Friedrich II der Grosse Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Heisann! Jeg bestilte en telefon fra utenabonnement.no før jul en gang. Den telefonen som jeg bestilte hadde de ikke på lager (dette vare jeg klar over), noe som følgelig fører til at det blir ventetid for meg før jeg får den levert. Har ikke fått noe feedback fra butikken på hvor lang tid dette vil ta, og skulle gjerne kontaktet dem. Jeg kan ikke finne noe e-post adresse på sidene deres, og lurte i den forbindelse på om noen her på forumet har kjennskap til om utenabonnement.no har e-post adresse i det hele tatt? Hvis ikke, så har jeg notert meg at de har en vanlig postadresse. På forhånd takk! Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 utenabonnement.no er en "styrunna" butikk!!! men gjort er gjort! jeg aner ikke hva du skal? tok du oppkrav er det jo bare og glemme hele greia og bestille et annet sted... Lenke til kommentar
jendor Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Domenet www.utenabonnement.no eies helt klart av YOU/UPFRONT. Domain Information Domain Name................: utenabonnement.no Organization Name..........: UPFRONT AS Organization Number........: 984305036 Post Address...............: You Communication AS Mølleparken 2e Postal Code................: N-0403 Postal Area................: Oslo Country....................: Norway Phone Number...............: +47 40 85 85 00 Fax Number.................: Email Address..............: [email protected] Men på hjemmesiden til utenabonnement.no (hvem det nå er??) står det: UtenAbonnement.no eies og driftes av selskapet Mobilfabrikken VSM. Kontaktinformasjon: Mobilfabrikken Sagveien 17 Postoks 4475 Nydalen 0403 Oslo Organisasjonsnummer: 986 619 883 Mølleparken 2e (YOU) ligger rett rundt hjørnet fra Sagveien 17 (Mobilfabrikken) Jeg kan ikke finne noe informasjon om Mobilfabrikken VSM. Eies Mobilfabrikken av YOU? Jeg personlig synes det er litt mer enn betenkelig at en nettbutikk som tross alt kun lever av at kundene har tillit til dem, ikke oppgir noe telefonnummer... Og nå tok nysgjerrigheten overhånd: Jeg ringte YOU, og spurte om de sto bak utenabonnement.no - svaret var et kategorisk "nei". Jeg opplyste de om at de sto som eier av domenet utenabonnement.no , men svaret var da at "nei, vi eier ikke domenet". Vedkommende "visste ikke" hvorfor de sto som eiere av det.... så spurte jeg hvor man skulle henvende seg om man fikk feil på telefonene man kjøpte via utenabonnement.no... det visste de heller ikke... pøh! Konklusjonen så langt er at utenabonnement.no er en STYR UNNA! "butikk" Egentlig burde man forske litt mer og finne ut hvem som står bak disse greiene her... sånn at man i det minste kunne få et telefonnummer man kunne ringe til, dersom man har vært så lur å kjøpe derfra Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Dette høres jo nesten ut som en Forbrukerombudet sak, eller FBI for den saks skyld, iogmed at selskapet ser ut til å prøve å skjule hvem som faktisk står bak det hele.... Lenke til kommentar
dsj Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Hei, Hvilken nettbuttikk er best? Hvor bør jeg kjøpe nokia6600? Lenke til kommentar
mphones Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 (endret) Dette høres jo nesten ut som en Forbrukerombudet sak, eller FBI for den saks skyld, iogmed at selskapet ser ut til å prøve å skjule hvem som faktisk står bak det hele.... Har sendt mail til FBI om saken..... Skal ta rotta på de hvis det er no "snusk" med bedriften.... Endret 13. januar 2004 av mphones Lenke til kommentar
jendor Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Genialt Håper FBI ser på saken. Kanskje vi får svar på hvem det er som driver dette greiene... I mellomtiden er det vel lurest å holde seg unna sånne cowboy-foretak som dette... man aner jo ikke om de er der i fremtiden, om man får noen problemer med det man har kjøpt. Min anbefaling er fortsatt: STYR UNNA denne "butikken" PS Mon tro om det er noen fra You Communications som leser dette forumet? Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 (endret) Tror det er en grei butikk jeg! Endret 14. januar 2004 av Bombasa Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Hei,Hvilken nettbuttikk er best? Hvor bør jeg kjøpe nokia6600? Sjekk prisguiden. Jeg kjøpte selv en 6600 fra mpx.no Lenke til kommentar
Friedrich II der Grosse Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Hei! Jeg postet brev til Mobilfabrikken VSM tidligere i dag, så får man se hva som skjer. Uansett så er ikke dette en farlig greie - utenabonnement.no har bare postoppkrav som betalingsform. Følgelig ser jeg ingen grunn til at de ikke vil levere telefonene til folk som har handlet der. For utenabonnement.no vil det bli litt vanskelig å lure folk for penger på denne måten, hehe Mest sannsynlig tror jeg at dette er et enmannsforetak med svært begrensede ressurser. Inne på lenken kalt "ordre" har jeg vært inne og sjekket med jevne mellomrom, og det har nå faktisk vært progresjon i behandlingen av ordren, det jeg savner er som nevnt tilbakemeldinger. Da telefonen min ikke var på lager, og notert som restnotert synes jeg i de minste at de kunne sende meg en e-post som sa hvor lang tid det ville ta. Takk for blendende engasjement fra dere andre her på amobil-forumet! Lenke til kommentar
