Medrakil Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Jeg har Telenor ADSL og dermed dynamisk IP. Har nå satt opp en liten FTP server til eget bruk for å få filtilgang til meg selv fra andre PC'er + for å kunne overføre ting til kompiser o.l. Så jeg lurer på: hvis jeg er på skolen eller hos en kompis, er det noen mulighet for å sjekke IP'n min så jeg kan logge meg inn på FTP? evt. kan jeg jo lage en slags webside med passordbeskyttelse som blir oppdatert hver gang routeren rebooter...Eller..? Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
bakrull Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Registrer deg på no-ip.com så vil domenet oppdateres automatisk hver gang du skifter ip. Lenke til kommentar
Budashaka Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Du kan jo opprette en dynamisk dns og bruke en klient som hele tiden oppdaterer når ip'n endres Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 Bakrull: Takk, akkurat det jeg trengte... ftp://medrakil.no-ip.com er oppe og går, wee! (uten public accounts foreløpig, sorry) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå