Gå til innhold

Hvordan rapporterer man bruker som strider mot forumets retningslinjer?

Anbefalte innlegg

Det dukket opp et varsel om at en bruker følger meg og det er jo i og for seg hyggelig det… men ikke når det tydelig fremstår som en bruker som er ute etter å selge sex (fantasier) på en annen plattform.  

Så, hvordan kan man rapportere en slik bruker? Altså ikke et innlegg som brukeren har forfattet men brukeren i seg selv? Fra ‘Følger deg’-listen?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
10 minutes ago, NoBo said:

Det dukket opp et varsel om at en bruker følger meg og det er jo i og for seg hyggelig det… men ikke når det tydelig fremstår som en bruker som er ute etter å selge sex (fantasier) på en annen plattform.  

Så, hvordan kan man rapportere en slik bruker? Altså ikke et innlegg som brukeren har forfattet men brukeren i seg selv? Fra ‘Følger deg’-listen?

Under innstillingene på profilen finnes et valg for "ignore user". Prøv dette. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071

Det kjedelige svaret er at det ikke er mulig fra forumprogramvaren å rapportere brukerprofiler, slik du er vant med å kunne gjøre for innlegg, meldinger og annet type innhold. Det er kun mulig å rapportere innhold som en person har skrevet (innlegg, meldinger). Dersom du likevel opplever at for eksempel en spambruker følger deg, så kan du rapportere ved å sende en personlig melding til én eller flere moderatorer og/eller administratorer.

Lenke til kommentar
Mercruiser skrev (16 minutter siden):

Under innstillingene på profilen finnes et valg for "ignore user". Prøv dette.

Joda, kjenner den men spør her mest for å prøve å bidra til at forumet som helhet kan unngå slike brukere 🙃

Øystein skrev (15 minutter siden):

rapportere ved å sende en personlig melding til én eller flere moderatorer og/eller administratorer.

Da gjør jeg det 😊

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071
Mannen med ljåen skrev (2 minutter siden):

Nå fikk jeg også en. Men hvordan vil det utarte seg? Vil de sende PM? Vil de stjele personopplysninger? (hvordan?)

Jeg vil heller trykke Avbryt, men får ikke valget. 

Vedkommende registrerte seg nå nettopp, og har ingen innlegg.

Varierer. Noen bruker brukernavnet for å trekke til seg brukere inn i andre kanaler. Andre legger informasjon inn som tekst i profil i håp om at besøkende skal lese det, og trekke dem inn i andre kanaler. Personopplysninger er ikke i fare ved at noen følger brukerkontoen din. Vi må naturligvis presisere at en aldri må gi bort personlig informasjon hvis noen tar kontakt med deg på melding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...