jendor Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Levere gjør de sikkert... men hva når du trenger hjelp ifbm service, reklamasjoner osv? Who are you gonna call? Ghostbusters? :whistle: Lenke til kommentar
Friedrich II der Grosse Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Da sender man brev, hehe Neida, du har nok et poeng der. Er det ingen andre som har handlet hos utenabonnement.no tidligere da? Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 En blir i hvertfall ikke lurt til å betale for noe uten å få varene så en burde jo ikke frykte denne butikken i hvertfall vil jeg tro. Lenke til kommentar
reintz Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Atter engang en tråd om utenabonnement.no... Jeg har fått en 6600 derfra og hadde ingen problemer med levering. De HAR kontaktinfo på sidene. Mailadressen er [email protected] Hvorfor blande inn forbrukerombudet/FBI når butikken ikke har gjort noe galt? -Magnus Lenke til kommentar
Rianna Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 (endret) Atter engang en tråd om utenabonnement.no... Jeg har fått en 6600 derfra og hadde ingen problemer med levering. De HAR kontaktinfo på sidene. Mailadressen er [email protected] Hvorfor blande inn forbrukerombudet/FBI når butikken ikke har gjort noe galt? -Magnus Dette mener jeg er en god grunn: Fra uteneabonnement sine sider: UtenAbonnement.no eies og driftes av selskapet Mobilfabrikken VSM. Vær velkommen til våre gode tilbud – de tåler en sammenligning! Kontaktinformasjon: Mobilfabrikken Sagveien 17 Postoks 4475 Nydalen 0403 Oslo Organisasjonsnummer: 986 619 883 Gå inn på brreg.no, søk på org.nr: 986619883..da får man denne beskjeden: Du har oppgitt et organisasjonsnummer som ikke finnes, eller du har skrevet inn for få eller for mange siffer i organisasjonsnummeret. Søker en på Mobilfabrikken kommer dette opp: Organisasjonsnummer: 986 319 883 Navn/Firma: MOBILFABRIKKEN AS Organisasjonsform: Aksjeselskap Forretningsadresse: Sagveien 17 0459 OSLO Kommune: OSLO Postadresse: - E-postadresse: - Internettadresse: www.mobilfabrikken.no Telefon: 81 56 61 00 Mobil: 408 58 500 Telefaks: 81 56 61 01 Registrert i Enhetsregisteret: 03.12.2003 Stiftelsesdato: 17.11.2003 Kontaktperson: Øistein Eriksen Næringskode®: 64240 Telekommunikasjonsvirksomhet ellers Sektorkode: 710 Private foretak med begrenset ansvar (aksjeselskaper mv.) Også registrert i: Foretaksregisteret To forskjellige org.nr, ett som er feil (986 619 883) og ett riktig (986 319 883). Kan jo være en skrivefeil. Men på utenabennoment sine sider står det mobilfabrikken VSM, på brreg står det Mobilfabrikken AS... Endret 14. januar 2004 av Rianna Lenke til kommentar
Friedrich II der Grosse Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 Atter engang en tråd om utenabonnement.no... Jeg har fått en 6600 derfra og hadde ingen problemer med levering. De HAR kontaktinfo på sidene. Mailadressen er [email protected] Hvorfor blande inn forbrukerombudet/FBI når butikken ikke har gjort noe galt? -Magnus Godt å høre! Og jeg er enig i dine holdninger til disse voldsomme tiltakene enkelte her ønsker å gjøre med utenabonnement.no - som helt sikkert bare er et lite foretak med begrensede ressurser. Men, reintz, hvor fant du egentlig den e-post adressen? Klarer ikke å finne den jeg... Lenke til kommentar
Friedrich II der Grosse Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 Nå blir det en dobbelt-post fra meg her... hehe Jeg fant e-post adressen under "kjøpsbetingelser" - merkelig sted å ha det for øvrig. Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Tror ikke det er noe og henge seg opp i lenger. Dette begynner å bli litt for komlisert på grunn av sannsynelig hvis en skrive feil og glemt å legge frem e-post adresse. Dessuten så er det jo ganske rart at noen skal prøve og lure noen ved å kunn sende med oppkrav!!!! Lenke til kommentar
reintz Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Klikk på Kjøpsvilkår, så ligger mailadressen under "Support". At noen har som hobby å skrive ubegrunnet negativt tull om nettbutikker på amobil-forum er det vel lite vi kan gjøre med... det får være oppgaven til forumets moderatorer. Graden av seriøsitet her kan vel diskuteres... det gjelder ikke bare innlegg om nettbutikker, men mange andre også. Synd :-/ -Magnus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå