iblazeqt Skrevet 6. september 2022 Del Skrevet 6. september 2022 Hei, Jeg er både ny til IaC og CICD pipelines i Azure devops. Jeg har en main.bicep fil som deployer en sql-server, database og en keyvault i samme prosess. Når jeg deployer via VSCode så fungerer dette smertefritt. Når jeg derimot kjører dette via Azure devops, så feiler pipelinen med: keyvault-xxxxxx could not be found. Det virker på meg som om at keyvault og sql-server forsøkes å deployes parallelt. Selv om jeg i main.bicep spesifiserer at sql-server dependsOn keyvault. Virker som dette blir ignorert i Azure devops. Noen som har en løsning? Jeg har prøvd å google dette i et par timer nå, uten at jeg kommer stort lengre. Yaml-fila ser slik ut: trigger: - master pool: vmImage: 'ubuntu-latest' stages: - stage: Build jobs: - job: Build steps: - script: echo Hello, world! displayName: 'Run Build steps' - task: CopyFiles@2 displayName: 'Include templates in the artifact' inputs: Contents: | main.bicep parameters\parameters.dev.json modules\webApp.bicep modules\appServicePlan.bicep modules\sqlServer.bicep modules\sqlDB.bicep modules\keyvault.bicep TargetFolder: '$(Build.ArtifactStagingDirectory)' - task: PublishBuildArtifacts@1 displayName: 'Publish artifact' inputs: PathtoPublish: '$(Build.ArtifactStagingDirectory)' ArtifactName: 'drop' publishLocation: 'Container' - stage: DEV jobs: - job: Deploy steps: - script: | echo "Structure of work folder of this pipeline:" tree $(Pipeline.Workspace) - task: DownloadBuildArtifacts@0 displayName: 'Download artifact' inputs: buildType: 'current' downloadType: 'single' artifactName: 'drop' downloadPath: '$(System.ArtifactsDirectory)' - task: AzureCLI@2 displayName: 'Deploy Bicep file' inputs: azureSubscription: 'subscription' scriptType: 'bash' scriptLocation: 'inlineScript' inlineScript: | # Creating a resource group az group create \ --name $(resourceGroupName) \ --location norwayeast # Deploying Bicep file az deployment sub create \ --location='norwayeast' \ --name $(Build.BuildNumber) \ --template-file $(Pipeline.Workspace)/s/main.bicep \ --parameters @$(Pipeline.Workspace)/s/parameters/parameters.dev.json \ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå