en grunn til at Fauci ble benådet på forhånd. Og at Bill Gates ga mye penger til å lage en liste over falske vitnesbyrd fra 1700 'leger', i ett forsøk på å få stoppet RFK fra å bli helseminister. (1,2) Det er en del håndlangere som skjelver i buksene nå. Jeg er fremdeles i lykkerus over at vi folket har vunnet en stor seier, så det gjør meg ekstra rolig for tiden. Jeg har jo faktisk jobbet iherdig for dette i minst 15+ år. Pågangsmot er ihvertfall ikke noe jeg mangler. 1 Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 31. januar Del Skrevet 31. januar Selfuniverse skrev (4 timer siden): Jeg la stort sett igjen slik oppførsel bak meg for mange år siden, og er ikke stolt av hvordan jeg var mot andre alle de årene siden på andre forum. Jeg er fremdeles ikke perfekt, men prøver så mye jeg kan å forbedre meg, og bli enda mer saklig og rolig. Og ikke snakke nedsettende om andre. Du og jeg er ikke enige om alt, men du er en av de jeg liker best å diskutere med. Rett og slett fordi du er saklig og rolig. Du har også fått meg til å lese meg opp om forskjellige tema, og jeg har både fått en bedre forståelse av hva som ligger bak det at vi har så forskjellige meninger, og moderere meg på enkelte ting. Og du er langt fra så "far off" som enkelte er, og da spesielt på for eksempel diverse Facebook-grupper og tilfeldige Facebook-diskusjoner. Dikedis skrev (6 timer siden): @Selfuniverse Du er altfor spak og tilgivende, for her snakker vi om alvorlige forbrytelser og forsømmelser. Nettopp fordi han er "spak og tilgivende" (dine ord) så får jeg lyst til å diskutere disse temaene med han. Når det gjelder deg, så synes jeg du ofte tar litt for hard i (for eksempel at vaksinen er et planlagt massemord av verdensbefolkningen, og da faller jeg litt av) og du svarer heller aldri når jeg eller andre stiller spørsmålstegn ved dine meninger, og det du kopierer og limer inn av diverse artikler. Det skaper ikke en god diskusjon eller den gode samtalen, du bygger bare opp en mur mellom deg selv om alle som er uenige med deg. En periode virket du mer som en bot, du overbeviser ikke noen på den måten. Dikedis skrev (6 timer siden): -- Selv nærmere sommeren 2021, etter over ett år med massivt hysteri drevet av myndigheter og medier, var antallet dødsfall knyttet til covid fortsatt ikke i nærheten av å passere det antallet dødsfall som FHI mener ble forårsaket av den litt kraftige sesong-influensaen vinteren 2017/2018! Jeg vil likevel poengtere at vi vet ikke hvor mange som hadde mistet livet av covid om det ikke hadde blitt innført meget strenge (kanskje for strenge) tiltak i det covid brøt ut i Norge. Når det er sagt, er jeg enig i at vaksinepresset og nedstenginger og tiltak nok ble drevet litt for langt. Det var et "føre var"-prinspipp i starten, og jeg er enig i de første tiltakene, men når man fikk mer kunnskap om sykdommen, og den i tillegg muterte til å bli en mildere variant, burde man løsnet opp mer. 2 Lenke til kommentar
Morromann Skrevet torsdag kl 05:07 Del Skrevet torsdag kl 05:07 Dikedis skrev (På 31.1.2025 den 9.08): For øvrig har Port Hedland-området opplevd en voldsom økning i antall dødsfall etter at covid-"vaksineringen" begynte for fullt. Det fortelles at man har gått fra ca. en begravelse i uka til syv. Slike økninger er noe som man også kan se at det snakkes om mange andre steder down under. Videre yrer det av horrible og tragiske historier om skadede og døde, hvis man går til ulike kanaler drevet av vanlige australere. Vel, Australia gikk jo fullstendig nutcase-crazy-nazi med sin "respons" på coronaviruset og opprettet til og med konsentrasjonsleire for uvaksinerte. Men det fryktregimet som herjet down under bidro nok også i seg selv til å svekke folkehelsen på lengre sikt; vi har jo ikke sett slik overdødelighet i Sverige som er et av de mest vaksinerte landene i verden; men der ble ikke befolkningen buret inne og terrorisert som i Australia. Har du tenkt den muligheten? Dikedis skrev (På 31.1.2025 den 9.08): -- Antallet dødsfall knyttet til sars-cov-2 i Norge i løpet av de første tolv månedene kom aldri en gang opp i det antallet dødsfall som FHI regner det som normalt at sesonginfluensaen forårsaker i løpet av en vinter/ca. et halvt år! Dette til tross for at dette ble framstilt i mediene som noe nær den nye Svartedauden, som grunnlag for å erklære en vedvarende nasjonal krisetilstand, og for at myndighetene kunne gripe inn i folks julefeiring, for eksempel. Ved juletider i 2020 burde lockdown-galskapen ha vært faset ut for lengst. Det ga absolutt ingen mening at de skulle herje slik fortsatt i desember da man visste atskillig mer enn i mars. Så du hører ingen protester fra meg på det punktet. Dikedis skrev (På 31.1.2025 den 9.08): Nå som vi snart kan markere at det er fem år siden korona-galskapen begynte, er det verdt å minne om følgende enkle fakta: 5 år ja. Tiden flyr og det er de som i fullt alvor mener at pandemien fortsatt pågår og ønsker seg tilbake til lockdown og kontroll av menneskers bevegelsesfrihet ut i fra mulig smittestatus. Jeg synes vi fikk en "god" opplæring i hvordan totalitære systemer oppstår. Dikedis skrev (På 31.1.2025 den 9.08): -- Allerede høsten 2020 var det helt klart faren for å dø eller bli alvorlig syk av sars-cov-2 var FORSVINNENDE liten for alle normalt friske og sunne mennesker under ca. 50 år. For barn og unge under 18 var denne risikoen enda mye mindre, dvs. så og si ikke-eksisterende. Likevel skapte myndigheter og medier et massivt press også på barn og unge og yngre voksne hva injisering angikk, et press som fortsatt til helt inn i 2022, da det burde ha vært krystallklart for alle intelligente mennesker at alle med livet foran seg burde holde seg langt unna alle korona-sprøyter, for å være før var. Dette presset var og er utilgivelig. Det var massesuggesjon, enkelt og greit. Pushet frem fra media og over til politikere og ned mot folket. Jeg var selv en del av denne massesuggesjonen alt for lenge. Jeg angrer ikke for man kommer ingen vei i livet over å angre over noe; men jeg lærte noe og jeg kan jo si det slik at jeg ikke ville gjort det samme om igjen. En stor løgn som ble servert var at man "burde ta vaksinen for bestemor"; selv lenge ETTER at det var helt klart at vaksinen ikke forhindret smittespredning på noen som helst måte. Blir omtrent som å be noen friske unge mennesker om å ta cellegift for å redde sin kreftstyke bestemor. 1 1 Lenke til kommentar
Morromann Skrevet torsdag kl 05:46 Del Skrevet torsdag kl 05:46 Dikedis skrev (På 31.1.2025 den 9.08): @Selfuniverse Du er altfor spak og tilgivende, for her snakker vi om alvorlige forbrytelser og forsømmelser. For min del kan jeg si at et samfunn og institusjoner som begår noe slikt som det som ble begått i perioden fra mars 2020 til våren 2022 et et samfunn og institusjoner man ikke lengre kan ta på alvor. Det store spørsmålet er jo om når man vet at politikere har vanskjøttet sitt embete på denne måten; hvilke andre områder kan de herje på på irrasjonelt sett også. Vel; vi ser jo noe av svaret med energipolitikken for eksempel og det de mener er et "grønt skifte"(naturvandalisering for å "redde klimaet"). Det er ikke å overdrive at det sitter mange dårer med makten, men det er nok vel så mye inkomptetanse som regelrett kynisk maktmisbruk som ligger til grunn. Glem ikke at Norge har noen av de lavest utdannede maktpolitikerne i verden. Slike er lette å manipulere av krefter utenfra. Mest opprørende er likevel politikernes hykleri, med Erna Solbergs sushiparty og andre grelle eksempler utenfra, som partyer i Downing Street samtidig som plebeiere ble kastet i fengsel for bagateller og FORTSATT straffeforfølges, som en sak i Norge hvor noen sroboter av noen jurister ønsker å straffe noen som unnlot seg karantenehotell; en irrasjonell lov laget i panikk i en annen tid. Etter mitt skjønn og rettferdighetsoppfattelse burde disse få amnesti og bli fjernet fra strafferegisteret. Erna burde blitt avsatt som statsminister etter sushifesten sin på Geilo forøvrig. Og - blitt arrestert. Faktisk synes jeg. Siden det BURDE være skjerpende omstendigheter når man er lovgiver men selv driter i å følge lover man krever at andre følger. 1 1 1 Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Selfuniverse skrev (På 31.1.2025 den 10.51): Takk for tilbakemelding! Den var i det fornøyelige hjørnet synes jeg, selv om du jo forsåvidt har litt rett. Jeg er definitvt mye mer opptatt av at alle kan finne måter å samarbeide istedet for å gå i strupen på hverandre. På nettforum er det veldig mange forskjellige folk som skal lese det man skriver. Jeg mener det beste er å være rolig og saklig. Unødvendig drama, kjefting eller roping er svært bortkastet tid. Og det ville ikke engang vært rettet mot de som står bak og har trekket i trådene. Å skjelle ut de som i enkleste forstand bare har fulgt ordre (fra myndigheter og TV), har ikke noen reell nytteverdi. Og du vet like godt som meg at kontrære må trø litt mere varsomt. Vi får jo ikke lov til å si ett eneste ord om dette på dogmeforumer (kvinneguiden), eller andre sterkt modererte steder. Selv om diskusjon.no er veldig fritt for all slags ytringer, så er det moderatorer her også som har egne meninger og følelser om andre. Dette gjør at det kan være litt sjansespill for oss kontrære å f.eks sitte på en høyde og slenge ut kallenavn og kategorier om alle andre, for å være kul og undertrykke andre. Jeg la stort sett igjen slik oppførsel bak meg for mange år siden, og er ikke stolt av hvordan jeg var mot andre alle de årene siden på andre forum. Jeg er fremdeles ikke perfekt, men prøver så mye jeg kan å forbedre meg, og bli enda mer saklig og rolig. Og ikke snakke nedsettende om andre. Jeg er av den oppfatning at på forum på nettet så er det best å ha en rolig fremgang, og kanskje være villig til å tilgi andre som enda ikke har hatt mulighet til å forbedre seg. Når jeg ser disse andre som fremdeles har utfordringer, så ser jeg selvfølgelig litt av meg selv for mange år siden. Vi kan gjøre bedre enn som så. Vi trenger ikke å være en gjeng med apekatter som hele tiden skal prøve å hevde seg over de andre apekattene i flokken. En ting er sikkert og det er at det aldri har vært noen tilfeller av mennesker som har skiftet mening basert på utskjellinger, personangrep og usaklige beskyldninger. Selfuniverse skrev (På 31.1.2025 den 10.51): Ja. Enig. Det er nok en grunn til at Fauci ble benådet på forhånd. Fauci jobbet jo for Trump under hans siste år som president så hva er det egentlig han skal benådes for? Om han har vært involvert i arbeidet til monsterlaboratoriet i Wuhan bør han absolutt stilles til ansvar for det mener nå jeg. Det bør alle som har deltatt i denne monstrøse og uhyrlige forbrytelsen som gain-of-function-forskningen er. Peter Dazak er definitivt skyldig og jeg håper det blir tatt ut tiltale mot ham for hva han har vært med på. Å ha noe med labben i Wuhan å gjøre er definitivt IKKE en "småforbrytelse". Selfuniverse skrev (På 31.1.2025 den 10.51): Det er en del håndlangere som skjelver i buksene nå. Jeg er fremdeles i lykkerus over at vi folket har vunnet en stor seier, så det gjør meg ekstra rolig for tiden. Jeg har jo faktisk jobbet iherdig for dette i minst 15+ år. Pågangsmot er ihvertfall ikke noe jeg mangler. Jeg merker at det er enkelte som har stor tro på at Trump skal ordne opp i alt dette og alt blir bra. Vel; jeg konstanterer bare at det er naivt og ønsketenkning. Trump er hånd i hånd med den transhumanistiske gærningen Elon Musk som har like dystopiske nutcase-visjoner for verden og menneskeheten som Bill Gates og Jeff Bezos. De er av samme ulla. Musk har bare vært noen steg foran og sett hvilken vei vinden blåser. Men han er også en galning som ønsker å putte microchipper i HJERNENE til folk. Nukleosid skrev (På 31.1.2025 den 15.48): Nettopp fordi han er "spak og tilgivende" (dine ord) så får jeg lyst til å diskutere disse temaene med han. Når det gjelder deg, så synes jeg du ofte tar litt for hard i (for eksempel at vaksinen er et planlagt massemord av verdensbefolkningen, og da faller jeg litt av) og du svarer heller aldri når jeg eller andre stiller spørsmålstegn ved dine meninger, og det du kopierer og limer inn av diverse artikler. Det skaper ikke en god diskusjon eller den gode samtalen, du bygger bare opp en mur mellom deg selv om alle som er uenige med deg. En periode virket du mer som en bot, du overbeviser ikke noen på den måten. Meningen med et diskusjonsforum er jo nettopp det at man skal diskutere; ikke bruke det som sin egen personlige blogg. Da bør man heller opprette en blogg. 1 Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden (endret) Nukleosid skrev (På 31.1.2025 den 15.48): Jeg vil likevel poengtere at vi vet ikke hvor mange som hadde mistet livet av covid om det ikke hadde blitt innført meget strenge (kanskje for strenge) tiltak i det covid brøt ut i Norge. Når det er sagt, er jeg enig i at vaksinepresset og nedstenginger og tiltak nok ble drevet litt for langt. Det var et "føre var"-prinspipp i starten, og jeg er enig i de første tiltakene, men når man fikk mer kunnskap om sykdommen, og den i tillegg muterte til å bli en mildere variant, burde man løsnet opp mer. Det var ihvertfall fullstendig galskap å fortsatt drive med nedstengingstiltak så sent som i januar 2022. Da visste man rimelig mye om viruset men så drev man jo hele tiden og flyttet målstrengen for rettferdiggjøring av tiltak og jeg skal innrømme at jeg var blitt meget bekymret da; ikke for viruset; ikke i det hele tatt; men for at de styrende hadde malt seg inn i et hjørne hvor man hele tiden skulle styre samfunnet vårt etter rapporterte smittetall for covid-19 og var bekymret for at dette var i ferd med å bli permanent og normalisert, spesielt når store deler av befolkningen ikke så ut til å ha noen problemer med det. Nå tre år senere burde man ihvertfall innrømme at man på det tidspunktet hadde gått for langt. Endret 9 timer siden av Morromann 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå